instrukcja obsługi skrzynia biegów

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: lamina » 2016-06-07, 11:13

mialem taki i polecam
http://www.americanmuscle.com/tci-ratch ... 013gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;



roush
Młodszy Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2016-01-30, 23:46
Silnik: V6 3.7

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: roush » 2016-06-07, 14:16

Być może to przez to, że jak wbiłem w google, to tylko do manuala mi pokazywał :)



damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: damianos071993 » 2018-01-20, 20:01

Ja mam pytanie odnośnie jeszcze takiej sytuacji w SN95 gdzie jest 1 2 D.
Przy wyprzedzaniu denerwuje mnie ten lag na kickdown, tak że parę razy auto za mną szybciej się wzięło za wyprzedzanie i straciłem okazje. Samo 0/D Off do przygotowania się do wyprzedzenia to czasem za mało, bo potrzeba by było zrzucić jeszcze na 2. Czy właśnie manualne przełączenie przy prędkości rzędu 70 80 km/h na 2 bieg nie spowoduje że skrzynia się zaraz rozleci? Bo z 1,5 tys obr nagle zrobi się gdzieś 4 tys. A w takich sytuacjach najchętniej miałbym sztywno wbitą 2 i czekał na okazję bo od razu auto odjeżdża, a przecież nie będę specjalnie zwalniał do 50 km/h by ją wrzucić :D Pogodzić się z tym, czy jednak tak próbować?



M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: M1ecu » 2020-11-07, 17:57

Odkopię trochę temat, bo od niedawna jestem posiadaczem SN95 z automatem i mam pytanie.
Czy jeżdżąc po mieście wyłączać za każdym razem OD? Czy jeździć na włączonym? Co jest lepsze dla skrzyni?



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: smerf » 2020-11-08, 14:18

Jak będziesz wciskać ten przycisk podczas jazdy to raczej nie rokuję ci dobrze dla twojej skrzyni


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: M1ecu » 2020-11-08, 15:23

Pytam raczej pod kątem użytkowania skrzyni w mieście. Czy przed jazdą wyłączać OD czy normalnie na wszystkich 4 biegach nawet w mieście?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: empi1955 » 2020-11-08, 17:58

Jazda z wyłączonym OD to raczej podczas holowania przyczepy lub pojazdu. Podczas długich stromych zjazdów (masz wtedy hamowanie silnikiem) lub jak robią niektórzy wyłączenie OD chwilę wcześniej przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania celem zwiększenia dynamiki. Normalna jazda w mieście bez wyłączonego OD. Wyłączenie OD to najprościej mówiąc blokada najwyższego biegu, czyli zamiast skrzyni np. 4-ro biegowej masz w tym momencie 3 biegową.
Ostatnio zmieniony 2020-11-08, 21:58 przez empi1955, łącznie zmieniany 1 raz.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Rezor » 2020-11-08, 18:47

Nic się nie stanie. OD jest sterowane elektronicznie. Zwyczajnie zredukuje ci bieg do 3ki. Jak wyżej, zjeżdżając z góry żeby nie zjarać hamulców można redukować "ręcznie" wyłączając OD, potem z D na 2, potem z 2 na 1. SN ma chlodnice skrzyni


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”