Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

marcelmarysia
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2016-10-16, 21:32
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: bordowy

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: marcelmarysia » 2016-11-16, 21:46

A czy ktoś wymieniał tuleje gumowo-metalowe w tylnym zawieszeniu?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Rezor » 2016-11-16, 21:48

które dokładnie?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

marcelmarysia
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2016-10-16, 21:32
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: bordowy

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: marcelmarysia » 2016-11-18, 22:47

Myślę o wszystkich, tych wahacza co dochodzi od góry mostu i wahacza wzdłuż auta do osi sztywnej
Problem polega na tym że podczas jazdy występuje noszenie tyłem jak by sztywna oś przemieszczała się względem auta
Noszenie nie jest duże ale wyczuwalne i mnie to wkurza. Jadąc za moim koniem nie widać nic złego żeby coś się z nim działo.
Na stacji nie widać luzów na tulejach ale na badaniach często nic nie wychodzi.
A może to jest spowodowane stanem amortyzatorów tylnych leżących tych dodatkowych.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Rezor » 2016-11-18, 23:23

Standard w SNach :) Obniż (nie mówię o glebie!) i sprawdź amortyzatory. Quadshocki (te poziome amortyzatory) nawet jak uszkodzone to wystarczająco usztywniają zad konia, a w większości przypadków jak ktoś robi tylne zawieszenie to je wywala. Same tuleje jakoś nadzwyczajnie nie wpływają na codzienne użytkowanie, a jak rzeczywiście Ci przeszkadzają to na ebayu jest od tego od groma, a na stronach typu cjponyparts czy lmr można dodatkowo znaleźć instrukcje jak je wymienić


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Vincent » 2016-11-22, 18:51

Hejka.
Co do tulei marcelmarysia to właśnie dzisiaj po dwóch tygodniach przerwy miałem okazje przejechać się swoim konikiem. Rozpocząłem zimowe modernizacje. Wymieniłem cały zestaw, taki jak w linku + amorki monroe przod, bo tył był już wymieniany:
http://www.ebay.com/itm/Prothane-94-98- ... NX&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Pierwsze wrażenie to mega twardo. Gdzie ta jeżdżąca kanapa :) Zwarta i sztywna konstrukcja. Niestety nie najeździłem się zbyt długo, bo po postoju powstał nowy problem. Wyciek z regenerowanego zacisku i hamulec się zapowietrzał, więc niebezpiecznie. Jutro poprawki i w weekend coś więcej powiem. Dodatkowo walnąłem konserwację podwozia. Zrobię jakieś zdjęcia to pokaże, bo zajebiście wygląda. Aż miło popatrzeć :D
Co do luzu na półosiach to sprawdź w następujący sposób: złap za koło i postaraj się rozbujać całą budę. Jeśli faktycznie będzie wyczuwalny luz to chłopaki mają rację ze szperą. Ja w 3.8 mam most 7.5 (chyba) ale na pewno bez szpery i tam jest inna bajka. Czytają dobrze forum dowiedziałem się jak go usunąć i udało się :))



danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: danek » 2016-11-24, 16:22

Te czerwone tulejki to są plastikowe "twarde" czy plastikowe "miękkie" ???



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Rezor » 2016-11-24, 16:28

Prothane robi jeden rodzaj w 2 wariantach kolorystycznych:
http://prothane.com/faq/" onclick="window.open(this.href);return false;
How Are Urethanes Colors Rated?
PROTHANE™ kits are stocked only in RED or BLACK polyurethane. (RATINGS ARE NOT AFFECTED BY THE COLOR). NOTE: that all part numbers listed are for RED kits, if BLACK is desired, you must add the code -BL to the end of the part number.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: danek » 2016-11-24, 18:42

Rezor, może ujmę to inaczej.
Ten cały zestaw to dobry pomysł czy lepiej sobie to darować (bo na przykład szybko się wyrobią bo są z plastiku).

W moim wypadku po rozmontowaniu tego niebieskiego konia okazało się że praktycznie wszystkie gumowe elementy zawieszenia są niemal że nowe.
Więc nie wiem czy w ogóle wymieniać te elementy na nowe podczas składania samochodu.
Dodam że żółty miał praktycznie wszystkie gumy w zawieszeniu do wymiany.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Rezor » 2016-11-24, 19:35

Zacznę zadziornie: plastik to ogólne określenie produktów powstałych z polimerów syntetycznych. Tak więc zarówno "guma" jak i poliuretany to plastik :D
Różnica jest taka, że "guma" jest bardziej elastyczna. Z czasem parcieje i pęka. Poliuretany mają wydłużoną żywotność i są twardsze. Zmieniając gumy na poliuretan usztywnisz zawieszenie ale zwiększysz też odczuwalne wibracje i hałas w kabinie. Masz filmik z testu wytrzymałości.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pamiętaj, że założenie poliuretanów nie sprawi, że momentalnie będziesz miał sportowe zawieszenie i każdy zakręt będzie Twój. Tak samo nie oznacza, że momentalnie w kabinie będziesz słyszał buczenie i na każdym wyboju dostaniesz wstrząsu mózgu. Warto żebyś sobie sprawdził różnice między obiema opcjami, żebyś potem nie wkurzał się, że coś nie gra, a okaże się, że to opony albo amortyzatory


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Vincent » 2016-11-25, 00:08

danek pisze:Te czerwone tulejki to są plastikowe "twarde" czy plastikowe "miękkie" ???
Mając do wyboru tylko dwie opcje (twarde/miekkie), stanowczo wybieram twarde



Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: Vincent » 2016-11-25, 00:30

Dzisiaj pierwsze przejażdżki. Wrażenie dość dziwne, bo jak dla mnie to trochę sztywno. Opinia pochopna, bo przejechałem kilkanaście km. Mam nadzieję, że sie ułoży, a jak nie to się przyzwyczaję buhaha :)
Poniżej kilka zdjęć.
Załączniki
IMG_0057.jpg
IMG_0053.jpg
IMG_0051.jpg
IMG_0050.jpg
IMG_0049.jpg



danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Łożyska tył Mustang 94 5.0 GT automat

Post autor: danek » 2016-11-25, 16:57

Heheheh temat poszybował w innym kierunku :)
Może by oddzielny wątek założyć coś w stylu "KPL gum w zawieszeniu" :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”