Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Witam,
Mam nadzieję, że nie było wcześniej – szukałem trochę w archiwum i nie znalazłem takiego –chodzi dokładnie o porównanie tych dwóch modeli.
Zbieram się coraz bardziej do zakupu Mustanga – a raczej na odkładaniu mamony i załatwianiu ewentualnego kredytu aby po zimie móc zrealizować małe marzenie posiadania.
A więc do sedna sprawy, przeglądając ogłoszenia 4.6 V8 z 2010 można teoretycznie kupić w bardzo podobnej cenie 2 czy 3 lata młodsze 3,7 V6 – do tego w standardzie różnica w podawanych przez fabrykę mocy zawiera się w około 15 KM – czyli teoretycznie bardzo mało.
Czy miał ktoś możliwość porównać przyspieszenie, elastyczność.. spalanie między tymi dwoma modelami?
Czy jest odczuwalny podczas jazdy większy moment V8 czy gdzieś to wszystko zanika między sobą dla standardowego użytkownika? Teoretycznie bardziej ekonomiczne musi być V6 i do jazdy codziennej na pewno lepszy wybór ale jak z odczuciami podczas jazdy?
Oczywiście marzeniem jest 5,0 V8 ale mierząc siły na zamiary to na razie w grę wchodzą dwa wymienione wyżej.
Możecie podesłać swoją opinię w tej sprawie?
Mam nadzieję, że nie było wcześniej – szukałem trochę w archiwum i nie znalazłem takiego –chodzi dokładnie o porównanie tych dwóch modeli.
Zbieram się coraz bardziej do zakupu Mustanga – a raczej na odkładaniu mamony i załatwianiu ewentualnego kredytu aby po zimie móc zrealizować małe marzenie posiadania.
A więc do sedna sprawy, przeglądając ogłoszenia 4.6 V8 z 2010 można teoretycznie kupić w bardzo podobnej cenie 2 czy 3 lata młodsze 3,7 V6 – do tego w standardzie różnica w podawanych przez fabrykę mocy zawiera się w około 15 KM – czyli teoretycznie bardzo mało.
Czy miał ktoś możliwość porównać przyspieszenie, elastyczność.. spalanie między tymi dwoma modelami?
Czy jest odczuwalny podczas jazdy większy moment V8 czy gdzieś to wszystko zanika między sobą dla standardowego użytkownika? Teoretycznie bardziej ekonomiczne musi być V6 i do jazdy codziennej na pewno lepszy wybór ale jak z odczuciami podczas jazdy?
Oczywiście marzeniem jest 5,0 V8 ale mierząc siły na zamiary to na razie w grę wchodzą dwa wymienione wyżej.
Możecie podesłać swoją opinię w tej sprawie?
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
V8 ma więcej momentu obrotowego, to daje więcej niż tylko 15 KM różnicy w mocy. Po prostu szybciej się zbierze.
Z osobistego punktu widzenia - preferowałbym silnik V8 4.6, ale z wyglądem najnowszej generacji (tj. 2010-2014). Z tego co pamiętam to pomimo silnika 4.6 w wersji 2010 jest to już "nowszy" wygląd.
Z osobistego punktu widzenia - preferowałbym silnik V8 4.6, ale z wyglądem najnowszej generacji (tj. 2010-2014). Z tego co pamiętam to pomimo silnika 4.6 w wersji 2010 jest to już "nowszy" wygląd.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Było pisane na forum że mimo podobnych mocy V8 bije na głowę szóstkę.
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Ponieważ ludzie patrzą na moc, która wynika z pomnożenia momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika.stang67 pisze:Było pisane na forum że mimo podobnych mocy V8 bije na głowę szóstkę.
To moment obrotowy decyduje o tym jak auto się zbierze z miejsca.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
A wiem, pokapowałem się jeżdżąc różnymi autami, dieslami, benzyną i takie tam.3lite pisze:Ponieważ ludzie patrzą na moc, która wynika z pomnożenia momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika.stang67 pisze:Było pisane na forum że mimo podobnych mocy V8 bije na głowę szóstkę.
To moment obrotowy decyduje o tym jak auto się zbierze z miejsca.

No i ma się to V8


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- mdziak
- Rodzynki Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1139
- Rejestracja: 2013-01-13, 15:00
- Model: 2011 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
ja osobiście zdecydowałam się na nowa v6 3,7
305 koni daje rade, nowy silnik jest mega ekonomiczny co pozwala cieszyc mi się jazda mustangiem na codzien (40 km do pracy w jedna strone)
Jedyne czego mi brakuje to dźwięk ale można nad tym popracować
a v8 kiedyś będę miała, ale w klasyku
305 koni daje rade, nowy silnik jest mega ekonomiczny co pozwala cieszyc mi się jazda mustangiem na codzien (40 km do pracy w jedna strone)
Jedyne czego mi brakuje to dźwięk ale można nad tym popracować

a v8 kiedyś będę miała, ale w klasyku


- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Ile Ci bierze? Niektorzy piszą o V8 że da się w trasie zejść do 9lmdziak pisze:ja osobiście zdecydowałam się na nowa v6 3,7
305 koni daje rade, nowy silnik jest mega ekonomiczny co pozwala cieszyc mi się jazda mustangiem na codzien (40 km do pracy w jedna strone)
Jedyne czego mi brakuje to dźwięk ale można nad tym popracować
a v8 kiedyś będę miała, ale w klasyku
Na pewno nie starym...


