Odświeżę temat skrzyni AODE z rocznika 1994-1995 zamontowanej w wersji base 3.8. Sprawa już stara, bo z ponad 1 rok temu, jednak wróciłem na forum, a moje doświadczenia z remontem mogą się przydać posiadaczom takich rozwiązań.
Remontu skrzyni podjąłem się wraz z moim kolegą mechanikiem. Posiadaliśmy tutoriale z youtuba + serwis manual od pana z firmy Midparts, w której kupiłem 99% części.
Skrzynia działała do końca, ale posiadał następujące symptomy:
1. Delikatne stuki (słyszalne i odczuwalne) dochodzące z napędu przy prędkości 20-30km. Wrażenie jakby uszkodzony był krzyżak lub bicie wału.
2. Wibracje, które rozpoczynały się od prędkości ok.100km/h
3. Brak płynnego przejścia między 1-2 biegiem.
W wielkim skrócie opis remontu. Po rozkręceniu całej skrzyni i diagnozie okazało się, że:
- pęknięta była sprężyna 1-2 accumulatora
- niektóre z panewek posiadały już luz (widoczne zużycie)
- taśma rev (widoczne czerwone krawędzie)
Do remontu użyłem nowych części z firmy z W-wy:
- zestawu 15 panewek (chyba tyle +/-1)
- komplet uszczelnień (uszczelki, oringi, zimeringi)
- taśma rev
- sprężyna accumulatora 1-2 biegu fioletowa. Górna, albo dolna nie pamiętam. W każdym razie są dwie. Biała i w moim przypadku fioletowa
- wszystkie tarczki
- wszystkie przekładki
- filtr oleju
- dedykowany olej mineralny
Podczas naprawy okazało się również, że płyta sterowa jest od modelu 1996-2000 (nr płyty RF-F6AP-7A092) co było przyczyną wielu kłopotów i kombinacji z uszczelkami pod płytę.
Wrażenia po naprawie - to już ponad rok użytkowania od remontu skrzyni. Uważam cały projekt za sukces, bo jeździ, choć są pewne ale. Mianowicie, wszelkiego rodzaju stuki i wibracje ustały w 100% i rozwiązaniem były na pewno panewki. Co do płynności zmiany biegów 1-2 to bardzo się poprawiło, choć jak skrzynia się rozgrzeje to przy średnim obciążeniu w dalszym ciągu jest szarpnięcie. Przy kick-downie przejście między 1-2 biegiem jest płynne. Nie zmieniłem tłoka 1-2 biegu i to może być również przyczyna.
Reasumując to jeśli będę musiał wykonać naprawę skrzyni to na pewno wykonam ją we własnym zakresie. Wymienię dodatkowo płytę sterową na dedykowaną, tłok 1-2 biegu, czujnik temperatury zanurzony w misce i jeszcze parę drobnych elementów. Jeśli jest jakiś pomysł to proszę o wskazówki, gdzie popełniłem błąd.
Jeśli ma ktoś jakieś pytania to z chęcią odpowiem, bo zjadłem zęby na tym temacie. Załączam również kilka zdjęć z przebiegu prac.
Pozdrawiam,
F.
Mustang GT 5.0 160kW Automat - jaki model skrzyni ???
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: Mustang GT 5.0 160kW Automat - jaki model skrzyni ???
Też robiłem swoją skrzynię lecz wymieniłem dosłownie wszystko, części zamawiałem w stanach aczkolwiek jednak większość dostanie się w PL.
Moje wypociny są tu:
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 8&start=45
W zasadzie to skrót ogólnie wszystkiego co robiłem w swoim aucie
Moje wypociny są tu:
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 8&start=45
W zasadzie to skrót ogólnie wszystkiego co robiłem w swoim aucie