Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU

Awatar użytkownika
jager
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
Model: Mustang GT 5.0 conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: 1.czarny i 2. biały
Kontakt:

Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: jager » 2016-04-05, 20:28

Witam.
Ciekawi mnie wasza opinia jak w tytule.
Preferujecie zastaw naprawczy do kół, czy jednak koło zapasowe.
Jeśli koło, to jakie; pełne, dojazdówką ?
Mam nowe GT 2016r, które fabrycznie nie jest wyposażone w koło zapasowe.
Jest za to tzw. zestaw naprawczy, do którego nie mam zaufania.

Jager.


GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: veeefour » 2016-04-05, 20:39

W modelach EU nawet nie bylo opcji dla GT wziazc zapasowki bo nie wjedzie na Brembo 6 tloczk. z przodu. Zapasowke mozesz wozic ale zalozysz ja tylko na tyl.
Pelnowymiarowe kolo do wneki nie wejdzie.

Ja mam model USA ktory ma 4 tloczkowe zaciski ktore notabene tez robi Brembo i mialem zapasowe w standardzie. Calkiem ladna alu zapasowka z lewarkiem.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2423
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-04-06, 06:09

veeefour pisze:W modelach EU nawet nie bylo opcji dla GT wziazc zapasowki bo nie wjedzie na Brembo 6 tloczk. z przodu. Zapasowke mozesz wozic ale zalozysz ja tylko na tyl.
Pelnowymiarowe kolo do wneki nie wejdzie.

Ja mam model USA ktory ma 4 tloczkowe zaciski ktore notabene tez robi Brembo i mialem zapasowe w standardzie. Calkiem ladna alu zapasowka z lewarkiem.
jaki rozmiar jest tej zapasówki na 4 tłoczkowe brembo , jeżeli możesz to proszę sprawdź i napisz



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: veeefour » 2016-04-06, 12:26

Jasne. Nawet fotki ci porobilem ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
no name
Stowarzyszenie MKP
Posty: 179
Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: za miastem
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: no name » 2016-04-06, 12:33

Przyłączę się z zapytaniem
Czy w swoich mustangach (2005-2009) macie zapasy? Chciałbym sobie taki dokupić a nie wiem jakie parametry musi mieć felga aby się zmieściła?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2423
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-04-06, 12:57

veeefour pisze:Jasne. Nawet fotki ci porobilem ;)

super dzięki za fotki , już szukam takiego zapasu



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: veeefour » 2016-04-06, 13:17

No problem ;)

Jest tego po ebaju:

http://www.ebay.com/itm/15-thru-16-Must ... 0n&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Deko ciezkie do wysylki.



Awatar użytkownika
jager
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
Model: Mustang GT 5.0 conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: 1.czarny i 2. biały
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: jager » 2016-04-06, 19:57

veeefour pisze:W modelach EU nawet nie bylo opcji dla GT wziazc zapasowki bo nie wjedzie na Brembo 6 tloczk. z przodu. Zapasowke mozesz wozic ale zalozysz ja tylko na tyl.
Pelnowymiarowe kolo do wneki nie wejdzie.

Ja mam model USA ktory ma 4 tloczkowe zaciski ktore notabene tez robi Brembo i mialem zapasowe w standardzie. Calkiem ladna alu zapasowka z lewarkiem.

Łooooo :/ .. nie zdawałem sobie sprawy ze to taki problem :zdegustowany:
Wybieram sie Kucem na majówke do Chorwacji i jak znam życie to na pewno parę razy złapię tam flaka.
Czyli w nowych GT nie ma opcji koła zapasowego ? ... do bani to GT ;)

Jager.


GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)

.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: .3lite » 2016-04-06, 20:03

Coś mi się zdaje, że lepiej jednak mieć 6-tłoczkowe Brembo :)

Hamulce w tych samochodach są świetne. Nie ma co porównywać do 4-tłoczkowych, które kiedyś miałem.

Kwestia koła zapasowego, no cóż, zawsze jest coś za coś, ale może idzie znaleźć takie, które będzie pasować.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: veeefour » 2016-04-06, 20:46

jager pisze: Łooooo :/ .. nie zdawałem sobie sprawy ze to taki problem :zdegustowany:
Wybieram sie Kucem na majówke do Chorwacji i jak znam życie to na pewno parę razy złapię tam flaka.
Czyli w nowych GT nie ma opcji koła zapasowego ? ... do bani to GT ;)

Jager.
Nie ma bo na 6tloczk zadna "tymczasowka" nie wejdzie a do wneki wchodzi max 18" i 160mm szeroka.
.3lite pisze:Coś mi się zdaje, że lepiej jednak mieć 6-tłoczkowe Brembo :)

Hamulce w tych samochodach są świetne. Nie ma co porównywać do 4-tłoczkowych, które kiedyś miałem.

Kwestia koła zapasowego, no cóż, zawsze jest coś za coś, ale może idzie znaleźć takie, które będzie pasować.
Testowalem oba z PP i bez i pojechalem na maly tor nawet. Kolega ma amerykana z manualem i PP ja mam AT.

W normalnym uzytkowaniu 6-tlocz absolutnie nie maja sensu. Potencjal tych hamulcow jest tylko i wylacznie do wykorzystania na torze.
Zaciski 4 tlocz z 6gen rowniez swietnie hamuja i naprawde sa dobre co pokazuja testy.

