Rejestracja Mustanga w Krakowie? Nic trudniejszego...

Co tam Panie w polityce ?

Moderatorzy: horse, horse

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2008-12-15, 14:36

[quote:8b151d548b="kaes"]ja sie nie zna, na autach za bardzo, informatyk a nie mechanik ze mnie. mustanga dopiero poznaje, a na automacie nigdy nie jezdzilem. zauwazylem tylko ze przy 1-2-3 nie przechodzi na wyzsze biegi (o ile sie nie myle), i nie wskakuje blokada (chyba ze cos zwalone mam? :) )
jeszcze jest N ktorego nie przetestowalem, pasuje mi to na Netrual ale czym by sie roznilo od P ?
wiem. pelny ignorant ze mnie... ehh.[/quote:8b151d548b]

1,2,3 wrzucasz po prostu jeden z tych biegow i na nim jedziesz. Nie zrzuci ani w gore ani w dol. W zime jak sypnie sniegiem to Ci sie przyda. N to neutral = luz. P to parking czyli mowiac po ludzku zostawiasz samochod jakby "na biegu" tak zeby Ci sie nie stoczyl np z gorki. Jak zostawisz na N to zjedzie :)

No a Overdrive On/Off ma z prawej strony wlaczane takim malym guzikiem.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2008-12-15, 14:38

heh dzieki za info przyda sie :) na razie wszystko ostroznie zeby nic nie spieprzyc.
czas tez chyba w koncu siegnac do instrukcji bo jak dotad to standardowo - walic instrukcje tylko zaczac uzywac.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2008-12-15, 15:36

Tak przy okazji, zaleca się nie używać tych ustawień biegów 1,2,3 jeśli nie ma takiej potrzeby (czyli przy jakimś dużym "wysiłku" dla samochodu). Dla mnie najgorsza do przejścia była bariera psychiczna, nie mogłem się przyzwyczaić do tego, że na skrzyżowaniu wciskam na biegu hamulec, bez sprzęgła. Wydawało mi się, że samochód zgaśnie ;)



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2008-12-15, 15:43

[quote:2cb323cd14="kuczko"]Tak przy okazji, zaleca się nie używać tych ustawień biegów 1,2,3 jeśli nie ma takiej potrzeby (czyli przy jakimś dużym "wysiłku" dla samochodu). Dla mnie najgorsza do przejścia była bariera psychiczna, nie mogłem się przyzwyczaić do tego, że na skrzyżowaniu wciskam na biegu hamulec, bez sprzęgła. Wydawało mi się, że samochód zgaśnie ;)[/quote:2cb323cd14]

aha i jeszcze jeden uzytkowy tip: podobniez nie jest wskazane katowanie auta wlasnie na tych biegach. Jak chcesz robic burnout rob to na D :)

Ja z kolei sie nie moge przesiasc z powrotem na manual i jak musze sie przejechac Focusem ojca to mi non stop gasnie tudziez strzela kangury...eh ta technika:D


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2008-12-15, 16:38

[quote:b56aa978fa="Robert"]
Ja z kolei sie nie moge przesiasc z powrotem na manual i jak musze sie przejechac Focusem ojca to mi non stop gasnie tudziez strzela kangury...eh ta technika:D[/quote:b56aa978fa]

Ja po dwóch tygodniach od kupna przyjechałem do rodziców i słysząc, że ciężko się przestawić z automatu na ręczną powiedziałem ojcu, żebyśmy sprawdzili. Ruszając śmiałem się z tego, że ponoć się nie potrafi jeździć na ręcznej skrzyni biegów i zauważyłem, że jadę cały czas na jedynce, a samochód wyje ;). Pierwsze skrzyżowanie - zatrzymywanie bez sprzęgła. Po wizycie w sklepie odpalanie - bez sprzęgła na biegu :P (Przecież nie da się wyjąć kluczyków jak się na biegu zostawi!) - no i tyle. Po 2 tygodniach jazdy nie potrafiłem już pojechać na ręcznej skrzyni - pewnie po dniu już bym śmigał, ale fakt faktem, że się strasznie przestawia.



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2008-12-15, 17:58

[quote:7b16318f68="Robert"][quote:7b16318f68="kaes"]ja sie nie zna, na autach za bardzo, informatyk a nie mechanik ze mnie. mustanga dopiero poznaje, a na automacie nigdy nie jezdzilem. zauwazylem tylko ze przy 1-2-3 nie przechodzi na wyzsze biegi (o ile sie nie myle), i nie wskakuje blokada (chyba ze cos zwalone mam? :) )
jeszcze jest N ktorego nie przetestowalem, pasuje mi to na Netrual ale czym by sie roznilo od P ?
wiem. pelny ignorant ze mnie... ehh.[/quote:7b16318f68]

1,2,3 wrzucasz po prostu jeden z tych biegow i na nim jedziesz. Nie zrzuci ani w gore ani w dol. W zime jak sypnie sniegiem to Ci sie przyda. N to neutral = luz. P to parking czyli mowiac po ludzku zostawiasz samochod jakby "na biegu" tak zeby Ci sie nie stoczyl np z gorki. Jak zostawisz na N to zjedzie :)

