Wymiana sterownika silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-03-24, 14:18
- Model: 1995
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: bordo i czerń
Wymiana sterownika silnika
Witam. Z góry przepraszam jeśli nie odnalazłem tematu, ale wydaje mi się że nie był poruszany. Rok już stoi mój Ford przy którym się nakombinowałem i echo.
Nie odpala i zalewa silnik do tego stopnia że do oleju przecisnęło benzynę. Jest to 3.8 z 1995 roku w automacie.
Dziś był gość od diagnostyki , pogrzebał , posprawdzał i wyszło że komp nie daje sygnałów na wtryski tylko cały czas jest ciągły sygnał czego efektem jest podawanie paliwa w sposób ciągły i zalewanie silnika.
Mówi że to prawdopodobnie rezystory w sterowniku , będę próbował oddać kompa komuś do naprawy ale moje pytanie jest inne. Mam komputer F4ZF 12A650 GC , a znalazłem za niecałe 300 zł F6ZF 12A650 CC ( przypuszczam że jest też GC ale wystawiający się pomylił , na zdjęciu niewyraźnie widać ) - czym się to różni i czy będzie działać ? ( Jest też od Mustanga z silnikiem 3.8 , przypuszczam że inna wersja wyposażenia albo kraj , pewien jednak nie jestem.
Jeśli ktoś może to proszę o pomoc.
Nie odpala i zalewa silnik do tego stopnia że do oleju przecisnęło benzynę. Jest to 3.8 z 1995 roku w automacie.
Dziś był gość od diagnostyki , pogrzebał , posprawdzał i wyszło że komp nie daje sygnałów na wtryski tylko cały czas jest ciągły sygnał czego efektem jest podawanie paliwa w sposób ciągły i zalewanie silnika.
Mówi że to prawdopodobnie rezystory w sterowniku , będę próbował oddać kompa komuś do naprawy ale moje pytanie jest inne. Mam komputer F4ZF 12A650 GC , a znalazłem za niecałe 300 zł F6ZF 12A650 CC ( przypuszczam że jest też GC ale wystawiający się pomylił , na zdjęciu niewyraźnie widać ) - czym się to różni i czy będzie działać ? ( Jest też od Mustanga z silnikiem 3.8 , przypuszczam że inna wersja wyposażenia albo kraj , pewien jednak nie jestem.
Jeśli ktoś może to proszę o pomoc.
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Wymiana sterownika silnika
To właściwy kierunek jaki obrałeś wymień sterownik. Musisz jednak trafić taki sam zgodnie z specyfikacją twojego modelu musi pochodzić z taka sama skrzynią jaką masz u siebie .
Najlepiej skieruj się do Caniggia na PW
Najlepiej skieruj się do Caniggia na PW
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-03-24, 14:18
- Model: 1995
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: bordo i czerń
Re: Wymiana sterownika silnika
Dziękuję , jakby ktoś jeszcze miał jakąś podpowiedź , zwłaszcza jeśli chodzi o symbolikę kompa to z góry dziękuję
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Wymiana sterownika silnika
F4zf określa tzw strategie jaka używa twój sterownik musisz szukać komputerów z tą samą strategia i wsparciem dla automatów z V6. Jak znajdę czas to Ci poszukam kompatybilnych oznaczeń
Edit:
F4ZF-CC
F4ZF-GC
F4ZF-HC
F4ZF-DC
Ogólnie wszystkie F4zf pochodzące z automatów będą pasować. F6zf jest nowszym sterownikiem ze wsparciem dla 4R70w.
Edit:
F4ZF-CC
F4ZF-GC
F4ZF-HC
F4ZF-DC
Ogólnie wszystkie F4zf pochodzące z automatów będą pasować. F6zf jest nowszym sterownikiem ze wsparciem dla 4R70w.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-03-24, 14:18
- Model: 1995
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: bordo i czerń
Re: Wymiana sterownika silnika
Hmm , mniej więcej już kapuję bo wsparłem się forum obcojęzycznym. Chodzi zapewne o to że są jakieś różnice co do skrzyni biegów i sterowania tą skrzynią.
Akurat gość od którego mogę mieć kopa ma auto z 96 r. I domniemam że F4 znaczy że sterownik do aut z roku 1994 do 1995 , a F6 do aut od roku 1996.
