skrzynia biegów sn95 brakujący element
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Dziękuję. Bardzo cenne informacje. Mam nadzieję, że uda się wyeliminować drgania i będzie okazja postawić piwo na zlocie.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
No niestety wymiana poduszki nic nie pomogła. Nawet ta oryginalna jest lepsza od tych podróbek co mi przysłali.
Trzeba rozebrać skrzynię i zdiagnozować problem.
Konik już wjechał na stół operacyjny. Teraz pytanie jaka diagnoza.
Trzeba rozebrać skrzynię i zdiagnozować problem.
Konik już wjechał na stół operacyjny. Teraz pytanie jaka diagnoza.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Niestety skończyło się na kompletnym remoncie skrzyni.maro696 pisze:No niestety wymiana poduszki nic nie pomogła. Nawet ta oryginalna jest lepsza od tych podróbek co mi przysłali.
Trzeba rozebrać skrzynię i zdiagnozować problem.
Konik już wjechał na stół operacyjny. Teraz pytanie jaka diagnoza.
Pomimo niezbyt dobrych opinii zdecydowałem się na Auto Mat Sentyrz.
Kosztowało mnie to ponad 5tyś złotych.
Nie wiem czy trochę nie za dużo bo sam elektrozawór zafakturowano na 950zł.
Ale mustang teraz ma nowe życie. Nic nie drga. Pod górkę ładnie idzie. Przedtem to były mega drgania na karoserię.
Mam 4 pytania jeszcze do kolegów znawców IV generacji.
1. Czy jest sens montować dodatkową chłodnicę ? Jeśli tak to jakiego rozmiaru i czy można zamontować czujnik temp. oleju i jaki, gdzie kupić ?
2. Po remoncie skrzyni widzę, że sporo za dużo wlali mi Mercona. Czy to może mieć negatywny wpływ?
3. Ile oleju faktycznie wchodzi do skrzyni. W Hayness piszą o 12.5qts czyli jakieś 11.8l.
Ja zakupiłem 10.5 i wlane do skrzyni po remoncie a stan jest powyżej max?
To ile teraz wejdzie po 500km od remontu ? Wiadomo, że powinno mniej bo nie wszystko zejdzie.
Miał ktoś takie doświadczenia w trakcie remontu skrzyni AOED ?
4. I jeszcze mnie nurtyje jedna rzecz. W warsztacie zaproponowali olej Ravenol zamiast mega drogiego Mercona V za 250zł / 4.75 litra.
Nie wiem czy teraz nie wlać ten tańszy bo koszt remontu mnie zwalcował.
Z góry dziękuję za Wasz poświęcony czas
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Powinno być między min i max, jak jest za dużo oleju to mogą być problemy z grzaniem się skrzyni i może się robić zbyt wysokie ciśnienie. Tak słyszałem w odniesieniu co prawda do swojej C4, ale zapewne są jakieś podobieństwa
Ja raczej lał bym ten droższy olej, bałbym się że znów się coś sknoci.
To sporo zapłaciłeś, mi w Olkuszu zrobił C4 (no ale chyba aż tak się nie różni czy skrzynia z lat 60 czy 90... robota ta sama) generalny remont za 2k
Ja raczej lał bym ten droższy olej, bałbym się że znów się coś sknoci.
To sporo zapłaciłeś, mi w Olkuszu zrobił C4 (no ale chyba aż tak się nie różni czy skrzynia z lat 60 czy 90... robota ta sama) generalny remont za 2k
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Czy 5 kPLN to dużo ? Trudno powiedzieć , zależy od zakresu prac i części wymienianych. Każda rozbiórka to obowiązkowa wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy a reszta części to już naprawdę indywidualna sprawa. Ale jeśli wierzyć : http://www.midparts.com.pl/pl/p/AODE4R7 ... -FORD/2461" onclick="window.open(this.href);return false; , to chyba deko za dużo. Generalnie wg. mojej wiedzy i rozeznania to ceny w PL wahają się od 800 - 1500 PLN za samą robotę + części.
Ad 1. Wg. mnie zależy tylko od Ciebie i sposobu eksploatacji auta. Jeśli jeździsz "wyścigowo" (duże prędkości i obciązenia skrzyni) to bym wstawił.
Ad.2 Za duży poziom oleju to też niedobrze, znajdziesz na forum info o problemach z tego wynikających.
Ad.3 Może w trakcie wymiany oleju pozostało jedak trochę starego. Nad tym bym się nie zastanawiał skoro i tak finalnie masz za duży poziom. Skup się na tym.
