czujnik polozenia walu Ford Mustang 5,0

dystrybutor, świece, ustawianie kąta zapłonu

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
wutang172
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2010-01-14, 23:12
Model: Ford Mustang GT 1994
Silnik: V8 5.0
Kolor: żółty

czujnik polozenia walu Ford Mustang 5,0

Post autor: wutang172 » 2010-06-22, 21:01

kto wie w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik bo nie moge go znales a chce go wymienic?? i gdzie mozna taki kupic??



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-22, 21:54

W TYM roczniku jeżeli masz rozdzielacz zapłonowy mechaniczny nie występuje czyjnik położenia wału ,
więc nie musisz go wymieniać
jesty tylko zamontowany czujnik halla w aparacie zapłonowym ale jeżeli on byłby uszkodzony to wogóle nie zapalił byś silniika


a napisz co ci się dzieje



Awatar użytkownika
wutang172
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2010-01-14, 23:12
Model: Ford Mustang GT 1994
Silnik: V8 5.0
Kolor: żółty

Post autor: wutang172 » 2010-06-22, 22:00

no wlasnie mi nie chce odpalic wymienilem cewke swiece przewody i dalej nic kreci a nie pali i brak iskry na swiecach



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-22, 23:00

a sprawdzałeś zasilanie na cewkę na dole masz kostkę i tam powinno być na 2 przewodach napięcie akumulatora po włączeniu stacyjki

iskra sprawdzona - jedna świeca na przewodzie do masy i zakręcić jeżeli jest to może ustawienie zapłonu



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-06-23, 10:48

a fajkę rozdzielacza sprawdzałeś?? miałem tak w passacie, wymieniłem i pomogło...


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
wutang172
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2010-01-14, 23:12
Model: Ford Mustang GT 1994
Silnik: V8 5.0
Kolor: żółty

Post autor: wutang172 » 2010-06-23, 13:56

tak fajka jest nowa i nie ma iskry na zadnej swiecy w kostce do cewki jest prad



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-06-24, 09:59

Kuźwa stary mam ten sam problem, ni huhu nie mogę znaleźć przyczyny. Wczoraj grzebałem przy włączonym zapłonie i nagle coś się załączyło i samochód zapalił. Zgasiłem i nadal dupa, no majtki mi już opadają, co jest?


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
wutang172
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2010-01-14, 23:12
Model: Ford Mustang GT 1994
Silnik: V8 5.0
Kolor: żółty

Post autor: wutang172 » 2010-06-24, 10:04

ja wymienie ten czujnik halla i zobaczymy co bedzie:P



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-06-24, 10:44

Daj znać czy to pomogło. Ja dalej walczę...


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-06-24, 11:02

a więc tak.... cewka, przewody, świece, fajki są ok... jeszcze można sprawdzić palec rozdzielacza [może jest już wytarty] i ewentualnie kopułkę sprawdzić.... z czujnikiem halla bym trochę się wstrzymał. Lepiej zajrzeć i popatrzyć i dopiero kupować, szkoda kasy :P


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-06-24, 11:11

No tak ale przecież to cewka daje napięcie na aparat zapłonowy a iskry na świecach nie ma?Wymienię cewkę i zobaczymy.


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-24, 11:16

po co ma wymieniać cewkę skoro niema napiecia na zaciskach do cewki tam jest całyczas podawane napięcie a układ w danym momęcie przerywa je i wtedy powstaje iskra ,o tym kiedy to ma być decyduje ptaszek halla

a sprawdź jeszcze moduł zapłonu po lewej stronie w komorze silnika czy są napięcia



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-06-24, 11:39

To w moim przypadku napięcie na zaciskach cewki jest, a iskry niet. Więc co, wymieniać tego halla?Fakt że cewka ma 15 lat i przejechała 210 000 km, należy jej się wymiana. Jest to jedna z niewielu rzeczy których nie wymieniłem odkąd mam stanga. Jeszcze raz sprawdzę moduł zapłonu a jak się okaże że tam prąd nie dochodzi to co jest jeszcze po drodze?


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-24, 12:18

jak ty masz na zaciskach pod cewką a niema iskry to albo cewka albo kondensator
a co i jak z zasilaniami to jeszcze sprawdzę na schemacie ale to wieczorem



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-06-24, 13:00

:hyhy: cewka ma swoje oporności Hanes podaje te oporności --można sobie sprawdzić!! a wymiana Hala nie taka łatwa sprawa trzeba rozebrać aparat zapłonowy na bank nie ściągniesz zębatki napędowej trzeba podgrzewać ją albo mrozić wałek ,i to trzeba jeszcze z głowa podgrzewać inaczej spali sie uszczelnienie ,,lepij nie rozbierać ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „6 układ zapłonowy”