instrukcja obsługi skrzynia biegów
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Rozmawiałem z tym od Arka, nie wiem, może miał zły dzień, ale był strasznie niekonkretny i niechętny do robienia interesów... "nie wie ile to będzie kosztować, zobaczy jak rozbierze, nie wie jakie części potrzebne, zamówi z usa jak rozbierze, a w ogóle to ma cały plac mercedesów i nie ma czasu robić". Pojechałem do innego, do olkusza i mi zrobił zaebiście od ręki, w sumie 3 dni mu zajęło
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Zmień olej z filtrem. Sprawdź też czy jest magnes zbierający opiłki i inny syf. Jak po tym ustaną problemy ze skrzynią to ok a jak nie to zdążysz zrobić skrzynię. Cena w serwisie gdzie robię auta wynosi ok 1000-1500+ części do 5-7K wszystko zależy gdzie robisz. Zawsze bierz rachunek, żeby potem mieć podstawę reklamacji(jeśli chodzi o naprawę skrzyni) Co się tyczy obsługi to nie jak parkujesz na pochyłym to jak się zatrzymujesz na D i chcesz wrzucić P zaciągnij przed wrzuceniem na P ręczny hamulec. BO auto nie będzie ruszać z łupnięciem i nie obciążasz tak skrzyni biegów.yoltz pisze:no jak 2,5 to musi chwile poczekać ;/
Możesz z 1 wrzucić 2 a potem z 2 na D bez przycisku(wystarczy popchnąć dźwignię) Jeśli zdechną Ci hamulce to możesz próbować hamować skrzynią i wrzucać P ale ja sprawdzałem to na Taurusie którego oddawałem na szrot i chciałem sobie przetestować różne rzeczy typu co by się stało gdyby... i niestety nie da się zatrzymać hamując biegami w automacie bo wrzuca się P słychać walnięcie zgrzyt a potem dźwięk jakby nakrętki wrzucił do pralki i włączył wirowanie a auto jedzie dalej:)
To tyle:)
Powodzenia ze skrzynią
302 HOooooo
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
to już chyba podałeś koledze max koszt naprawy - a chyba nie zawsze wszystko trzeba wymieniać,tak zgaduje bo do tej pory byłem przeciwny automatom,mi się fajniej jeżdzi na od=off,a może tak mi się wydaje he he,choć trasy na sprawdzenie auta robiłem bez używania tego przycisku i z redukcją nie było problemów ani do przodu a mało spałił wachy - wszystko trzeba wyczuć,przejechałem w sumie jakieś 800 km od zakupu i dziś już zaprowadziłem do garażu,jeszcze trochę testów potrzeba,żeby wszystko idealnie ogarnąć
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Ja ostatnio kupiłem nową skrzynie do forda dałem 7.900 ale mam spokój i gwarancję. Niestety ze skrzyniami jest tak, że po naprawie regeneracji często dzieją się cyrki może nie po 5-10 tyś mil ale po ok 20k. W mustangu skrzynia automatyczna jest raczej dobra. To nie AXOD, że sama się rozlatuje. Z tego co się dowiedziałem w serwisie skrzyń automatycznych to skrzynia AOD czy AOD-E sama z siebie się nie rozlatuje na 99% jak coś się dzieje to znaczy, że auto było mocno katowane. Przy mnie gość rozebrał taką skrzynię i pokazywał co się dzieje jak się wrzuca D i hamulec aby palić gumę. To wg serwisu przyczyna uszkodzeń 8 na 10 skrzyń w mustangach camaro czy autach BMW.
302 HOooooo
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Alexander powiedz chłopie że ci działa dobrze hamulec ręczny w stangu 94-95, ja na nim zrobiłem pracę doktorską i nie działa ,po pierwsze trzeba siły Herkulesa aby go dobrze zaciągnąć a jak auto stoi na upadzie to i tak sie stoczy ,mam nowe linki ,zaciski rozebrane i przekonserwowane na 100% dzwignia w aucie ok,wszystko lekko chodzi a nie można doprowadzić do pożądnego zablokowania kół,coś tam hamuje ale lipnie jakby się zaprzeć dwoma rękami może by zahamował ,ale prędzej chyba linki by sie pourywały ,na przegladzie zero hamulca,a szkoda bo parkując na upadzie jak piszesz przy ruszaniu bez ręcznego można rozwalić zapadkę w skrzyni-, moim zdaniem dzwignia w aucie ma za małe przełożenie siły na linki,dziwne to jest bo w innych autach hamulce ręczne chodzą jak masełko-pozdrowienia
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- yoltz
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
- Model: IV 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żywe srebro...