Ad.4 Miałem i mam ten sam "problem". Stosowanie Ravenolu wynika wg. mnie z faktu że to olej stosowany, dedykowany we wszystkich chyba skrzynkach grupy Volkswagen. Mnie też tak zrobiono, twierdząc że jest lepszy od Mercona w okresie docierania skrzyni. Póki co mam zrobione na Ravenolu TIV ok. 1000 km i nie dzieje się nic niepokojącego. Ja jednak będę wracał do Mercona V, ostatecznie jest polecany przez producenta. Tylko faktycznie to spora kasa bo i sama wymiana dynamiczna (pomimo że podobno są mieszalne to ja nie mam zamiaru tego sprawdzać) no i znów ok 12l oleju.
Ad 1. Wg. mnie zależy tylko od Ciebie i sposobu eksploatacji auta. Jeśli jeździsz "wyścigowo" (duże prędkości i obciązenia skrzyni) to bym wstawił.
Ad.2 Za duży poziom oleju to też niedobrze, znajdziesz na forum info o problemach z tego wynikających.
Ad.3 Może w trakcie wymiany oleju pozostało jedak trochę starego. Nad tym bym się nie zastanawiał skoro i tak finalnie masz za duży poziom. Skup się na tym.
Ad.4 Miałem i mam ten sam "problem". Stosowanie Ravenolu wynika wg. mnie z faktu że to olej stosowany, dedykowany we wszystkich chyba skrzynkach grupy Volkswagen. Mnie też tak zrobiono, twierdząc że jest lepszy od Mercona w okresie docierania skrzyni. Póki co mam zrobione na Ravenolu TIV ok. 1000 km i nie dzieje się nic niepokojącego. Ja jednak będę wracał do Mercona V, ostatecznie jest polecany przez producenta. Tylko faktycznie to spora kasa bo i sama wymiana dynamiczna (pomimo że podobno są mieszalne to ja nie mam zamiaru tego sprawdzać) no i znów ok 12l oleju.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Też mam takie odczucie bo jak się czyta na forum to Sentyrz Kraków ma opinie bardzo drogiego serwisu i nie zawsze jakość idzie w parze z ceną.
Na razie 600km za mną i skrzynia jak nowa. Oby tak było kolejne tysiące km.
W Krakowie nie miałem specjalnego wyjścia. Sentyrza mam 5 minut od miejsca gdzie pracuję więc taka decyzja została podjęta.
Podejrzewam, że MidParts Warszawa byłby idealny ze względu na 100% pozytywnych opinii i wysoką wiarygodność rzetelności kosztorysowej.
Ale logistyka problemem. O Warsztacie w Olkuszu nie słyszałem. Jakieś dane mile widziane na przyszłość.
Nie mniej jednak dziękuję za rady. To moja pierwsza nie planowana przygoda ze Stangiem. Ale wygląda na to, że długo będzie błyszczał w moim garażu.
Na razie 600km za mną i skrzynia jak nowa. Oby tak było kolejne tysiące km.
W Krakowie nie miałem specjalnego wyjścia. Sentyrza mam 5 minut od miejsca gdzie pracuję więc taka decyzja została podjęta.
Podejrzewam, że MidParts Warszawa byłby idealny ze względu na 100% pozytywnych opinii i wysoką wiarygodność rzetelności kosztorysowej.
Ale logistyka problemem. O Warsztacie w Olkuszu nie słyszałem. Jakieś dane mile widziane na przyszłość.
Nie mniej jednak dziękuję za rady. To moja pierwsza nie planowana przygoda ze Stangiem. Ale wygląda na to, że długo będzie błyszczał w moim garażu.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Zastanawiałem się nad zakupem tej nowej skrzyni z Midparts.
Ale temat był znowu z mocowaniami. Wysłałem im zdjęcia tej skrzyni ale stwierdzili, że mają z innymi mocowaniami.
Z drugiej strony chyba te serwisy stanowią konkurencję. Dlatego ta odpowiedz mogła być bardziej polityczna.
Nie wiadomo czy to faktycznie jest nowa skrzynia czy też nosi w sobie elementy regeneracji.
Temat nie do prześwietlenia.
Ale temat był znowu z mocowaniami. Wysłałem im zdjęcia tej skrzyni ale stwierdzili, że mają z innymi mocowaniami.
Z drugiej strony chyba te serwisy stanowią konkurencję. Dlatego ta odpowiedz mogła być bardziej polityczna.
Nie wiadomo czy to faktycznie jest nowa skrzynia czy też nosi w sobie elementy regeneracji.
