[SN95] Ściąganie przy hamowaniu
[SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Witajcie koledzy.
Od dłuższego czasu walczę z problemem ściągania w moim Stangu. Sprawa przedstawia się następująco:
-przy hamowaniu ściąga nieznacznie (ale zauważalnie już) w lewo. Wymaga przytrzymania kierownicy by auto nie zmieniało pasa ruchu.
- w czasie jazdy nic nie ściąga. Przy dodawaniu gazu (nawet gwałtownym) nic się nie dzieje.
- w czasie jazdy W okolicach prędkości 70-90 km/h następuje trzepanie kierownicy. Poza tymi prędkościami problem znika
- przy hamowaniu nic nie trzepie. (piszę o tym bo wielu diagnostów rozpoczyna od "trzepanie przy hamowaniu to może być przyczyna...etc" )
W aucie zmieniono/naprawiono ostatnio:
- klocki hamulcowe
- końcówki drążków kierowniczych
- zrobiona zbieżność , dwukrotnie - pomiar na dwóch niezależnych stacjach wykazał że jest wszystko okay
- Wyremontowane zaciski hamulcowe (problem występował przed, jak i występuje po remoncie)
- Felgi są mocno obciążone odważnikami. (Noszę się z kupnem nowych , niestety na razie nie mogę sobie na to pozwolić)
- nowe sprężyny przód (problem występował przed, i występuje po założeniu nowych)
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł do czego zajrzeć ?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Od dłuższego czasu walczę z problemem ściągania w moim Stangu. Sprawa przedstawia się następująco:
-przy hamowaniu ściąga nieznacznie (ale zauważalnie już) w lewo. Wymaga przytrzymania kierownicy by auto nie zmieniało pasa ruchu.
- w czasie jazdy nic nie ściąga. Przy dodawaniu gazu (nawet gwałtownym) nic się nie dzieje.
- w czasie jazdy W okolicach prędkości 70-90 km/h następuje trzepanie kierownicy. Poza tymi prędkościami problem znika
- przy hamowaniu nic nie trzepie. (piszę o tym bo wielu diagnostów rozpoczyna od "trzepanie przy hamowaniu to może być przyczyna...etc" )
W aucie zmieniono/naprawiono ostatnio:
- klocki hamulcowe
- końcówki drążków kierowniczych
- zrobiona zbieżność , dwukrotnie - pomiar na dwóch niezależnych stacjach wykazał że jest wszystko okay
- Wyremontowane zaciski hamulcowe (problem występował przed, jak i występuje po remoncie)
- Felgi są mocno obciążone odważnikami. (Noszę się z kupnem nowych , niestety na razie nie mogę sobie na to pozwolić)
- nowe sprężyny przód (problem występował przed, i występuje po założeniu nowych)
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł do czego zajrzeć ?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
A byłeś po przeprowadzonych zmianach na stacji diagnostycznej? Dobrze by było w takim przypadku sprawdzić siłę hamowania dla każdego koła.
.::
my other ride is your mom
::.


Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Tak moze zapytam - sprawdzałeś carfax - moze konik mial jakas przygode ?
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Może wężyk nie podawać płynu hamulcowego...hmm
oczywiście prawy gdzie siła hamownia jest mniejsza
czytam jeszcze że trzepie na kierownicy. Jak masz krzywą felgę to nie pomogą odważniki. Obstawiam że jest do prostowania...Wrzuć na wyważarkę i każdy Ci powie. Niektórzy doważają w nieskończoność a powinna być fela wyprostowana !!! Dostaje w d...zawieszenie i łożyska

czytam jeszcze że trzepie na kierownicy. Jak masz krzywą felgę to nie pomogą odważniki. Obstawiam że jest do prostowania...Wrzuć na wyważarkę i każdy Ci powie. Niektórzy doważają w nieskończoność a powinna być fela wyprostowana !!! Dostaje w d...zawieszenie i łożyska
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Alu, Carfax sprawdzałem.
U nas w Polsce miał przygodę - trafił sarnę, ale potem auto jeździło jeszcze całkiem dobrze. Dopiero jakieś dwa miesiące temu to się zaczeło dziać, i jak tylko nie było śniegu, jeździłem po mechanikach i szukałem przyczyny.
Prostowanie felg.. głupi jestem ale nie pomyślałem o tym. No więc to jest następny krok. Sukcesywnie będę tu opisywał czy to coś dało.
Akurat oponki zamierzam już zmienić na letnie.
@ Hans. Tak, sprawdzałem po każdej robocie na stacji diagnostycznej. Też pytałem czy mogą mi tam sprawdzić dlaczego ściąga w lewo ale usłyszałem tylko "Tak precyzyjnych maszyn to my nie mamy"
U nas w Polsce miał przygodę - trafił sarnę, ale potem auto jeździło jeszcze całkiem dobrze. Dopiero jakieś dwa miesiące temu to się zaczeło dziać, i jak tylko nie było śniegu, jeździłem po mechanikach i szukałem przyczyny.
Prostowanie felg.. głupi jestem ale nie pomyślałem o tym. No więc to jest następny krok. Sukcesywnie będę tu opisywał czy to coś dało.

