Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-03, 21:41

mój patent na anti wheelhop :):

zrobiłem to:

http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?p=47717#47717

a odnośnie tego kawałku:

" 75W 90 rear gear oil. This will give you the same oil weight as factory.:

niestety durnota, bo factory to 75w140.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-11, 11:46

maly update.

po zalozeniu zmodyfikowanego UCA slychac mialczenie mostu, co oczywiscie nie dalo mi spokoju, troche poczytalem i doszedlem do wniosku ze trzeba ustawic piniona na glebokosc dokladnie jak producent zebow napisal na nich, a nie na slady na pascie.

uniwersalny czujnik kosztuje ok 100$, fordowski ok 600 (ten jest nalepszy).
mozna oczywiscie zrobic samemu.

ja wpadlem na pomysl jak wyliczyc podkladke majac kilka zalozen.

1. MHD - jest to odleglosc w fabrycznym moscie od tylu pionina, czyli miejsca gdzie podkladka sie opiera o piniona, do osi ring gear, jest to w przypadku gdy na pinionie nie jest zaznaczona poprawka fabryczna (np -2, +6) dla mostu 7.5" 4,040", dla 8.8 4,420".

2. Na aftermarketowym pinionie jest zaznaczona odległość od czoła piniona do osi ringgear. w moim przypadku było to 2,315"

3. Fabryczna podkładka gdy nie ma odchyłek ma 0,025",taka też była u mnie.

w usa robią tak, że mierząoryginalnego piniona i nowego, jak nowy jest krótszy, to dokładają różnicę do podkładki, jak jest dłuższy, odejmują od podkładki różnicę.

tak więc próbowałem tym sposobem, ale niestety powierzchnia oryginalnego piniona nie jest obrobiona i rozrzut jest dość spory w pomiarach, od 1.723 do 1,730.

to narysowałem sobie to na kartce oby obrazowo zobaczyc jak to wyglada. i wyszlo mi, że od MHD 4,040" trzeba odjąć odległość jakiej ma się znaleść pinion, czyli w moim przyp 2,315 i wyszlo mi ze nowy pinion powinien miec wysokosc 1,725" (czyli wymiar zbliżony do oryginalnego) przy zalozeniu ze podkładka ma 0,025".

teraz mierzę nowego piniona i okazuje się że jest on o 0,006" dluższy niż wyliczony wymiar, czyli finalnie założyłem podkładkę o 0,006" mniejszą, czyli 0,019"

ślady na "drive" przesunęły mi się do środka, do krawędzi (wcześniej wg tego co pisałi miałem ustawione idealnie na środku), na cast są na środku jak były.

backlash się minimalnie powiększył, ale - wcześniej był rozjazd w różnych miejscach dopuszlalny od 0,15, do 0,25mm, teraz wszedzie jest bardziej rowno w zakresie 0,22 do 0,28mm, tak zostawiłem bez ruszania.

to montaż i test. efekt - na usztywnionym (głośniejszym z natury) mocowaniu mostu kompletnie 0 miałczenia pod obciążeniem, minimalne przy leciutkim muśnięciu gazu, zmniejsza sie z minuty na min. to delikatne miałczenie jest spowodowane tym (tak myślę) teraz, że zęby już się wypracowały nie w tym miejscu gdzie potrzeba.

teraz oczywiście trzeba od nowa docierać.

tak więc podsumowując, ustawianie na ślady (pattern) jest do bani, tylko przybliżone, pattern moze wyglądać identycznie w przypadku różnicy o 0,15mm na podkładce, w jednym położeniu będzie miałczeć, w drugim nie.

czyli albo z czujnikiem, albo idealnie wymierzyć.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-09-11, 23:59

Mam pytanie może i głupie ale wole się upewnić. Czy w moim V6 01' też będą takie alpejskie kombinacje? Ustawianie tego wszystkiego itd.?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-12, 00:01

takie same, z mostami nie jest łatwo, dlatego nikt w pl tego nie robi dobrze.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-09-14, 02:32

No to jestem w kropce. Bo nie mam o tym zielonego pojęcia a szpera + 3.73 zamówione :( Hmm nikt mi tego nie zmontuje?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-14, 07:23

temat jest ciężki, bo mało kto chce brać odpowiedzialność już nawet nie że coś się zdupi, a że będzie dawało jakieś odgłosy i będziesz potem męczył montującego...

bo może być tak nawet, z tego co czytałem, że idealnie zamontowane będzie wyło z powodu nie dokładnego procesu produkcji. jedne firmy maja wiekszą tendencję do wycia, drugie mniejszą.

jakiej formy kupiłeś zęby?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-14, 09:50

jakiej firmy kupiłeś zęby? mialem an mysli...

jak cos, o montazu mozna pomyslec, musze pogadac z kolega, ale tak czy inaczej
przy robocie musialbys byc i 0 gwarancji z w/w powodu.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-09-14, 11:05

Zęby Motive. Ok, a kolega gdzie ma warsztat. Pod Opolem aż? :orany:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-14, 11:13

motive, czyli jak to mówią loteria 50 na 50.

niestety pod opolem az...



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-09-14, 11:27

Jasny gwint :D No to ładnie. No nic na razie czekam aż przyjdzie, potem będę kombinował. Dzięki za pomoc :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-14, 14:01

jak coś, to PN do mostu 7.5 oryginałów forda: 5L5Z-4209-A (przelozenia 7.3)

wg wszelkich informacji, gdy oryginał w naszym moście jest na 0 i nowe są na 0, to podkładka zostaje taka sama, czyli najgorsze co zajmuje pol dnia albo wiecej za nami.

cena ok 100$ wiecej, a ile mniej pracy..



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-11-19, 18:40

takie pytanie na odświeżenie tematu co do grzania mostu, bo byłem przed chwilą na pierwszej jeździe próbnej i niby ok

po przejechanych ok 30km dosyć ostro, ;) :rotfl: most jest ciepły z ok 20-30 C to norma?? bo zapomniałem sprawdzić przed montażem jaką ma temperaturę :wstyd:


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-19, 18:44

most na dotarciu tak się potrafi grzać ze się nie da dotknac.

trzeba go tak kilka razy na poczatek po 30 km przewiesc i zostawic na 30-40min, po 3-4 razach trzeba go zostawic juz na cala noc.

teraz jest zimno, wiec warunki sprzyjają.

jaki zestaw wlozyles (jakiego producenta?) i czy coś ci wyje czy ogolnie jak?



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-11-19, 21:10

szpera ford i 3.73 Motive i bez żadnych wyć


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”