PS Pisząc ten post, przyjechał do mnie kurier z czarnymi pasami na Stanga.
Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)
Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)
Mam małą zagwozdkę nad wyborem kapci do mojego kuca, sprawa rozbija się o szerokość. Fele to 19 cali o szerokości 9 cali. Obecnie latam na fabrycznych Miechelinach 215/65 na 17calowych felach i z jednej strony są za mało przyczepne (przy hamowaniu na mokrej nawierzchni właściwie nie ma czegoś takiego jak przyczepność
), ale też łatwo zerwać trakcję tylnej osi i poszaleć - a to ważne bo mam automat, a latanie bokiem to dla mnie największa frajda. Na chwilę obecna planuje zakup Hankooków Ventus S-1 (nieco tańszy konkurent Pirelli P Zero) 245/45/19. Pytanie jest takie - czy opony pokroju P Zero (bo takiej klasy są te Hankooki) o rozmiarze 245/45/19 stanowią optymalny wybór dla 3.7 V6? I czy nie będę miał przy nich problemu z zerwaniem trakcji kiedy mam takie życzenie (myśle tu o sytuacji gdy ruszam i skręcam, a w połowie winkla gaz w podłogę - chciałbym móc wtedy pójść bokiem i nie wiem jak dużą role odgrywa tutaj ogumienie).
PS Pisząc ten post, przyjechał do mnie kurier z czarnymi pasami na Stanga.
PS Pisząc ten post, przyjechał do mnie kurier z czarnymi pasami na Stanga.
Ostatnio zmieniony 2015-07-06, 11:37 przez Winston_Wolf, łącznie zmieniany 1 raz.
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Szkoda opon, lepiej mieć dodatkowy zestaw do właśnie takich zabaw, dlatego mam jeszcze oryginalne (225/60 R17).
245/45 R19 jest optymalne i będzie ok. W moim posiadam 255/40 R19 i jest jak najbardziej ok.
245/45 R19 jest optymalne i będzie ok. W moim posiadam 255/40 R19 i jest jak najbardziej ok.
- Xirmat
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 183
- Rejestracja: 2013-12-01, 17:15
- Model: Mustang Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Race red
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Też mam 245/45/19, w stosunku do stockowych lepsze trzymanie na zakrętach i lepsza trakcja.

quidquid discis, tibi discis
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Cenna uwaga, dodatkowe 2 koła na tor z oponami do tyrania do dobry pomysł..3lite pisze:Szkoda opon, lepiej mieć dodatkowy zestaw do właśnie takich zabaw, dlatego mam jeszcze oryginalne (225/60 R17).
Rozmawiałem z jeszcze jedna osobą na priv i też poleciła 245/45/19, więc zabieram się za finalizowanie zakupu takowych. Dzięki wszystkim za pomoc!
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
-
arturkomorowski
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Black
Re: Jaki laczek do 2013 V6
jaka to frajda jezdzic autem wiedzac ze jesli chce sie poszalec na placyku to trzeba zmienic opony? trzeba miec zestaw uniwersalny 
- shelbykaca
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 2015-04-24, 16:22
- Model: odkładam ,BOSS429
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Re: Jaki laczek do 2013 V6
A są takie opony..?
Mając trzynaście lat myślałem tylko o miłości. Potem kochalem juz tylko mustanga....
https://youtu.be/LlKkds2Lhx8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/LlKkds2Lhx8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Słuchajcie, można kupić porządne opony typu Pirelki P Zero i jeżdżąc na nich ulżyć sobie to tu to tam i zużycie nie jest wtedy wielkie. A już na pewno cena w stosunku do frajdy jest śmieszna.
A dodatkowe 2 koła na styrania na torze to mały wydatek - wystarczy byle guma na stalowej feldze. Mówię tu o zabawie na torze dla przyjemności, nie semi-profi driftowaniu (zawodowcy używają przyczepnych opon z tego co wiem).
Tylko że... jak z natury jestem leń patentowany.
Już widze jak przed wyjazdem na tor tacham dwa koła do auta, potem wizyta w jakimś serwisie żeby mi je zmienili i to samo w drodze powrotnej.
Ale sama idea wydaje mi się dobra.
Jeśli ktoś szuka letnich opon do siebie i chce coś porządnego - obczajcie sobie te Hankooki Ventus S-1, bo zbierają bardzo dobre opinie, niemal takie jak P Zero (na mokrej nawierzchni nawet nieco lepsze), a są tańsze. Ja znalazłem nowy komplet za 2500zł shipped (w dwóch sklepach) - i to z rantem ochronnym na felge. Tylko cholera wersja XL - wzmocniona jak dla SUVów, pewnie ma to jakiś niewielki negatywny wpływ na właściwości sportowe laczka.
Tylko że... jak z natury jestem leń patentowany.
Jeśli ktoś szuka letnich opon do siebie i chce coś porządnego - obczajcie sobie te Hankooki Ventus S-1, bo zbierają bardzo dobre opinie, niemal takie jak P Zero (na mokrej nawierzchni nawet nieco lepsze), a są tańsze. Ja znalazłem nowy komplet za 2500zł shipped (w dwóch sklepach) - i to z rantem ochronnym na felge. Tylko cholera wersja XL - wzmocniona jak dla SUVów, pewnie ma to jakiś niewielki negatywny wpływ na właściwości sportowe laczka.
