automatyczna skrzynia biegów 3.8 v6,początek problemów?

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: automatyczna skrzynia biegów 3.8 v6,początek problemów?

Post autor: M1ecu » 2020-11-08, 16:00

Rezor pisze:
2020-11-07, 20:12
Zdecydowanie wymiana. Z tego co piszesz problem z konwerterem, nie zrzuca biegu tylko rozpina lockup, co może być mylone ze zmianą biegu.
Poszukałem trochę w necie i faktycznie to może być lockup. Tylko mam pytanie - czy w takim razie lockup nie powinnien być rozpinany przy przyspieszaniu?
Bo u mnie jest tak - jadę sobie powiedzmy 40km/h, jest 3 bieg, czuje że załącza lockup, odpuszczam gaz kompletnie, auto się toczy. Następnie ponownie naciskam gaz powiedzmy w 20%, czuje że rozpina lockup, przyspiesza i ponownie go zapina.
Czy takie działanie jest poprawne?

Sory jeżeli to głupie pytania, ale pierwszy raz mam amerykańca i automat :wstyd:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: automatyczna skrzynia biegów 3.8 v6,początek problemów?

Post autor: Rezor » 2020-11-08, 18:14

Przy lekkim przyspieszaniu lockup powinien być zapięty do czasu aż skrzynia "nie stwierdzi", że przyspieszenie jest niewystarczające. Najczęściej jak masz stały load silnika, a obroty spadają (np podczas podjeżdżania pod górę). Najlepiej jakbyś podjechał do jakiegoś speca od automatów bo po przesiadce z manuala, na stary automat można omylnie twierdzić że coś jest nie tak. Olej na pewno masz do wymiany, może być tak, że masz syf w płycie sterującej więc dobrze by było ją sprawdzić, do tego pytanie czy biegi dobrze zmienia, nie slizgają się (jeśli tak to wtedy pytanie czy nie zacząć rozglądać się za skrzynia). Dalej jeszcze pytanie w jakim stanie jest konwerter i lockup. Najprościej jak sprawdzisz sobie stall speed na zimnej i rozgrzanej skrzyni. Wciskasz hamulec na maksa, wbijasz D i naciskasz gaz na maksa(samochód ma stać w miejscu. Jak obroty silnika nie falują i mieszczą się między 2200-2800rpm to jest ok. Lockup to już trochę na wyczucie, jak się tak średnio dynamicznie do ok 60km/h (tak żeby biegi zmieniało nie przekraczając 2500rpm) i puścisz gaz powinno być czuć jakby wbiło wyższy bieg (zapnie lockup) ale jak poczujesz uderzenie to znaczy, że zapina za mocno. Jak będzie trzymać prędkość ale obroty leniwie spadną to też źle. Dalej lekko docisnąć gaz żeby lekko przyspieszyć, jak będzie wibrować coś, zgrzytać albo obroty będą gwałtownie skakać (rozepnie lockup) to do regeneracji


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”