Osobiscie, po testowaniu obu wersji na torze i na drodze stwierdze, ze w sumie za wielkiej roznicy nie ma. Max 10% lepiej. Za to co naprawde jest wazne
to 6 tloczk duzo trudniej "zmeczyc" - ci co jezdza po torze wiedz o co chodzi.
Jak komus sie chce scigac i mu brakuje to KIT na przod kosztuje deko ponad 1k $ - zaciski tylne sa identyczne.

Prawdopodobienstwo, ze zlapie gume vs prawdopodobienstwo, ze wykorzystam torowe zaciski na drodze publicznej...kazdy chyba sobie sam odpowie ;)
Ostatnio zmieniony 2016-04-06, 20:53 przez veeefour, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jager
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
Model: Mustang GT 5.0 conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: 1.czarny i 2. biały
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: jager » 2016-04-06, 20:52

.3lite pisze:Coś mi się zdaje, że lepiej jednak mieć 6-tłoczkowe Brembo :)

Hamulce w tych samochodach są świetne. Nie ma co porównywać do 4-tłoczkowych, które kiedyś miałem.

Kwestia koła zapasowego, no cóż, zawsze jest coś za coś, ale może idzie znaleźć takie, które będzie pasować.

Gdybym wiedział ze do GT na te duże zaciski nie wejdzie zapas, to ....tez zamówiłbym GT z tymi super....bistymi szesciotłoczkowymi zaciskami :super:
Trudno, ostatecznie dam zarobić Chorwatom z autopomocy :chytry:

A co do zasadności stosowania dużych zacisków, to ostatni raz parę miesięcy temu miałem okazję się o tym przekonać i gdyby własnie nie te duże zaciski, to być moze nie miałbym okazji zakupić drugiego GT :padam:

Jager.


GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)

Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: Volver » 2016-04-12, 08:41

Od razu kupiłem sobie na ebayu za 230 dolców koło w komplecie z podnośnikiem i śrubą mocującą. Na wszelki wypadek wolę zamienić koła, bo 275 wejdzie na przód, niż liczyć w szczególnych okolicznościach na Assistance. Kiedyś miałem przypadek pęknięcia opony na A4 i za importerski system pomocy w markach popularnych dziekuję serdecznie-wolę niezawodne Volvo! Poza tym koło z masą ok 18 kg poprawia o 1% wyważenie na tył! :super:



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: lamina » 2016-04-12, 08:49

Volver pisze:Od razu kupiłem sobie na ebayu za 230 dolców koło w komplecie z podnośnikiem i śrubą mocującą. Na wszelki wypadek wolę zamienić koła, bo 275 wejdzie na przód, niż liczyć w szczególnych okolicznościach na Assistance. Kiedyś miałem przypadek pęknięcia opony na A4 i za importerski system pomocy w markach popularnych dziekuję serdecznie-wolę niezawodne Volvo! Poza tym koło z masą ok 18 kg poprawia o 1% wyważenie na tył! :super:
Taka dojazdówka to TYLKO NA PRZÓD !!!!
zakładając ją na tył w kilkanaście kilometrów zajedziesz tarczki w blokadzie mostu, zagotujesz olej w moście itd....
majac szpere, nie można mieć na tylniej osi 2 kół o różnej średnicy, zwłaszcza tak dużej różnicy.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: veeefour » 2016-04-12, 09:15

Taaa a w aucie na przod tylko na tyl a w aucie na 4 kola w ogole? :szok: sic!

Wiadomo, ze to jest tylko DOJAZDOWKA na kilka km i do powiedzmy 80 km/h max...raz jechalismy ze znajomym 50km na dojazdowce z tylu i szpera sie nawet nie zagrzala.
Oczywiscie, ze to nic dobrego dla plytkowego lsd ale nie ma o co podnosic alarmu...duzo bardziej szkodzi np palenie laka.
Volver pisze:Od razu kupiłem sobie na ebayu za 230 dolców koło w komplecie z podnośnikiem i śrubą mocującą. Na wszelki wypadek wolę zamienić koła, bo 275 wejdzie na przód, niż liczyć w szczególnych okolicznościach na Assistance. Kiedyś miałem przypadek pęknięcia opony na A4 i za importerski system pomocy w markach popularnych dziekuję serdecznie-wolę niezawodne Volvo! Poza tym koło z masą ok 18 kg poprawia o 1% wyważenie na tył! :super:
I bardzo dobrze zrobiles.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Zestaw naprawczy, czy koło zapasowe.

Post autor: Volver » 2016-04-12, 10:20

lamina pisze:
Volver pisze:Od razu kupiłem sobie na ebayu za 230 dolców koło w komplecie z podnośnikiem i śrubą mocującą. Na wszelki wypadek wolę zamienić koła, bo 275 wejdzie na przód, niż liczyć w szczególnych okolicznościach na Assistance. Kiedyś miałem przypadek pęknięcia opony na A4 i za importerski system pomocy w markach popularnych dziekuję serdecznie-wolę niezawodne Volvo! Poza tym koło z masą ok 18 kg poprawia o 1% wyważenie na tył! :super:
Taka dojazdówka to TYLKO NA PRZÓD !!!!
zakładając ją na tył w kilkanaście kilometrów zajedziesz tarczki w blokadzie mostu, zagotujesz olej w moście itd....
majac szpere, nie można mieć na tylniej osi 2 kół o różnej średnicy, zwłaszcza tak dużej różnicy.
A to wielkie dzięki!! Nie pomyślałem, ignorant ze mnie mustangowy, będę miał to na uwadze!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”