- Kontakt:
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga
Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
www.roadrunners.pl
- Sunny
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
- Model: 99' V6
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
RadAg! pisze:Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga
Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
polska marudna natura ;P ja tam lubie automat, jak się popsuje to trzeba naprawić i tyle wymiana 13l oleju troche boli po kieszeni ale nie robi się tego co roku
fajny art może dopisz o opcji O/D Off w stangach jest domyślnie włączony
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
całkiem fajny artykuł,ja do zakupu kunika się wystrzegałęm jak tylko mogłem,ale przyznam,że spodobało mi się,miałem obawy,że lewa noga z początku będzie szukać sprzęgła a ręka drążka ale nic takiego nie wystąpiło i niema dla mnie różnicy - tzn.nie mylę się bez względu na to czy jadę stangiem czy moim drugim fordem w manualu:D
- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Dopisałem o O\D OFF, przy okazji rozszerzyłem opis pracy blokady pierwszego bieguSunny pisze:RadAg! pisze:Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga
Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
polska marudna natura ;P ja tam lubie automat, jak się popsuje to trzeba naprawić i tyle wymiana 13l oleju troche boli po kieszeni ale nie robi się tego co roku
fajny art może dopisz o opcji O/D Off w stangach jest domyślnie włączony
www.roadrunners.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Hamulec ręczny jest idealny u mnie w stangu:) linki nowe zaciski nowe tzn regenerowane z tyłu nowe wszystko idealnie chodzi:)smerf pisze:Alexander powiedz chłopie że ci działa dobrze hamulec ręczny w stangu 94-95, ja na nim zrobiłem pracę doktorską i nie działa ,po pierwsze trzeba siły Herkulesa aby go dobrze zaciągnąć a jak auto stoi na upadzie to i tak sie stoczy ,mam nowe linki ,zaciski rozebrane i przekonserwowane na 100% dzwignia w aucie ok,wszystko lekko chodzi a nie można doprowadzić do pożądnego zablokowania kół,coś tam hamuje ale lipnie jakby się zaprzeć dwoma rękami może by zahamował ,ale prędzej chyba linki by sie pourywały ,na przegladzie zero hamulca,a szkoda bo parkując na upadzie jak piszesz przy ruszaniu bez ręcznego można rozwalić zapadkę w skrzyni-, moim zdaniem dzwignia w aucie ma za małe przełożenie siły na linki,dziwne to jest bo w innych autach hamulce ręczne chodzą jak masełko-pozdrowienia
Miałem takie problemy jak ty:) i miałem dość bo auto stoi pod domem na podjeździe i raz mi się zsunęło dobrze, że nikt nie jechał;D
Kupiłem regenerowane zaciski na Rockauto 4 sztuki nowe tarcze nowe klocki nowe linki i działa idealnie.
Co się tyczy ruszenia to udało się mi coś takiego zrobić w taurusie wagon 3gen:) auto było dociążone może ok 120kg i 3 osoby. Włączyłem silnik Wrzuciłem wsteczny poczułem łupnięcie. Nachylenie było spore bo między 20-30 stopni. Zjechałem z wjazdu do garażu na podjazd pod domem a potem na ulicę i już z R na D nie dało rady zmienić:D a do tego zaczęło hałasować jakby cegły do pralki załadował i włączył wirowanie. Skrzynia poszła na śmietnik. Nie twierdzę, że była nowa. Teraz taurusy stoją koło siebie na podjeźedzie i zawsze jest zaciągnięty ręczny. Jak aut nie używam w tygodniu teraz bo muszę brać auta do pracy to staram się je codziennie przepalać zwalniać ręczny itd aby się nie poblokowały ale radzę uważać ze skrzynią bo chyba szkoda wydawać potem kasę na remont lepiej wydać na przyjemniejsze rzeczy:)
Pozdrawiam
302 HOooooo
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Ja jednak na razie leje na skrzynię,dziś potestowałem kolejny raz i jednak tak jak płynnie zmieniała to zmienia więc wygląda ok,nie redukuje też tak jak yoltz pisał(u niego) ani nie przeciąga,to powinna polatać,a co do ręcznego - hm.... z ciekawości na stromym zjezdzie do garażu dałem na n i zaciągnąłem i stoi bez problemu i wcale nie trzeba siły żeby zaciągnąc czy coś tam,niewiem co by było jakbym tak na cały dzień zostawił ale tak na 2 fajki do wypalenia jak go trochę oglądali to stał i ani drgnął,więc zgodzę sie z tym co Aleksander25 napisał i dodam,że niemam pojęcia w jakim stanie mam linki bo tego nawet nie oglądałem,reasumując narazie spoko,jak coś wyskoczy to będzie się naprawiać..... a co tam:D
- yoltz
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
- Model: IV 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żywe srebro...
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
olej i filtry zmieniłem, generalnie jakby lepiej troszku, ale dalej czuje że do igły troszkę jej brakuje... może to przez tą zimę... ale co tam najważniejsze że po zmianie jeździ, bo wyczytałem w którymś poście że były takie co po zmianie przestawały
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
no ciekawe co ci tam szwankuje,niestety mam za daleko,żeby porównać prace twojej skrzyni dla przykładu z moją,moja chodzi ok,olej przed zmianą miałeś czysty?czy już przepalony?,było tyle co trzeba czy nie? - to tak z ciekawości pytam,ale jak jeżdzi to fajnie,może sie rozrusza czego ci życzę:D