@ Hans. Tak, sprawdzałem po każdej robocie na stacji diagnostycznej. Też pytałem czy mogą mi tam sprawdzić dlaczego ściąga w lewo ale usłyszałem tylko "Tak precyzyjnych maszyn to my nie mamy"
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
W shelby też przygrzałem i jak włożył gość na wyważarkę to za głowę się złapałem i dokładnie przy 60km/h kiera skakała, potem spokój...dlatego tak obstawiam...
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
oj Odiss koło mnie mieszkasz a ganiasz po pseudo mechanikach trzeba było wcześniej gadać bo teraz właśnie na min miesiąc mam zajęty garaż przez rumaka bo robię totalną demolkę już stoi na kołkach bez zawiechy...
to że ktoś rozebrał zaciski to nie znaczy że dobrze złożył i działają jak trzeba. Zresztą będę miał cały komplet zacisków z mojego w razie czego.
ps. ja mam oryginalne fele 16 jak będziesz chciał to niema problemu nawet z zimówkami.
to że ktoś rozebrał zaciski to nie znaczy że dobrze złożył i działają jak trzeba. Zresztą będę miał cały komplet zacisków z mojego w razie czego.
ps. ja mam oryginalne fele 16 jak będziesz chciał to niema problemu nawet z zimówkami.

- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Sprawdź jeszcze raz dokładnie zaciski (poza felgami i oponami). Najlepiej bądź przy remoncie zacisków, bo jest z tym trochę roboty, a niektórzy mechanicy podchodzą do takich precyzyjnych napraw niechlujnie. Tłoczki muszą działać perfect! Miałem u siebie podobny problem, który wystąpił po wymianie klocków. Po prostu, przy źle odbijających tłoczkach, nowe grubsze klocki dociskaja do tarczy (która przy określonej prędkości uzyskuje amlitudę drgań wywołującą efekt drgania na kierownicy).
Przejedź się i pohamuj trochę i sprawdź, czy felga nie jest gorąca. Jeżeli jest, to najprawdopodobniej będzie ta przyczyna. jeżeli nie jest, to i tak warto sprawdzić.
Pozdrawiam
Przejedź się i pohamuj trochę i sprawdź, czy felga nie jest gorąca. Jeżeli jest, to najprawdopodobniej będzie ta przyczyna. jeżeli nie jest, to i tak warto sprawdzić.
Pozdrawiam
Samotny Wilk
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-08-12, 07:29
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
A może tuleje wahaczy z tej strony w którą sciąga "poddają" się więcej niżz drugiej nie jeden raz spotkałem sie
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
również możliwe zwłaszcza że te mustangowe są mięciutkie i jak ktoś już wahacz odkręcał to na bank źle skręcił i tuleja się w momencie się wysypała.Pielgrzym pisze:A może tuleje wahaczy z tej strony w którą sciąga "poddają" się więcej niżz drugiej nie jeden raz spotkałem sie
mam nowe tuleje na sprzedaż w razie czego

Ostatnio zmieniony 2012-03-14, 23:37 przez Magic, łącznie zmieniany 1 raz.

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
- Model: '95 5.0 Manual
- Silnik: inny V6
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
ja aktualnie robie hamulce w swoim, standard w tych modelach to zatarte slizgacze w zaciskach, sciagał mi w lewo, bo w prawym zacisku mialem dolny slizgacz zatarty i przy dobrze startych klockach slabo hamuje. Z tylu mialem 3 na 4 slizgacze zatarte, dopiero z palnikiem sie poddaly, takze ja bym na to zwrocil uwage (z przodu to sa takie tulejki w ktorych jest sruba mocujaca zacisk), przy okazji zobacz czy tloczki lekko chodza i mozesz na wszelki wypadek odpowietrzyc - tez juz przy okazji.
Sprawdzilbym tez luzy w zawieszeniu - to moze byc przyczyna drgan i sciagania
Jezeli chodzi o drgania przy hamowaniu to tez raz tak mialem - okazalo sie, ze opona sie przy hamowaniu zniekrztalcala, dodatkowe obciazenie, dziwne ale wymiana opon pomogla - w takich przypadkach zazwyczaj to wina tarcz, a tarcze sie szybko krzywia jak sie nie cofaja tloczki - nauczylem sie juz o to dbac
Sprawdzilbym tez luzy w zawieszeniu - to moze byc przyczyna drgan i sciagania
Jezeli chodzi o drgania przy hamowaniu to tez raz tak mialem - okazalo sie, ze opona sie przy hamowaniu zniekrztalcala, dodatkowe obciazenie, dziwne ale wymiana opon pomogla - w takich przypadkach zazwyczaj to wina tarcz, a tarcze sie szybko krzywia jak sie nie cofaja tloczki - nauczylem sie juz o to dbac
-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: [SN95] Ściąganie przy hamowaniu
Potwierdzam Mi sciagal tez w lewo zacinal sie zacisk. Jestem w trakcie wymiany zaciskow na nowe bo smarowanie na dlugo efektu nie daje. przesmaruj je i zobacz czy po kilkukrotnym hamowaniu znow nie sciaga. jak przestalo sciagac po smarowaniu i zaczelo po paru hamowaniach to zaciski. Z Rockauto bralem do swojego remanufactured loaded. Teraz tezbiore tyle ze na przod. W kazdym 1994-1998 to mialem i konczylo sie wymiana zaciskow:D ten typ tak ma:) Sprawdz jeszcze czy klocek Ci sie nie wysunal czy nie pekl itp bo to tez sie czasem dzieje ale wtedy halasuje. A najlepiej jak sciaga to po jezdzie jesli to wina zacisku klocki z lewej strony powinny byc bardziej rozgrzane. U mnie lecial niebieski dym z nich:) Ew moze byc tak ze zaciski sie beda blokowac jak zaciagniesz sam hamulec reczny wtedy jeszcze linke nalezy wymienic. U mnie sciaganie powodowala tez oslona tarczy hamulcowej. Na lewym przednim kole byla juz mocno przezarta i tak jakos sie ukladala ze powodowala obcierke ale to juz hardcor byl i musialem ja kombinerkami odgiac w druga strone by sie dalo jezdzic.
Takie rzeczy jak Sprawdzenie kol i felg itp to juz Ci napisali:)
Takie rzeczy jak Sprawdzenie kol i felg itp to juz Ci napisali:)
302 HOooooo