Temat nie do prześwietlenia.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
dobrze że nie kupiłeś tej skrzyni z midparts http://www.midparts.com.pl/pl/p/AODE4R7 ... -FORD/2461" onclick="window.open(this.href);return false;
TO NIE JEST NOWA SKRZYNIA - TYLKO REGENEROWANA
ja tak zrobiłem że zakupiłem tą skrzynię i wysłałem im swoją do przekładki bo też obudowa nie pasowała
przełożyli i całkowity koszt z przekładką wyniósł mnie 6000 zł z nowym konwenterem ,
przejeździłem na tej skrzyni ok 2000 km i skrzynia padła nie wchodził 3-4 bieg
gwarancja już nie obowiązywała ponieważ dają 6 miesięcy gwarancji i nie uwzględniają przebiegu ( dla midparts i wielu innych warsztatów się nie liczy , ale gdybym w ciągu tych 6 miesięcy zrobił 100 tyś to już był by ważny )
tą padniętą skrzynię odstawiłem razem z samochodem do warsztatu w Krakowie ( warunek razem z samochodem , żeby mieć 6 miesięcy pewnej gwarancji w innym przypadku 1 miesiąc)
jak się okazało w czasie przekładania w midparts fachowcy podeszli lajcikowo i zaufali amerykańskim fachmenom że skoro skrzynia nowa to i środek nowy , a były duże luzy na panewkach i wytarte wałki czyli midparts zawalił , ale jak im udowodnić
koszt naprawy w Krakowie też 6000 z nowym konwenterem ( żaden warsztat nie da gwarancji jak nie wymieni konwentera może być i regenerowany ale ma być pewny )
po tej naprawie skrzynia zrobiła może z 5000 i jest do sprzedania
maro696 -szkoda że nie napisałeś że będziesz robił całkowity remont
co do chłodnicy opłaca się założyć i też jest takowa do sprzedania
oleju wchodzi tak jak napisałeś ok 12 l tylko poziom sprawdza się na rozgrzanym silniku i pracującym , a dźwignia zmiany biegów na P
jeżeli raz wlali ten olej to ciężko ci będzie go wymienić w całości chyba że wymianą dynamiczną ale ja bym go nie ruszał i tylko pilnował poziomu oleju ( jeżeli byś sam chciał wymienić to z miski wylatuje ok 4-5 l. i musiał byś kilkakrotnie wylewać stary i wlewać nowy )
według książki serwisowej to olej powinien być dextron III a taki ciężko dostać występują już tylko zamienniki
TO NIE JEST NOWA SKRZYNIA - TYLKO REGENEROWANA
ja tak zrobiłem że zakupiłem tą skrzynię i wysłałem im swoją do przekładki bo też obudowa nie pasowała
przełożyli i całkowity koszt z przekładką wyniósł mnie 6000 zł z nowym konwenterem ,
przejeździłem na tej skrzyni ok 2000 km i skrzynia padła nie wchodził 3-4 bieg
gwarancja już nie obowiązywała ponieważ dają 6 miesięcy gwarancji i nie uwzględniają przebiegu ( dla midparts i wielu innych warsztatów się nie liczy , ale gdybym w ciągu tych 6 miesięcy zrobił 100 tyś to już był by ważny )
tą padniętą skrzynię odstawiłem razem z samochodem do warsztatu w Krakowie ( warunek razem z samochodem , żeby mieć 6 miesięcy pewnej gwarancji w innym przypadku 1 miesiąc)
jak się okazało w czasie przekładania w midparts fachowcy podeszli lajcikowo i zaufali amerykańskim fachmenom że skoro skrzynia nowa to i środek nowy , a były duże luzy na panewkach i wytarte wałki czyli midparts zawalił , ale jak im udowodnić
koszt naprawy w Krakowie też 6000 z nowym konwenterem ( żaden warsztat nie da gwarancji jak nie wymieni konwentera może być i regenerowany ale ma być pewny )
po tej naprawie skrzynia zrobiła może z 5000 i jest do sprzedania
maro696 -szkoda że nie napisałeś że będziesz robił całkowity remont
co do chłodnicy opłaca się założyć i też jest takowa do sprzedania
oleju wchodzi tak jak napisałeś ok 12 l tylko poziom sprawdza się na rozgrzanym silniku i pracującym , a dźwignia zmiany biegów na P
jeżeli raz wlali ten olej to ciężko ci będzie go wymienić w całości chyba że wymianą dynamiczną ale ja bym go nie ruszał i tylko pilnował poziomu oleju ( jeżeli byś sam chciał wymienić to z miski wylatuje ok 4-5 l. i musiał byś kilkakrotnie wylewać stary i wlewać nowy )
według książki serwisowej to olej powinien być dextron III a taki ciężko dostać występują już tylko zamienniki
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
ahh no widzisz, też nie wiedziałem że będę robił taki wielki remont.
ale to jest tak, jak wiedziesz na warsztat to żeby sprawdzili co jest to muszą skrzynie rozebrać.
Czyli pewny wydatek 1500zł. Jeśli się nie zdecydujesz to muszą złożyć. I robi się 2000zł.
Więc i tak nie masz wyjścia. Jesteś skazany na warsztat od początku.
