Koniec V gen vs początek VI

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Joker
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2017-12-03, 15:18
Model: GT '13 Convertible
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wawa

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Joker » 2018-06-17, 15:38

Bierz 5 generacje GT 13-14 w bogatej opcji :super: i będzie Pan zadowolony :super:



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: kkk » 2018-06-18, 07:42

Kontrola trakcji w 6gen moim zdaniem prawie nie istnieje :) albo wlacza sie kiedy juz jestes na poboczu. Ale to jest w tym aucie wlasnie fajne i za to kocham swojego mustanga :)
Nie bede powodu bylo tyle wypadkow zaraz po zakupie aut.

Od wczoraj mam inne auto RWD z 370km i wyprowadzenie go bokiem w miejscach gdzie mustang robil to przy przepustnicy otwartej na 1/3 jest praktycznie niemozliwe.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Nix2 » 2018-06-18, 08:53

kkk pisze:Kontrola trakcji w 6gen moim zdaniem prawie nie istnieje :) albo wlacza sie kiedy juz jestes na poboczu. ..
No a w V generacji istnieje ?



Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: nomad » 2018-06-18, 11:06

W V to bezpieczniej jeździć z TCS off, przynajmniej nie zaskoczy w najmniej odpowiednim momencie ;)
Jeśli ktoś szuka auta, które będzie naprawiać błędy kierowcy to Mustang nie jest dla niego.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Matt84 » 2018-06-18, 17:27

Ja nie wiem jak Wy jeździcie, że kontrola trakcji dla Was działa, jakby jej nie było ;) Pewnie przy bardzo agresywnej jeździe nie daje rady, ale to nie jej zadanie.

W zwykłej, ale dynamicznej jeździe (począwszy od mojej drugiej w życiu jazdy Mustangiem testowanym przed kupnem, w deszczu - ulep ze zdartymi oponami, jak się potem okazało) mi nie raz pomagała, kiedy tył zaczął uciekać na bok albo wpadałem w poślizg na oblodzonym łuku bo za szybko wszedłem. Komputer błyskawicznie pomagał wyprostować auto, nie wiem dokładnie co by było bez kontroli trakcj bo sam też kontrowałem ale mógłbym już chyba bok przytrzeć parę razy. Dla mnie w sam raz, ratuje dupę kiedy trzeba i nie wtrąca się kiedy nie trzeba.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Nix2 » 2018-06-18, 22:07

Czyli co, zdania podzielone - działa, nie działa :D
Tak, wiem teoria teorią, a samemu przekonać się i tak trzeba...



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: kkk » 2018-06-19, 08:23

Nix2 pisze:
kkk pisze:Kontrola trakcji w 6gen moim zdaniem prawie nie istnieje :) albo wlacza sie kiedy juz jestes na poboczu. ..
No a w V generacji istnieje ?
Oczywiscie ze tez nie :)



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Nix2 » 2018-06-19, 11:54

Ciekawe, co na to powiedzieliby oficjalnie, ( lub nie ) inżynierowie Forda... a może znane jest oficjalne stanowisko ?



Awatar użytkownika
Amipio
Młodszy Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 2015-05-20, 15:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Velocity Blue
Lokalizacja:: Kraków

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Amipio » 2018-06-19, 12:25

Nix2 pisze:Ciekawe, co na to powiedzieliby oficjalnie, ( lub nie ) inżynierowie Forda... a może znane jest oficjalne stanowisko ?
Pewnie zwrócili by uwagę że pedał gazu to potencjometr nie przełącznik działający na zasadzie 0/1.

Przy rozsądnym używaniu gazu niania wg mnie działa bdb. Moim zdaniem kontrola w VI jest zauważalnie szybsza.
Wiem Vag-i itp, ale mówimy o aucie dającym przyjemność z jazdy komuś kto lubi, umie jeździć
i nie traktuje auta jako typowego środka lokomocji.

Pierwszy raz dosiadłem konia V8 w deszczu 2014 roku zupełnie przypadkiem kolega dał mi się przejechać, na całe szczęście nie czytałem wtedy
forum bo pewnie bym się zes...ł ze strachu. A było całkowicie normalnie.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Nix2 » 2018-06-19, 14:01

Amipio pisze: Przy rozsądnym używaniu gazu niania wg mnie działa bdb. Moim zdaniem kontrola w VI jest zauważalnie szybsza.
...
A jaką ( albo jakie) wersję silnikową próbowałeś? Jakie konkretnie opony ? Jak piszesz, że reakcja VI szybsza, to porównujesz do V, tak ?



Awatar użytkownika
Amipio
Młodszy Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 2015-05-20, 15:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Velocity Blue
Lokalizacja:: Kraków

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Amipio » 2018-06-19, 14:53

Miałem okazję mieć styczność tylko z V8 V i VI. VI na Pilot4 fabryczne, na czym jeździ kolega nie patrzyłem, jakoś nie przyszło mi to do głowy, ale podpytam. Nie jedne już pewnie skończył. :).
Zresztą przyczepność opon ma się nijak do kontroli trakcji. Jeśli opona słabiej lepi z gazem trzeba delikatniej.
Jeśli będzie interweniować kontrola trakcji, wtedy mniej gazu i koło się zamyka. Jak ktoś tego nie pojmuje lepiej jeździć FWD lub AWD

Nie rozmawiamy o jeździe wyczynowej, tak przynajmniej to odebrałem gdyż temat zainicjował kolega w dość młodym wieku. Pytanie było proste, odpowiedź prawie kompletna padła w 2 postach poniżej brakuje tam tylko "bierz VI i się nie zastanawiaj, oczywiście jeśli masz pojęcie o prowadzeniu auta RWD"
a tu już tworzymy doktorat.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Nix2 » 2018-06-20, 11:52

Amipio pisze: Zresztą przyczepność opon ma się nijak do kontroli trakcji...
Do samego systemu przyczepność opon nie ma nic, ale już do sposobu działania w sensie progu/czułości zadziałania itp itd. to jak najbardziej.
W końcu to kontrola trakcji poprzez każdą z opon oddzielnie odpowiednio przyhamowuje pojazd...



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Koniec V gen vs początek VI

Post autor: Michał P. » 2018-06-20, 14:11

Jak dla mnie taka powinna być kontrola trakcji w sportowym aucie typu Mustang, ma on wierzgać, wyrywać się dając fun z jazdy :cwaniak:


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”