SCT
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Okolice Wawy
SCT
Witam,
Możecie mi napisać czy gdy zmienie program za pomocą SCT3 na wyższe oktany i z jakiegoś powodu będę chciał wrócić na "oryginalny" to nie będzie problemu ?
Druga sprawa to jakie są to programy i co wymiernie dają ?
Pytanie może banalne , ale mnie to bardzo interesuje co konkretnie się zmieni jeśli zmienie program np. na 89 czyli nasze 95 oktanów ?
A co gdy np. zmienie na kolejny - chyba 91 czyli nasze 98 , a bede dalej tankowal 95 ?
Ogólnie mówiąc czy jest to zmiana mapy i paliwo nie ma znaczenia tylko to taka nazwa czy faktycznie ma to związek z paliwem , które tankujemy ?
Możecie mi napisać czy gdy zmienie program za pomocą SCT3 na wyższe oktany i z jakiegoś powodu będę chciał wrócić na "oryginalny" to nie będzie problemu ?
Druga sprawa to jakie są to programy i co wymiernie dają ?
Pytanie może banalne , ale mnie to bardzo interesuje co konkretnie się zmieni jeśli zmienie program np. na 89 czyli nasze 95 oktanów ?
A co gdy np. zmienie na kolejny - chyba 91 czyli nasze 98 , a bede dalej tankowal 95 ?
Ogólnie mówiąc czy jest to zmiana mapy i paliwo nie ma znaczenia tylko to taka nazwa czy faktycznie ma to związek z paliwem , które tankujemy ?
- brys
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: SCT
Z tego co wiem to nie, bo gdy ludzie sprzedają programatory to muszą je "rozłączyć" z samochodem, wtedy do auta wraca program fabryczny, a programator nadaje się do użytku z innym samochodemzmienie program za pomocą SCT3 na wyższe oktany i z jakiegoś powodu będę chciał wrócić na "oryginalny" to nie będzie problemu ?

Ja mam strojonego na 98 przez Canniggie i rozmawiałem z nim o tym. Możesz tankować 95 w takiej sytuacji, ale nie ma to sensu, gdyż 1. 95 będzie więcej spalał niż 98, co powoduje zacieranie się różnicy w kosztach, 2. na 95 będziesz miał mniejszą moc 3. wg Pawła w takiej sytuacji na 95 nie powinno się cisnąć na maksa samochodu, nie wiem dlaczego dokładnie ale mu ufamco gdy np. zmienie na kolejny - chyba 91 czyli nasze 98 , a bede dalej tankowal 95 ?

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Okolice Wawy
Re: SCT
To zeby bylo ciekawiej zapytam jak sytuacja bedzie wygladala gdy zmienie program na 98 , a bede jezdzil na Lpg ?
U mnie sprawa wyglada nastepujaco.
11 lutego zakladam lpg. Do tego momentu chce dobrac odpowiedni program lub go usunac i zostac przy oryginale jesli cos mi sie nie spodoba.
Pozniej juz bedzie za pozno bo jesli zmienie program na juz zalozonej instalacji podejrzewam , ze bede musial oddac auto raz jeszcze do strojenia.
U mnie sprawa wyglada nastepujaco.
11 lutego zakladam lpg. Do tego momentu chce dobrac odpowiedni program lub go usunac i zostac przy oryginale jesli cos mi sie nie spodoba.
Pozniej juz bedzie za pozno bo jesli zmienie program na juz zalozonej instalacji podejrzewam , ze bede musial oddac auto raz jeszcze do strojenia.
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: SCT
Lpg ma wyższą liczbę oktanową od benzyn, spalania stukowego być nie powinno i jeśli dobrze "oszukasz" sterownik (porządnie ustawiona instalacja lpg) powinieneś skorzystać z uroków strojenia.
- clo27
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
- Model: s550 gt 18
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BlackyWhite
- Lokalizacja:: krk
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: SCT
Gaz to nawet 110 oktanów więc jak wystrojony na 98bedzie ogolnie super...ciekawe czy stroją też bezpośrednio pod gaz...?
BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
- Radziu
- Forumowicz
- Posty: 496
- Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
- Model: 2012 Premium Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: SCT
Przy programie na 98 nie należy łac 95, jest to niezalecane. Przy programie na 95 można łac 98 bez konsekwencji ale to nie ma sensu, nic nie da.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Okolice Wawy
Re: SCT
Dzięki za porady. W takim razie robie program na 98 i leje oczywiście 98 ( na odpalanie itp. Nie bedzie tego dużo to nie zbankrutuje ) , strojenie bedzie juz na programie takze zobaczymy co to da.
Mysle o hamowni przed i po zabiegu dla porownania czy to faktycznie mialo sens.... pomyslimy
Mysle o hamowni przed i po zabiegu dla porownania czy to faktycznie mialo sens.... pomyslimy