No a Overdrive On/Off ma z prawej strony wlaczane takim malym guzikiem.[/quote:7b16318f68]

[b:7b16318f68]Robert:[/b:7b16318f68] We wszystkich automatach na ktorych ja jezdzilem nie dzialalo to do konca tak jak piszesz. Zakladajac, ze skrzynia jest 4-biegowa:
D - skrzynia wykorzystuje wszystkie 4 biegi
3 - skrzynia wykorzystuje 1-2-3 bieg
2 - skrzynia wykorzystuje 1-2 bieg
1 - skrzynia korzysta tylko z 1 biegu
N - neutral (luz) do holowania albo przepchania gdzies ale nie mozna za dlugo na tym ciagnac auta
R - chyba wiadomo
P - parking tak jak juz ktos napisal

No ale prawda jest taka, ze nowego Mustanga nie prowadzilem i moze cos tam innego wymyslili - ale szczerze watpie :)

Tomek


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2008-12-15, 17:59

U nas to dziala dokladnei tak jak opisalem + mamy 5 biegowa skrzynie z OD.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-12-16, 08:32

A no i nie zostawiać na D bo na zgaszonym jest wetedy na luzie :) i najważniejsze żeby nie wrzucać R jak się jedzie do przodu ani D jak sie nawet toczysz do tyłu :)

Ja mialem automata E34 a w weekend skozczylem mondeo gdzies w traske... jedziemy jedziemy 150 na budizku a kumpel: Masz jeszcze "piątke"... a ja se na czwórce popylałem... i tak z 7 razy mnie upominał... czasem mi też szarpał na dojeżdżaniu do świateł. Innych problemów nie miałem :)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

maksdj
Posty: 8
Rejestracja: 2008-10-23, 07:44
Model: Mustang 2013
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Post autor: maksdj » 2008-12-16, 10:39

skoro tak o automatach opowiadacie to ja mam pytanko z innej (ale automatycznej) beczki. wytłumaczcie mi PROSTO o co chodzi w tym całym OD i kiedy tego używać. mamy w domu grand cherokee i czasem nim jeżdżę i ona ma taki guziczek z boku właśnie OD.
pozdrawiam
marcin



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2008-12-16, 10:58

[quote:ba5d7b56b1]Generally speaking, overdrive (OD) is the highest gear in the transmission. Most automatic transmissions have three speeds and overdrive (fourth speed). Overdrive allows the engine to operate at a lower rpm for a given road speed. This allows the vehicle to achieve better fuel efficiency, and often quieter operation on the highway. When it is switched on, the transmission can shift into overdrive mode after a certain speed is reached (usually 70+ km/h [43+ mph] depending on the load). When it is off, the transmission shifting is limited to the lower gears. For normal driving conditions, operation of the overdrive should be enabled only if the average speed is above 70 km/h (approx. 43 MPH).

[/quote:ba5d7b56b1]

Czyli w prostych zolnierskich slowach - w normalnych codziennych warunkach jezdzisz z OD - jesli warunki sa np gorskie, wylaczasz OD, przez co masz 1 bieg mniej i co wazne - HAMUJESZ WTEDY SILNIKIEM.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-12-16, 11:33

[quote:0b0cee3169="Robert"]HAMUJESZ WTEDY SILNIKIEM.[/quote:0b0cee3169]

Ograniczasz wtedy spalanie i klocki :) ;)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2008-12-16, 11:51

[quote:aa8b93a2d4="Robert"]U nas to dziala dokladnie tak jak opisalem + mamy 5 biegowa skrzynie z OD.[/quote:aa8b93a2d4]

Zwracam honor :zawstydzony: ! Poczytalem sobie instrukcje do tych mlodych mustangow i jest tak jak napisales.

Chyba musze sie przesiasc na mlodsze autka bo mi sie wiedza starzeje wraz z samochodami :)

Tomek


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2008-12-16, 11:58

A widzisz - ja sie chetnie na starsze przesiade, kto wie moze next year sie uda :)
Zawsze sie mozemy zamienic ;-)


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-12-16, 12:08

A ja nie mam problemów. Mam jeszcze auta z automatem jak i z manualną skrzynką - przesiadam się i problemów nie mam. Ot taki spryciarz jestem :]


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2008-12-16, 13:37

[quote:ec12419810]A widzisz - ja sie chetnie na starsze przesiade, kto wie moze next year sie uda[/quote:ec12419810]

Gdybys sie rozgladal za klasykiem to daj znac bo mam tu (na wyspie) dojscia i zawsze moge cos tam pomoc. Na dobre Coupe 65 lub 66 trzeba wydac okolo 12.000 funtow co jest duzo lub malo zalezy jak akurat zlotowka stoi :)

A tak przy okazji gdyby bylo zainteresowanie przewodnikiem "[b:ec12419810]Na co zwracac uwage przy zakupie wczesnego Mustanga[/b:ec12419810]" to musicie mnie pomeczyc to cos tam zmontuje.

Tomek


Tomasz
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko poza Mustangiem”