Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
damiand3
Młodszy Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 2018-02-20, 13:05
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: White
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: damiand3 » 2018-03-12, 09:30

Witam, w załączniku zdjęcie 'nakrętek' które są zamontowane w kole.
Czy ktoś spotkał się z takim wzorem?
Niestety nie wiem jak się za to zabrać, mam problem ze zdjęciem koła ponieważ poprzedni właściciel nie zostawił nic w aucie.. ;)
Załączniki
20180310_180648(0).jpg



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: stang232 » 2018-03-13, 09:38

wygląda bardzo podobnie do
http://allegro.pl/nakretki-sd-kute-stal ... t&#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mam nakrętki SD Nutz Alu 12x1.5x33 stożek 19mm srebrne.
http://allegro.pl/nakretki-kute-alumini ... &bi_m=reco&" onclick="window.open(this.href);return false;
wyglądają nieco inaczej ale klucz może pasować, mogę go w przyszłym tygodniu zabrać do Warszawy- spróbujemy czy pasuje.
Załączniki
20130504_092217.jpg


Obrazek

genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 264
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: genie » 2018-03-13, 10:49

Są to prawdopodobnie zabezpieczające nakrętki Gorilla z unikalnym asymetrycznym wzorem wyfrezowanych rowków.
Do odkręcenia ich potrzebna jest pasująca nasadka posiadająca odpowiedni numer niezbędny do zamówienia w razie jej zgubienia.
Mam taki komplet na kołach i wszystkie nakrętki są przykręcane taką unikalną nasadką.
Przyjrzyj się dokładnie swoim nakrętkom i sprawdź czy mają symetrycznie czy asymetrycznie wyfrezowane rowki.
Jeśli asymetrycznie to jest tak jak napisałem powyżej i nie znajdziesz pasującej nasadki.
Pozostanie tylko dospawanie do każdej nakrętki śruby pod typowy klucz.
Lakier na felgach trochę ucierpi od przegrzania.



damiand3
Młodszy Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 2018-02-20, 13:05
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: White
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: damiand3 » 2018-03-13, 13:48

stang232 pisze:wygląda bardzo podobnie do
http://allegro.pl/nakretki-sd-kute-stal ... t&#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mam nakrętki SD Nutz Alu 12x1.5x33 stożek 19mm srebrne.
http://allegro.pl/nakretki-kute-alumini ... &bi_m=reco&" onclick="window.open(this.href);return false;
wyglądają nieco inaczej ale klucz może pasować, mogę go w przyszłym tygodniu zabrać do Warszawy- spróbujemy czy pasuje.

To wygląda dokładnie na te nakrętki..
Natomiast zastanawia mnie wielkość jaka powinna być założona w Mustangu, 14x1,5 czy 12x1,25 ?

(Niestety auto jeszcze stoi w Świętokrzyskim :( )



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: stang232 » 2018-03-13, 15:05

damiand3 pisze:
stang232 pisze:wygląda bardzo podobnie do
http://allegro.pl/nakretki-sd-kute-stal ... t&#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mam nakrętki SD Nutz Alu 12x1.5x33 stożek 19mm srebrne.
http://allegro.pl/nakretki-kute-alumini ... &bi_m=reco&" onclick="window.open(this.href);return false;
wyglądają nieco inaczej ale klucz może pasować, mogę go w przyszłym tygodniu zabrać do Warszawy- spróbujemy czy pasuje.

To wygląda dokładnie na te nakrętki..
Natomiast zastanawia mnie wielkość jaka powinna być założona w Mustangu, 14x1,5 czy 12x1,25 ?

(Niestety auto jeszcze stoi w Świętokrzyskim :( )
W mustangu gwint jest 1/2", ja mam nakrętki 12x1,5 bo z takim gwintem zamówiłem dystanse.


Obrazek

damiand3
Młodszy Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 2018-02-20, 13:05
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: White
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: damiand3 » 2018-03-13, 17:16

Byłem pewien że w VI Generacji już jest To 14.. ok dzięki za pomoc, będę walczył z tematem w Sobotę!

Czy coś takiego w zastępstwie nieszczęsnych nakrętek będzie ok?

http://allegro.pl/nakretka-waska-1-2-ca ... 34085.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zależało by mi na tym, żeby przy następnym odkręcaniu z łatwością je zdjąć.. :)



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: Matt84 » 2018-03-13, 17:32

I miałeś rację, od 2015 roku szpilka koła jest metryczna a nie półcalowa.



damiand3
Młodszy Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 2018-02-20, 13:05
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: White
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: damiand3 » 2018-03-13, 23:22

Matt84 pisze:I miałeś rację, od 2015 roku szpilka koła jest metryczna a nie półcalowa.

Uff Dzięki!
Bo już miałem czekać na zamówienie nakrętek do momentu aż zdejmę poprzednie :)
Trochę przyspieszyłeś mi robotę, bo szukając po katalogach wszędzie było 14 - i dosyć mocno zamieszałem się po powyższych informacjach ;)



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: komin » 2019-01-08, 18:29

Może nie w porę ale na dobrych wulkanizacjach mają nasadki które są przeznaczone do obrobionych śrub/ nakrętek i nakręcając na siłę powinna załapać -lewy gwint
Załączniki
IMG_20190108_172441.jpg


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
macek25
Młodszy Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-01, 18:44
Model: GT '17
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic grey
Lokalizacja:: Białogard
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: macek25 » 2019-01-09, 06:32

To są normalne śruby żadne zabezpieczające.Uzywane w felgach jako że są węższe od tzw normalnych. spline lug nut tak się nazywają nasadka do tego i już po sprawie nie musisz zmieniać na inne tylko nasadke załatw i po sprawie.



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: Anpio » 2020-05-07, 20:40

odświeżę trochę... czy do Mustanga z 2015 r. będą pasowały te nakrętki?
https://felgeo.pl/product-pol-44649-Cza ... onado.html



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: przem » 2020-05-11, 22:36

Jeśli chodzi o gwint to będą ok. Napisz do jakich to felg, bo Ford ma w Mustangach takie felgi, że nakrętki mają bardzo duży stożek i praktycznie żadna aftermarketowa nakrętka nie ma takiego. Można oczywiście nakręcić z mniejszym stożkiem ale mamy wtedy docisk felgi na mniejszej powierzchni.



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Problem z odkręceniem koła / Mustang VI

Post autor: Anpio » 2020-05-12, 08:20

Właśnie już ustaliłem, że potrzebuję tych z dużym stożkiem. Teraz tylko muszę poszukać w czarnym kolorze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”