- clo27
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
- Model: s550 gt 18
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BlackyWhite
- Lokalizacja:: krk
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: SCT
Dokładnie, niby nic się nie powinno stać i niektóre gamonie lali 95, potem nagle silnik rozjeb... i wielkie zdziwienie, oczywiście zapewnienia że było 98....
Jak się wie że 95 bedzie i tak to wystroić pod to i wszystko...
BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
- brys
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: SCT
Tu mnie zaciekawiłeś. Co się stało silnikowi? Jakieś konkretne przykłady?Dokładnie, niby nic się nie powinno stać i niektóre gamonie lali 95, potem nagle silnik rozjeb... i wielkie zdziwienie
Ja mam strojenie na 98, ale siłą rzeczy czasem muszę wymieszać z 95 - bo u mnie w mieście są 2 stacje, w tym jedna to Statoil i nie ma na nich 98. Na statoilu 95 Miles i 95 Miles Plus jedynie

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: SCT
Do swojego wrzuciłem program Bama 91 Race i różnica była spora. Inna czułość auta na pedał gazu, lepiej się zbiera i spadło mi spalanie, też mam gaz
Ogólnie polecam, wiadomo nie jest to co strojnie typowo indywidualne ale u mnie wyglądało tak, że zamówiłem program, został on wgrany, potem robiłem logi, przesyłałem do Bama, a oni nanosili poprawki.

Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2018-12-22, 22:16
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: 3city
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: SCT
Liczba oktanowa definiuje na ile paliwo jest odporne na samozapłon. Im jest ona niższa, tym mniejsze sprężenie (ciśnienie) jest potrzebne by przy określonej temperaturze i mieszance z powietrzem doszło do samozaplonu paliwa. Jeśli silnik zestrojony jest na spalanie 95 oktanow to dobiera parametry mieszanki itp tak by nie doszło do samozaplonu, ale by spalanie zostało zainicjowane w odpowiednim momencie pracy silnika oraz miejscu - czyli od iskry ze świecy na górze tłoka. Jeśli do tak zestrojonego silnika wlejemy 98 oktanów, silnik nadal będzie pracowac jak należy bo nadal zapłon będzie kontrolowany i bedzie przebiegał zgodnie z tym jak został zaprojektowany. Niestety nie odczujemy efektu wlania lepszego paliwa bo tak naprawdę bedzie ono pracowac jako 95 oktanow a nie jako 98 (paliwo 98 mozna mieszać z powietrzem w trochę uboższą mieszankę co oznacza mniejsze spalanie przy tej samej mocy lub też sprężyć je mocniej generujac wiecej mocy z pracy silnika).
Jeśli natomiast do silnika zestrojonego na 98 oktanow wleje się paliwo o niższej liczbie oktanowej w tłoku w silniku zaczyna dochodzić do spalania mieszanki w sposób niekontrolowany. Tzn spalanie zaczyna się nie tylko od iskry ale może pojawiac się dodatkowy punkt zapłonu w połowie tłoku. Pół biedy kiedy dzieje sie to juz w momencie lub juz po rozpoczęciu cylku "pracy" w tłoku - w takim wypadku fala zapłonu idąca od świecy zderza się z fala z dodatkowego miejsca zapłonu. W takiej sytuacji silnik "traci" troche mocy i zwiększa się trochę obciążenie konstrukcji (w idealnym spalaniu spalanie zaczyna się ułamek sekundy przed maksymalnym sprężeniem i fala uderzeniowa spalania paliwa popycha oddalajacy się już tłok poprzez gwaltowne zwiekszenie się objętości mieszanki paliwowej). Najgorsza sytuacja kiedy samozapłon nastepuje zanim tłok osiągnie swoją "górną" pozycję w cylindrze. Wtedy próbuje on sprężyć nie mieszankę a gwałtownie spalajace się paliwo. Działać tu zaczynają ogromne siły na które silnik nie jest przygotowany. Konczy się to pękaniem elementów silnika - są one po prostu rozrywane wielokrotnie wyższymi cisnieniami niż planowane przez konstruktorów. Na poczatku pojawiaja sie mikropękniecia, ktore zaczynaja osłabiać materiał z ktorych wykonano silnik. Krótkotrwałe spalanie stukowe nie uszkodzi auta od razu, ale w pewnym momencie uszkodzenie struktury silnika będzie na tyle duże, że dojdzie do pęknięcia elementow silnika już w skali makro a to oznacza w najlepszym razie kapitalny remont...
Odnośnie zaleceń nie korzystania z pełnych osiągnięć auta kiedy wlano paliwo 95 do auta zestrojonego na 98 - im agresywniej korzystamy z mocy auta, tym "agresywniejsza" mieszanka dostarczana jest do cylindrów. Dlatego przy spokojnej jeździe paliwo 95 albo nadal spala sie w sposob kontrolowany albo spalanie stukowe jest minimalne (paliwo "radzi sobie" z warunkami pracy auta). Destrukcja zaczyna się kiedy nagle wykorzystujemy max z silnika - czyli dochodzimy do granic mozliwosci paliwa 98 oktanow. W takich momentach paliwo 95 "pracuje" już poza granicą swoich możliwości i zaaplon zaczyna się duzo za wczesnie - tak jak to już opisalem.
To tyle teorii - czuwaj!
Jeśli natomiast do silnika zestrojonego na 98 oktanow wleje się paliwo o niższej liczbie oktanowej w tłoku w silniku zaczyna dochodzić do spalania mieszanki w sposób niekontrolowany. Tzn spalanie zaczyna się nie tylko od iskry ale może pojawiac się dodatkowy punkt zapłonu w połowie tłoku. Pół biedy kiedy dzieje sie to juz w momencie lub juz po rozpoczęciu cylku "pracy" w tłoku - w takim wypadku fala zapłonu idąca od świecy zderza się z fala z dodatkowego miejsca zapłonu. W takiej sytuacji silnik "traci" troche mocy i zwiększa się trochę obciążenie konstrukcji (w idealnym spalaniu spalanie zaczyna się ułamek sekundy przed maksymalnym sprężeniem i fala uderzeniowa spalania paliwa popycha oddalajacy się już tłok poprzez gwaltowne zwiekszenie się objętości mieszanki paliwowej). Najgorsza sytuacja kiedy samozapłon nastepuje zanim tłok osiągnie swoją "górną" pozycję w cylindrze. Wtedy próbuje on sprężyć nie mieszankę a gwałtownie spalajace się paliwo. Działać tu zaczynają ogromne siły na które silnik nie jest przygotowany. Konczy się to pękaniem elementów silnika - są one po prostu rozrywane wielokrotnie wyższymi cisnieniami niż planowane przez konstruktorów. Na poczatku pojawiaja sie mikropękniecia, ktore zaczynaja osłabiać materiał z ktorych wykonano silnik. Krótkotrwałe spalanie stukowe nie uszkodzi auta od razu, ale w pewnym momencie uszkodzenie struktury silnika będzie na tyle duże, że dojdzie do pęknięcia elementow silnika już w skali makro a to oznacza w najlepszym razie kapitalny remont...
Odnośnie zaleceń nie korzystania z pełnych osiągnięć auta kiedy wlano paliwo 95 do auta zestrojonego na 98 - im agresywniej korzystamy z mocy auta, tym "agresywniejsza" mieszanka dostarczana jest do cylindrów. Dlatego przy spokojnej jeździe paliwo 95 albo nadal spala sie w sposob kontrolowany albo spalanie stukowe jest minimalne (paliwo "radzi sobie" z warunkami pracy auta). Destrukcja zaczyna się kiedy nagle wykorzystujemy max z silnika - czyli dochodzimy do granic mozliwosci paliwa 98 oktanow. W takich momentach paliwo 95 "pracuje" już poza granicą swoich możliwości i zaaplon zaczyna się duzo za wczesnie - tak jak to już opisalem.
To tyle teorii - czuwaj!
V8 4,6L i życie nabiera kolorów 

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2018-12-22, 22:16
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: 3city
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: SCT
PS - jestem świadomym, że częściowo mój opis spalania stukowego jest uproszczony. Chciałem raczej przystępnie opisać problem, więc proszę o wyrozumiałość ze strony ekspertów 

V8 4,6L i życie nabiera kolorów 

- clo27
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
- Model: s550 gt 18
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BlackyWhite
- Lokalizacja:: krk
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: SCT


BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638