Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Szukasz czegoś do Mustanga?

Moderatorzy: stang232, Ronin

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2023-07-07, 11:53

Dzień dobry.

Poszukuje manualnej skrzyni biegów do V6 z 1996 roku lub warsztatu który jest w stanie naprawić starą i nie trzyma auta miesiącami. Hałasuje mi wsteczny i ciężko wchodzi.

Mam skrzynie borg warner, czy muszę szukać takiej samej czy inne tez pasują bo chyba były dwa czy trzy rodzaje. Czym się różnią?


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: Rezor » 2023-07-07, 14:58

Różnią się przede wszystkim przełożeniami. Taki urok tej skrzyni. Wsteczny będzie huczał i ciężko wchodził, nie ma synchronizatora i proste zęby.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2023-07-07, 18:49

W moim przypadku to raczej nie tylko urok skrzyni bo opiłki mam w oleju…różnią się przełożeniami? Tzn muszę szukać typowo od v6 czy takiej jak mam konkretnie? Jakbym drugą kupił z krótszym przełożeniem to nawet na plus, teraz przy 90 na 5 biegu mam 1400 obrotów.

Tzn…miałem opiłki bo teraz jest nowy olej wiec nie wiem. Da się kupić magnetyczne korki może?


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: Rezor » 2023-07-07, 22:49

Zależy o jaką skrzynie pytasz, były wrzucane do Camaro, Firebirdow, ssang Yong musso i nawet afrykańskich fordów sierra. Pewnie masz swap z automatu na manuał. Do automatu były bardzo krótkie przełożenia dyfra. Btw jak się uprzesz nie bierz skrzyni z s197 V6 bo są konstrukcyjnie gorsze. Szukaj najlepiej World class


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2023-07-08, 16:18

Szczerze mówiąc bardzo mnie uspokoiłeś informacją o prostych zębach…najpierw kupię korki magnetyczne i jeszcze raz zmienię olej, trzeba się chyba przejechać innym mustangiem żeby porównać na ile jest źle.

Co do przekładki to nie wiem…i nie wiem jak to sprawdzić, generalnie cieszę się, że jest to manual.


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2024-05-14, 11:15

Okazało się, że przynajmniej część hałasów które mnie martwiły powoduje short shifter. Ma ktoś może na zbyciu oryginalny wybierak? Chętnie bym podmienił.


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: stang232 » 2024-05-15, 11:05

jak będę w garażu to poszukam, bo został mi fabryczny wybierak ponieważ wymieniałem na short shifter


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: Rezor » 2024-05-15, 18:06

Jak Jarek nie znajdzie to ja mam :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2024-05-15, 20:14

To zgodnie z kolejką czekam na info od użytkownika stang232 a postaram się w weekend rozebrać to raz jeszcze i go wyjąć…może coś wymyślę, na pierwszy rzut oka w okolicy środka wybieraka jest jakaś luźna blaszka, nie wiem co to jest i czy jest jakiś sposób aby jej się pozbyć.

Czytałem na amerykańskich forach wiele opinii, że po montażu short shiftera jakby przenosi się więcej dźwięków do kabiny. Zauważyliście coś takiego?


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: stang232 » 2024-05-16, 06:52

generalnie to jest praktycznie taka sama część - jeśli chodzi o zasadę budowy, więc nie wiem skąd te dodatkowe dźwięki.
Wybierak jest montowany bezpośrednio na skrzyni, więc zawsze przenosi wibracje itp.

poza tym u mnie wydech większość stuków, puków i tak przykrywa :)


Obrazek

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2024-05-16, 19:50

Otworzyłem dziś pacjenta bo nie dawało mi to spać…blaszka o której wyżej pisałem, zaznaczona strzałką okazała się być jednak sprężyna. Jak powinny być wyregulowane te śruby po prawej i lewej pod którymi są sprężyny? Z wyczuciem? Lewa śruba była luźna na tyle, że dało ją wykręcić się palcem i właśnie ten brzęczący dźwięk miałem na 1 i 2 biegu, po wrzuceniu wyższych sprężyna ją dociskała.

Tak sobie to narazie tłumaczę bo nie zrobiłem jazdy testowej, dziś idę spać spokojnie z dobrą myślą, że kolejna rzecz naprawiłem łatwo i bez kosztów.

Czy ruchome elementy wybieraka w tym te sprężyny powinienem czymś nasmarować? Pomyślałem o tym samym oleju który mam w skrzyni ale przecież zaraz tam go nie będzie.
Załączniki
IMG_2030.jpeg
IMG_2029.jpeg


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: Rezor » 2024-05-17, 17:26

Te śruby regulujesz tak, żeby po wbiciu biegu lewarek siedział w miarę sztywno opierając się na śrubie ale też nie był naprężony żeby nie wybiło biegu na luz


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Mustang’96 v6 manualna skrzynia lub warsztat.

Post autor: kubus88 » 2024-05-17, 19:45

Chodzi mi o te na imbus po prawej i lewej patrząc na pierwsze zdjęcie. Właśnie pod nimi są sprężyny.


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupię”