Palenie gumy

O mustangu i o nas

Moderator: Hans

Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Palenie gumy

Post autor: Anpio » 2017-10-22, 00:50

Koledzy pomóżcie. Nie umiem plalic gumy. Mam automat V6. Wyłączam kontrole trakcji, wciskam hamulec, gaz do dechy i nic. Silnik wyje koła stoją w miejscu.... :niepewny:
Co robię nie tak? :mur:



Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 836
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Palenie gumy

Post autor: romanus1970 » 2017-10-22, 10:37

no tak , nie ma co się śmiać - mając mustanga i nie móc podsmażyć lacza można narazić się na pośmiewisko. U mnie w 2007 automat nie ma z tym problemu a w nowszych jest chyba podwójny poziom kontroli trakcji (niech się wypowiedzą posiadacze).Jak już wyłączysz TC to zapnij 1 bieg aby skrzynie nie mieliła biegami bo może w skrajnym przypadku sama się zmielić lub inne podzespoły , hamulec z umiarem bo tylne koła hamują dużo słabiej ale jednak hamują -kawałek placu na razie bez publiki i próbój.Nie nadużywaj zabawy ,bo chć konie odporne są na naszą głupotę to wreszcie kiedyś się zbuntują ;)


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Palenie gumy

Post autor: Anpio » 2017-10-22, 10:49

Wyłączyłem trakcje całkowicie, ale nie zapiąlem ręcznie pierwszego biegu. Hamulec trzymałem raczej lekko, ale nie zerwało tylnich kół... jeszcze sprawdzę z wrzuconą jedynka. Nie chce sobie czegoś uszkodzić w samochodzie, a do niedawna myślałem że taka zabawa jest bardzo prosta :zalamany:



PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: Palenie gumy

Post autor: PanzerMamba » 2017-10-22, 11:16

Bo w sumie jest, choć ze wszystkimi nowoczesnymi systemami różnie bywa...
Może tylne opony wodą, będzie łatwiej na początku i wyczujesz odpowiedni moment.
No jedynka na skrzyni musi być wrzucona. NIE wolno zapiąć ci biegu gdy dodajesz gaz i jednocześnie trzymasz hamulec.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Palenie gumy

Post autor: Matt84 » 2017-10-22, 11:48

Jak gaz dajesz do dechy i nie mieli kołami to musisz hamulec za mocno trzymać, pamiętaj że nie masz line locka i tył też hamuje, tylko słabiej, więc musisz wyczuć jak mocno hamować, żeby tył się kręcił a przód stał. Lewą nogą to nie takie łatwe. Zacznij od 2.5 tys. obrotów bo z gazem do dechy możesz wylądować na najbliższej ścianie.

W ogóle ze standardowym mostem 2.73 to wcale nie jest takie proste, potrzeba sporo gazu i hamulec z wyczuciem. Kolejny dowód na to, że takie przełożenie zamula ten samochód. Mnie też się udało chyba za 3 razem dopiero i zostawiłem 2 czarne paski na 3 stawach ;) Spróbuj teraz jak jest mokro, będzie dużo łatwiej i bezpieczniej dla opon. A jak nie dasz rady to pisz pw, spotkamy się i Ci pokażę :)



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Palenie gumy

Post autor: kkk » 2017-10-22, 12:06

Pobaw sie najpier na mokrym aby wyczuc granice dzialania hamulcow z tylu. Jak wyczujesz to na suchym zrobisz piekne show :)



Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: Palenie gumy

Post autor: walczykkk » 2017-10-22, 16:06

V6 2013-2014 mają blokade ,podczas wcisniętego hamulca obroty silnika nie wzrosną powyżej 2,5 tys. (przynajmniej w moim tak było do zmiany softu).
Ale mozesz zrobic tak: Znalezc kawałek placu , skrzynia w Sport wybierasz 1 bieg
Przytrzymujesz przycisk trakcji min.8 sek az wyswietli się komunikat "Advance traction control off"
Skręcasz kierownicą na max i wtedy but do oporu i kręcisz bąki ;)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Palenie gumy

Post autor: Rezor » 2017-10-22, 17:22

Matt84 pisze:Jak gaz dajesz do dechy i nie mieli kołami to musisz hamulec za mocno trzymać, pamiętaj że nie masz line locka i tył też hamuje, tylko słabiej
+1
Usmażysz konwerter jeśli masz automat... W konwerterze masz coś takiego jak stall speed. Do pewnych obrotów konwerter jest "rozpięty". Standard żeby sprawdzić czy w AT stan konwertera to wcisnać hamulec maksymalnie i sprawdzić do jakich obrotów dochodzi silnik. Procedura nie powinna trwać dłużej niż 3s bo olej w skrzyni zacznie się gotować...
Jak chcesz upalić laczka to przede wszystkim musisz najpierw zerwać trakcję i potem szybko i z wyczuciem wcisnąć hamulec.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: Palenie gumy

Post autor: KaMYk » 2017-10-22, 17:31

a to inne pytanie w tym temacie, jak wyłączyć tylne hamulce?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Palenie gumy

Post autor: Rezor » 2017-10-22, 17:50

line lock
http://allegro.pl/zawor-przewodu-hamulc ... 58151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Montujesz coś takiego na przewodach idących do tylnej osi. Trzeba też pamiętać żeby wyłączyć ABS bo pompa zgłupieje jak samochód według skrzyni i czujników z tylej osi będzie "jechał", a przód będzie zablokowany


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Palenie gumy

Post autor: Anpio » 2017-10-22, 20:49

Dzięki za uwagi. Będę sprawdzał, choć mam obawy, żeby czegoś nie uszkodzić w stangu :rozpacz:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Palenie gumy

Post autor: Rezor » 2017-10-22, 21:33

dlatego jak już naprawdę chcesz powariować to poczekaj na przymrozki i zacznij od bączków na parkingu;) potem możesz poćwiczyć siłę hamowania tak żeby utrzymać go w miejscu.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Palenie gumy

Post autor: Anpio » 2017-10-25, 21:03

No i próbowałem troche poszaleć. Niestety efekt mizerny. Nie jestem w stanie zerwać przyczepności tylną osią, gdy kierownica jest skierowana na wprost. Przy skręconych kołach zrywa tył i kręci bączki. Ale z kołami na wprost nie wychodzi. Nawet na mokrym asfalcie z wyłączoną trakcją i zapiętą jedynką ..... :szok:
Chyba mam za słabego konika :looka:



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Palenie gumy

Post autor: Matt84 » 2017-10-25, 21:15

Aż trudno uwierzyć, to nie może być brak mocy. Na wilgotnym to i Polonezem (70 koni w teorii) się dało. Masz trakcję dwustopniową i wyłączasz zupełnie? Jakieś super szerokie gumy z tyłu? Konwerter nie zamula?

Napisz skąd jesteś to może zrobimy ustawkę jak blisko :)



PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: Palenie gumy

Post autor: PanzerMamba » 2017-10-25, 21:20

Moj taunus z '73 z automatem i silnikiem 2.0 r4 pali laka, to twój mustang tym bardziej. Musisz coś robić źle :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”