ED: wiem, wiem że to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy w tych autach, ale tak z czystej ciekawości

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
ja próbowałem się z 4,6 V8 w nowej budzie i powiem tak , start lepszy przez V8 ale po parunastu metrach jak silnik mojej V6 dostał obrotów to V8 została z tył , po jakimś kilometrze nawet dość wyrażnie z tył ...
- mdziak
- Rodzynki Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1139
- Rejestracja: 2013-01-13, 15:00
- Model: 2011 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
o takie rzeczy i wiek kobiety się nie pytastang67 pisze:Ile Ci bierze?


Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Dziekuje za info, szczególnie ostatnie wiadomości,
czyli na ten moment:
V8 - punkt za efekty dźwiekowe
V6 - duuży punkt za ekonomię
przyspieszenie - po wiadomości celibad można by przyjąć tezę, że nowy model silnika V6 bierze starszą generację V8
do tego mamy w tej samej cenie V6 nowsze o trzy lata i w nowej budzie
czyli na ten moment:
V8 - punkt za efekty dźwiekowe
V6 - duuży punkt za ekonomię
przyspieszenie - po wiadomości celibad można by przyjąć tezę, że nowy model silnika V6 bierze starszą generację V8
do tego mamy w tej samej cenie V6 nowsze o trzy lata i w nowej budzie
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Przepraszam, cóż za nietakt z mojej stronymdziak pisze:o takie rzeczy i wiek kobiety się nie pytastang67 pisze:Ile Ci bierze?

Dobrze i tak że jeszcze o wiek nie zapytałem

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
V6 3,7 l model 2013 z automatyczna skrzynią z sekwencją
jest to praktycznie minimalne zuzycie na trasie - jazda spokojna tzn zgodnie z przepisami ;-)
po mieście dochodzi do 10l/100 km, ale nie przekracza ;-)
podobnie na trasie przy szybszej jeździe i przyspieszaniu trochę energicznym
jest to praktycznie minimalne zuzycie na trasie - jazda spokojna tzn zgodnie z przepisami ;-)
po mieście dochodzi do 10l/100 km, ale nie przekracza ;-)
podobnie na trasie przy szybszej jeździe i przyspieszaniu trochę energicznym
- Załączniki
-
- 20141016_201040-1.jpg (58.28 KiB) Przejrzano 7545 razy
Piotrek
- romanus1970
- Forumowicz
- Posty: 846
- Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
- Model: GT V gen.
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grabber orange
- Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
jadąc zgodnie z przepisami z Piotrkowa do Kielc(mam świadków) wyszło 8.8-ale to jest bardzo nudne a przez to niebezpieczne
-,ale na torze wszystko się nadrobiło
ale tak ogólnie to wychodzi 15 -17 l/100 km -ja auta używam okazjonalnie i gdyby było więcej to i tak V8
kiedyś jak będziemy np :tor Jastrząb trzeba sprawdzić przyśpieszenia w bezpiecznych warunkach tak jak sprawdzali się Shelby vs GT 5.0 full tuning(bez doładowania) i chyba waga zrobiła swoje


ale tak ogólnie to wychodzi 15 -17 l/100 km -ja auta używam okazjonalnie i gdyby było więcej to i tak V8
kiedyś jak będziemy np :tor Jastrząb trzeba sprawdzić przyśpieszenia w bezpiecznych warunkach tak jak sprawdzali się Shelby vs GT 5.0 full tuning(bez doładowania) i chyba waga zrobiła swoje
romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 410
- Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: żółty
- Lokalizacja:: warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Ile Ci bierze?
o takie rzeczy i wiek kobiety się nie pyta
Pięknie
przy każdej wymianie poglądów musi byc odrobina fantazji 
o takie rzeczy i wiek kobiety się nie pyta
Pięknie


Re: Porównanie 4.6 V8 / 2010 rok - 3.7 V6 / 2012 rok
Ja potem musiałbym się z takiego snu obudzić.Piotrek pisze:V6 3,7 l model 2013 z automatyczna skrzynią z sekwencją
jest to praktycznie minimalne zuzycie na trasie - jazda spokojna tzn zgodnie z przepisami ;-)
po mieście dochodzi do 10l/100 km, ale nie przekracza ;-)
podobnie na trasie przy szybszej jeździe i przyspieszaniu trochę energicznym
Średnia ogólna u mnie to 13 - 14 litrów w trybie mieszanym (3/4 miasta i 1/4 autostrady). Ale trzeba tutaj dodać, że ja lubię sobie "przycisnąć", i to dosyć często.