Ciekaw tylko jestem czy różnice programowe są na tyle poważne że mogą spowodować uszkodzenie skrzyni - bo jeśli to tylko program który ma za zadanie lepiej przerzucać biegi to chyba nie powinno być problemów , dziękuję za pomoc i dam znać jak to się rozwiązało
Akurat gość od którego mogę mieć kopa ma auto z 96 r. I domniemam że F4 znaczy że sterownik do aut z roku 1994 do 1995 , a F6 do aut od roku 1996.
Ciekaw tylko jestem czy różnice programowe są na tyle poważne że mogą spowodować uszkodzenie skrzyni - bo jeśli to tylko program który ma za zadanie lepiej przerzucać biegi to chyba nie powinno być problemów , dziękuję za pomoc i dam znać jak to się rozwiązało
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Wymiana sterownika silnika
z teori: AOD-e (twoja) i 4r70w to te same skrzynie z innymi przełożeniami. W praktyce może być różnie. Jak dobierzesz inny sterownik to masz prawdopodobne 2 opcje przy tych skrzyniach:
- Wszystko będzie działać
- Działać będzie tylko szy i drugi bieg.
stawiam na bramkę numer jeden bo jedyne co PCM wysyła do sterownika skrzyni to informację o obrotach silnika, o przełożeniu na 3ci i 4ty bieg decyduje sterownik. Aczkolwiek nie jestem w stanie zagwarantować poprawnego działania zapłonu silnika (nie wiem czy różnią się w '96+ V6) no i na 90% może nie działąć lub działać źle prędkościomierz
- Wszystko będzie działać
- Działać będzie tylko szy i drugi bieg.
stawiam na bramkę numer jeden bo jedyne co PCM wysyła do sterownika skrzyni to informację o obrotach silnika, o przełożeniu na 3ci i 4ty bieg decyduje sterownik. Aczkolwiek nie jestem w stanie zagwarantować poprawnego działania zapłonu silnika (nie wiem czy różnią się w '96+ V6) no i na 90% może nie działąć lub działać źle prędkościomierz
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: Wymiana sterownika silnika
na rock auto com masz te wszystkie computery oznaczenia itp..
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-03-24, 14:18
- Model: 1995
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: bordo i czerń
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-03-24, 14:18
- Model: 1995
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: bordo i czerń
Re: Wymiana sterownika silnika
Witam ponownie , niestety dalej koń nie ciągnie. Wymieniłem już sporo a dalej kicha , teraz od dwóch tygodni się zebrałem i sprawdzam obwody. No i chyba znalazłem ale prosiłbym , żeby ktoś sprawdził jak jest w sprawnym aucie .
Chodzi o czujnik położenia wałka, ten z trzema pinami pod cewką , oraz obwód paliwowy. Konkretnie to wydaje mi się że powinna tam być , masa , kabel sygnałowy i napięciowy. I tak też mam jak bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa i pewnie nie tylko , jest wyciagniety. Jak go tylko włożę to albo mam dwie masy ( stan spoczynku ) , albo dwa plusy ( jak przekręcę kluczyk w ostatnią pozycję przed zapłonem ) . Więc jestem głupi bo nie wiem czy tak ma być. Wydaje mi się że nie ( wtyczka jest odpieta od czujnika , napięcie jak już jest to ok 12 v )
Chodzi o czujnik położenia wałka, ten z trzema pinami pod cewką , oraz obwód paliwowy. Konkretnie to wydaje mi się że powinna tam być , masa , kabel sygnałowy i napięciowy. I tak też mam jak bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa i pewnie nie tylko , jest wyciagniety. Jak go tylko włożę to albo mam dwie masy ( stan spoczynku ) , albo dwa plusy ( jak przekręcę kluczyk w ostatnią pozycję przed zapłonem ) . Więc jestem głupi bo nie wiem czy tak ma być. Wydaje mi się że nie ( wtyczka jest odpieta od czujnika , napięcie jak już jest to ok 12 v )
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Wymiana sterownika silnika
http://sbftech.com/index.php/topic,311.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obwód paliwa jest ten sam co w 5.0 co do czujnika to nie wiem.
Obwód paliwa jest ten sam co w 5.0 co do czujnika to nie wiem.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać