SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-01-20, 19:46
- Model: IV generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Witam All users,
Prosiłbym forumowiczów o opinie na temat dynamicznej wymiany płynu hydraulicznego w automatycznej skrzyni i co ile należy wymieniać płyn.
W załączeniu przedstawiam informacje jak to wygląda w profesjonalnym warsztacie i czy faktycznie warto w takie techniki inwestować 1800zł brutto ?
Poniżej zamieszczam opis procedury dynamicznej wymiany oleju w Fordzie mustangu 1995r 3.8 silnik,
Elementy składowe:
- Kontrola parametrów pracy skrzyni biegów
- Czyszczenie hydrauliki skrzyni biegów preparatami LM
- Usługa dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów
- Ilość oleju potrzebna do wymiany dynamicznej to 17 l (pojemność skrzyni to 13,1l)
- Filtr
- Wymiana filtra oleju
- Konserwacja hydrauliki skrzyni biegów preparatami LM
Zaproponowane materiały są produktami Firmy Motul,, maszyna do dynamicznej wymiany jest produktem renomowanej firmy Liqui Moly i jest najlepszym (w chwili obecnej) urządzeniem na rynku,
Prosiłbym forumowiczów o opinie na temat dynamicznej wymiany płynu hydraulicznego w automatycznej skrzyni i co ile należy wymieniać płyn.
W załączeniu przedstawiam informacje jak to wygląda w profesjonalnym warsztacie i czy faktycznie warto w takie techniki inwestować 1800zł brutto ?
Poniżej zamieszczam opis procedury dynamicznej wymiany oleju w Fordzie mustangu 1995r 3.8 silnik,
Elementy składowe:
- Kontrola parametrów pracy skrzyni biegów
- Czyszczenie hydrauliki skrzyni biegów preparatami LM
- Usługa dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów
- Ilość oleju potrzebna do wymiany dynamicznej to 17 l (pojemność skrzyni to 13,1l)
- Filtr
- Wymiana filtra oleju
- Konserwacja hydrauliki skrzyni biegów preparatami LM
Zaproponowane materiały są produktami Firmy Motul,, maszyna do dynamicznej wymiany jest produktem renomowanej firmy Liqui Moly i jest najlepszym (w chwili obecnej) urządzeniem na rynku,
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
W koniu jeszcze plynu AT nie wymienialem ale w 6 innych autach do tej pory wymienialem sam i nie ma w tym nic trudnego.
Mozna to zrobic samemu "za kilka stow" i nie trzeba uzywac do tego zadnych maszyn. 17l to przesada - z praktyki potrzeba max. 2l wiecej.
Ja wyznaje takie zasady:
1. W srodki do plukania/uszlachetniacze inwestuj jak w nie wierzysz. Wg mnie nie warto. Oceniam stan plynu organeleptycznie i zawsze indywidualnie decyduje czy trzeba uklad plukac czy nie. Raz tylko kpilem plukanke od Wynn's bo plyn byl juz smola i pomoglo troche.
2. Filtra nie zmieniam jak jest w srodku skrzyni. Sa to z reguly filtry siatkowe ktore wylapuja wieksze czastki stale i jezeli nie bylo wypadku czy rozszczelnienia to nie ma potrzeby.
Nowy filtr i tak nic nie da a trzeba zwalc miske. Mozna tez sie pokusic o zmiane filtra przy bardzo dozych przebiegach.
Jezeli natomiast filtr jest w jakikolwiek sposob oparty na "papierze" to trzeba go wymieniac zawsze.
3. Zawsze sie wpinalem w powrot z chlodnicy i przepuszczam plyn przez krotkie odpalanie silnika i jednoczesne dolewanie nowego z gory az zobacze swiezy plyn.
Nie wiem jaka masz skrzynie ale podejrzewam, ze 4R70W wiec tu masz mniejwiecej proces opisany:
https://sites.google.com/site/fordf150p ... procedures" onclick="window.open(this.href);return false;
Mozna to zrobic samemu "za kilka stow" i nie trzeba uzywac do tego zadnych maszyn. 17l to przesada - z praktyki potrzeba max. 2l wiecej.
Ja wyznaje takie zasady:
1. W srodki do plukania/uszlachetniacze inwestuj jak w nie wierzysz. Wg mnie nie warto. Oceniam stan plynu organeleptycznie i zawsze indywidualnie decyduje czy trzeba uklad plukac czy nie. Raz tylko kpilem plukanke od Wynn's bo plyn byl juz smola i pomoglo troche.
2. Filtra nie zmieniam jak jest w srodku skrzyni. Sa to z reguly filtry siatkowe ktore wylapuja wieksze czastki stale i jezeli nie bylo wypadku czy rozszczelnienia to nie ma potrzeby.
Nowy filtr i tak nic nie da a trzeba zwalc miske. Mozna tez sie pokusic o zmiane filtra przy bardzo dozych przebiegach.
Jezeli natomiast filtr jest w jakikolwiek sposob oparty na "papierze" to trzeba go wymieniac zawsze.
3. Zawsze sie wpinalem w powrot z chlodnicy i przepuszczam plyn przez krotkie odpalanie silnika i jednoczesne dolewanie nowego z gory az zobacze swiezy plyn.
Nie wiem jaka masz skrzynie ale podejrzewam, ze 4R70W wiec tu masz mniejwiecej proces opisany:
https://sites.google.com/site/fordf150p ... procedures" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Skrzynia to aode. Odkręcić filtr, zlewasz wszystko, w konwerterze jest śruba spustowa, też zlewasz, zakładasz nowy filtr, wlewasz zalecana ilość, odpalasz do rozgrzania skrzyni i sprawdzasz poziom.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
W moim SN95 GT z 1995r nie było korka w konwerterze, wymiana była kłopotliwa ,udawało się zlać z miski po jej odkręceniu tylko 3,7LRezor pisze:Skrzynia to aode. Odkręcić filtr, zlewasz wszystko, w konwerterze jest śruba spustowa, też zlewasz, zakładasz nowy filtr, wlewasz zalecana ilość, odpalasz do rozgrzania skrzyni i sprawdzasz poziom.
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-01-20, 19:46
- Model: IV generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Dzięki za info koledzy. Spróbuję się przyłożyć do Przemka English instrukcji. Brzmi czytelnie. Zobaczę czy AOD też tak ma.
A co ile zaleca producent wymianę płynu ?
A co ile zaleca producent wymianę płynu ?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Korki w konwerterach mialy tylko niektore starsze skrzynie. Jak nie ma korka a byc powinien to mogl byc tez konwerter wymieniany.
Nawet jezeli jest korek w konwerterze to samymi korkami calego oleju nie wymienimy - max 60%. Metoda na plukanie/przelewanie daje najlepsze rezultaty.
Co do interwalow to Ford cos pisze o max. 100k mil ale ja z reguly zmienim po 60-80k "km" bo nawet po 50k km jest juz mocno brazowy.
Mozesz przez korek wziasc probke i zobaczyc jak to wyglada w przezroczystym naczyniu.
Nawet jezeli jest korek w konwerterze to samymi korkami calego oleju nie wymienimy - max 60%. Metoda na plukanie/przelewanie daje najlepsze rezultaty.
Co do interwalow to Ford cos pisze o max. 100k mil ale ja z reguly zmienim po 60-80k "km" bo nawet po 50k km jest juz mocno brazowy.
Mozesz przez korek wziasc probke i zobaczyc jak to wyglada w przezroczystym naczyniu.
- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Twój samochód nie ma na pewno AOD tylko AODE a to konstrukcyjnie zupełnie inna skrzynie. Korek powinien być pod zaślepką w miejscu konwertera od spodu skrzyni, w AOD natomiast odkręca się płytę maskującą koło zamachowe(pomiędzy skrzynią a silnikiem)
Duża cześć oleju znajduje się nad płytą sterującą więc ją też warto odkręcić.
Duża cześć oleju znajduje się nad płytą sterującą więc ją też warto odkręcić.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
w 95 r. jest skrzynia AODE filtr jest ala,papier
jeżeli olej nie śmierdzi i skrzynia ładnie pracuje to wystarczy zlać olej z miski i konwentera i zalać świeży
jeżeli olej nie śmierdzi i skrzynia ładnie pracuje to wystarczy zlać olej z miski i konwentera i zalać świeży
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-01-20, 19:46
- Model: IV generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
W takim razie koledzy sam się tego nie podejmę. Za dużo niuansów z tymi skrzyniami.
Przeczekam zimę bo w sumie to już się konik schował pod kołderkę i na wiosnę zafunduję mu nowe kąpielisko.
Chyba, że Julek znajdzie na forum nowego właściciela.
Pozdrawiam ALL
Przeczekam zimę bo w sumie to już się konik schował pod kołderkę i na wiosnę zafunduję mu nowe kąpielisko.
Chyba, że Julek znajdzie na forum nowego właściciela.
Pozdrawiam ALL
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Korka nie ma nie było i nie będzie w tych rocznikach,ja to załatwiałem sposobem wymiana z filtrem po zdjęciu miski a potem 2 razy bez zdejmowania miski wymiana przez bagnet metodą wysysania i tak przejechałem 200 000km bez remontu skrzynia była igła
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
też tak robiłem
smerf pisze:Korka nie ma nie było i nie będzie w tych rocznikach,ja to załatwiałem sposobem wymiana z filtrem po zdjęciu miski a potem 2 razy bez zdejmowania miski wymiana przez bagnet metodą wysysania i tak przejechałem 200 000km bez remontu skrzynia była igła
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2016-10-16, 21:32
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: bordowy
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Mam pytanie jaki mam dolać olej do skrzyni do mojego Mustanga GT 5.0 94r automat ?
Ja znalazłem że dextron III a mnie się wydaje że dextron II
Dextron III jest do trochę nowszych skrzyń.
Ja znalazłem że dextron III a mnie się wydaje że dextron II
Dextron III jest do trochę nowszych skrzyń.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Gdynia
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
Cześć
Odkopie troche temat - mam SN95 z 1996r. Szukałem na forum i na necie ale nie mogę znaleźć jednoznacznego info - jaki jest rodzaj skrzyni w V6 z 1996? AODE czy 4R70W?
Druga sprawa - jaki olej do tych skrzyni i w jakiej ilość? Chcę wymienić w swojej statycznie, ile go potrzebuje?
Mercon II, Mercon III czy Mercon V? Kupować specjalnie motocrafta czy przykładowo Ravenol będzie okej?
Z góry dzięki
pzdr
Odkopie troche temat - mam SN95 z 1996r. Szukałem na forum i na necie ale nie mogę znaleźć jednoznacznego info - jaki jest rodzaj skrzyni w V6 z 1996? AODE czy 4R70W?
Druga sprawa - jaki olej do tych skrzyni i w jakiej ilość? Chcę wymienić w swojej statycznie, ile go potrzebuje?
Mercon II, Mercon III czy Mercon V? Kupować specjalnie motocrafta czy przykładowo Ravenol będzie okej?
Z góry dzięki
pzdr
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: SN95 automat wymiana płynu skrzyni
skrzynia AODE , olej może być ravenol lub mercon III , do statycznej to wystarczy ok 5l. tyle co w misce .