Śledziłem opinie o Midparts to same superlatywy dostawali. Uczciwie, bez naciągania, fachowo.
A jednak jest wszędzie podobnie.
Zobaczymy Rafale co u mnie czas pokaże. Ja również mam 6 miesięcy gwarancji hehe. Nawet się musiałem o tę gwarancję targować.
Choć Sentyrz twierdzi, że jak się ma coś wysypać to do 2tyś km. Teraz mam 500km i koło 1000km pojadę na wymianę oleju.
Z tym olejem rozumiem, że teraz jak będą wymieniać filtr i zrzucać olej to wystarczy im dostarczyć 4,75 Mercona ?
Chciałem się bardzo pojawić na zlocie a tu niestety gruba sprawa.
Hope next time:)
ale to jest tak, jak wiedziesz na warsztat to żeby sprawdzili co jest to muszą skrzynie rozebrać.
Czyli pewny wydatek 1500zł. Jeśli się nie zdecydujesz to muszą złożyć. I robi się 2000zł.
Więc i tak nie masz wyjścia. Jesteś skazany na warsztat od początku.
Śledziłem opinie o Midparts to same superlatywy dostawali. Uczciwie, bez naciągania, fachowo.
A jednak jest wszędzie podobnie.
Zobaczymy Rafale co u mnie czas pokaże. Ja również mam 6 miesięcy gwarancji hehe. Nawet się musiałem o tę gwarancję targować.
Choć Sentyrz twierdzi, że jak się ma coś wysypać to do 2tyś km. Teraz mam 500km i koło 1000km pojadę na wymianę oleju.
Z tym olejem rozumiem, że teraz jak będą wymieniać filtr i zrzucać olej to wystarczy im dostarczyć 4,75 Mercona ?
Chciałem się bardzo pojawić na zlocie a tu niestety gruba sprawa.
Hope next time:)
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
z tą wymianą to jest tak , że jakbyś sam wymieniał to po odkręceniu miski zleci ci tylko ok 5 l
a jak oni będą wymieniać to na pewno będą chcieli 12l do pełnej wymiany
tylko nie wiem jak to jest z tym docieraniem chyba w automatach coś takiego nie występuje u tych co ja robiłem nie kazali mi po jakimś przebiegu przyjeżdżać i wymieniać oleju i w nowych automatach też się nie wymienia zaraz po kupieniu to jest zbędny wydatek
a jak oni będą wymieniać to na pewno będą chcieli 12l do pełnej wymiany
tylko nie wiem jak to jest z tym docieraniem chyba w automatach coś takiego nie występuje u tych co ja robiłem nie kazali mi po jakimś przebiegu przyjeżdżać i wymieniać oleju i w nowych automatach też się nie wymienia zaraz po kupieniu to jest zbędny wydatek
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
To jeszcze muszę dopytać. Kazali przyjechać bezwzględnie między 500-1000km bo ma się wszystko podocierać i olej muszę znowu wymienić.
No nic, kupię jeszcze pakiet Mercona i mam nadzieję, że to już ostatni tak kosztowny wydatek w tym przepięknym Mustangu.
No nic, kupię jeszcze pakiet Mercona i mam nadzieję, że to już ostatni tak kosztowny wydatek w tym przepięknym Mustangu.
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
maro696 na przyszłość zapukaj wpierw do firmy znajdującej się w miejscowości Gwarków 2B rzut beretem od Skawiny , Olkusz, tel 602 658 075 gość nazywa się Mariusz Niewiara ja mu dałem wiarę z moim Fastem gnam już po raz trzeci na MR i nie mam z automatem żadnych problemów w sumie przejechałem ok 8 000 tyś km i nikt mi nie kazał po 1 000 km przyjeżdżać na kolejną wymianę oleju to absurd zadzwoń do gościa jest pogadany z pewnością udzieli niezbędnych informacji
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Już mu dałem info o nimMAX pisze:maro696 na przyszłość zapukaj wpierw do firmy znajdującej się w miejscowości Gwarków 2B rzut beretem od Skawiny , Olkusz, tel 602 658 075 gość nazywa się Mariusz Niewiara ja mu dałem wiarę z moim Fastem gnam już po raz trzeci na MR i nie mam z automatem żadnych problemów w sumie przejechałem ok 8 000 tyś km i nikt mi nie kazał po 1 000 km przyjeżdżać na kolejną wymianę oleju to absurd zadzwoń do gościa jest pogadany z pewnością udzieli niezbędnych informacji
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-13, 19:57
- Model: IV Generacja
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: BLACK
Re: skrzynia biegów sn95 brakujący element
Ruszę konika na przejażdżkę do Olkusza. Faktycznie to mam rzut beretem. Pogadam na ten temat i założę chłodniczkę. THX !