Post
autor: caniggia » 2010-09-11, 11:46
maly update.
po zalozeniu zmodyfikowanego UCA slychac mialczenie mostu, co oczywiscie nie dalo mi spokoju, troche poczytalem i doszedlem do wniosku ze trzeba ustawic piniona na glebokosc dokladnie jak producent zebow napisal na nich, a nie na slady na pascie.
uniwersalny czujnik kosztuje ok 100$, fordowski ok 600 (ten jest nalepszy).
mozna oczywiscie zrobic samemu.
ja wpadlem na pomysl jak wyliczyc podkladke majac kilka zalozen.
1. MHD - jest to odleglosc w fabrycznym moscie od tylu pionina, czyli miejsca gdzie podkladka sie opiera o piniona, do osi ring gear, jest to w przypadku gdy na pinionie nie jest zaznaczona poprawka fabryczna (np -2, +6) dla mostu 7.5" 4,040", dla 8.8 4,420".
2. Na aftermarketowym pinionie jest zaznaczona odległość od czoła piniona do osi ringgear. w moim przypadku było to 2,315"
3. Fabryczna podkładka gdy nie ma odchyłek ma 0,025",taka też była u mnie.
w usa robią tak, że mierząoryginalnego piniona i nowego, jak nowy jest krótszy, to dokładają różnicę do podkładki, jak jest dłuższy, odejmują od podkładki różnicę.
tak więc próbowałem tym sposobem, ale niestety powierzchnia oryginalnego piniona nie jest obrobiona i rozrzut jest dość spory w pomiarach, od 1.723 do 1,730.
to narysowałem sobie to na kartce oby obrazowo zobaczyc jak to wyglada. i wyszlo mi, że od MHD 4,040" trzeba odjąć odległość jakiej ma się znaleść pinion, czyli w moim przyp 2,315 i wyszlo mi ze nowy pinion powinien miec wysokosc 1,725" (czyli wymiar zbliżony do oryginalnego) przy zalozeniu ze podkładka ma 0,025".
teraz mierzę nowego piniona i okazuje się że jest on o 0,006" dluższy niż wyliczony wymiar, czyli finalnie założyłem podkładkę o 0,006" mniejszą, czyli 0,019"
ślady na "drive" przesunęły mi się do środka, do krawędzi (wcześniej wg tego co pisałi miałem ustawione idealnie na środku), na cast są na środku jak były.
backlash się minimalnie powiększył, ale - wcześniej był rozjazd w różnych miejscach dopuszlalny od 0,15, do 0,25mm, teraz wszedzie jest bardziej rowno w zakresie 0,22 do 0,28mm, tak zostawiłem bez ruszania.
to montaż i test. efekt - na usztywnionym (głośniejszym z natury) mocowaniu mostu kompletnie 0 miałczenia pod obciążeniem, minimalne przy leciutkim muśnięciu gazu, zmniejsza sie z minuty na min. to delikatne miałczenie jest spowodowane tym (tak myślę) teraz, że zęby już się wypracowały nie w tym miejscu gdzie potrzeba.
teraz oczywiście trzeba od nowa docierać.
tak więc podsumowując, ustawianie na ślady (pattern) jest do bani, tylko przybliżone, pattern moze wyglądać identycznie w przypadku różnicy o 0,15mm na podkładce, w jednym położeniu będzie miałczeć, w drugim nie.
czyli albo z czujnikiem, albo idealnie wymierzyć.