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Zobacz cenę Federali , ja kupiłem do swojego za przód za śmieszne pieniądze - 800 zł za 2 szt 255/35/19 z tego roku w indeksie Y , super kleją nie widzę żadnych minusów to po co przpłacac
-
arturkomorowski
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Black
Re: Jaki laczek do 2013 V6
moze mi ktoś wytłumaczyć jak dobieracie te opony?
Fabrycznie w v6 jest 215/65/17 co daje w kalkulatorze opon 711mm wysokosci koła
Piszecie o 255/40/19 co daje 686mm (o 25 mm mniejsze koło)..
nie powinno sie dotrzymywać fabrycznej wysokosci koła?
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/65r17/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fabrycznie w v6 jest 215/65/17 co daje w kalkulatorze opon 711mm wysokosci koła
Piszecie o 255/40/19 co daje 686mm (o 25 mm mniejsze koło)..
nie powinno sie dotrzymywać fabrycznej wysokosci koła?
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/65r17/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Xirmat
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 183
- Rejestracja: 2013-12-01, 17:15
- Model: Mustang Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Race red
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Bez programatora powinno się trzymać rozmiarów fabrycznych, bo będzie prżekłamywać na prędkościomierzu. Jak masz programator np. SCT X4 zakładasz co chcesz i prędkość masz właściwą na busoli
.

quidquid discis, tibi discis
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Fabrycznie różne bywają. W moim wypadku "fabryczne" to 225/60R17 i tak jak pisze kolega Xirmat - programator.arturkomorowski pisze:moze mi ktoś wytłumaczyć jak dobieracie te opony?
Fabrycznie w v6 jest 215/65/17 co daje w kalkulatorze opon 711mm wysokosci koła
Piszecie o 255/40/19 co daje 686mm (o 25 mm mniejsze koło)..
nie powinno sie dotrzymywać fabrycznej wysokosci koła?
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 215/65r17/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jaki laczek do 2013 V6
Na googlach można znaleźć kalkulator rozmiaru opon. Najpierw wpisujesz rozmiar fabryczny, potem nowy i sprawdzasz czy różnica obwodu jest <1% - tyle może być. U mnie dla 245/45 będzie nieco ponad 1%, ale powoli myślę o BAMA tunerze, gdzie można przestawić "budzik" 
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jaki laczek do 2013 V6 - już znalezione, założone ;)
No i finalnie mój Kuń ma nowe podkowy.
Koła 19" z Trak Pack (to ten co ma heble Brembo w V6) i laczki Hankook jw. Na razie jestem powiedzmy uziemiony na chacie, zrobiłem na nich nie więcej jak 20km. Pierwsze wrażenia - subiektywnie:
Plusy dodatnie:
+ Hebel mógł się wzmocnić (bo lepsza guma i szersza) jak też osłabnąć (cięższe koło). Nie wiem jak na np. autostradzie, ale po mieście czuć, że auto po prostu lepiej hamuje, głównie na samym końcu (wcześniej potrafił nawet na suchym stracić na koniec hamowania przyczepność i ABS itd.)
+ Teraz jak jest ciepło przy starcie z 0km/h praktycznie nie wierzga kopytami
, tylko łapie trakcje i idzie do przodu
+ Teraz w końcu kierownica przekazuje jakieś info o podłożu / co się dzieje z kołami, wcześniej feedback był bardzo słabiutki.
+ Pewniej idzie po winklu (bo profil opony jest niższy i opona tak sie nie "ugina" kiedy auto idzie po winklu)
+ Utrata komfortu przy zmianie z 17" na 19"? No nie bardzo. Tzn. były z 2-3 dziury na których pomyślałem "o, chyba gorzej", ale było tez parę miejsc gdzie pomyślałem "o, chyba lepiej". Generalnie powiedziałbym, że poziom komfortu jest ten sam, tylko troche inaczej resoruje. A jakbym już musiał określić czy jest lepiej / gorzej to raczej lepiej.
+ Auto wygląda po prostu lepiej
Plusy ujemne:
- Przyczepność tylnej osi... Może to kwestia pogody (36*C), ale kiepsko widze latanie bokiem na tych kapciach. Zresztą nie miałem jeszcze tak naprawdę okazji popróbować, ale w dwóch miejscach gdzie dotąd nie było problemu pójść bokiem teraz już problem był.
Mam nadzieję, że to tylko kwestia mojego ogarnięcia nowych gum.
- Są troche głośniejsze (przy +30mm szerokości to nie zdziwko
)
- Specjalnie szukałem gum z rantem ochronnym felgi. Wg. opisu takie właśnie kupiłem. I jak ta opona ma ochronić felge przed czymkolwiek to ja jestem św. Genowefa z Wypizgajewa Wielkiego
Muszę sprawdzić czy opony nie są za mocno nabite, byłem już z tym na stacji, ale przypadkowo uczestniczyłem tam w całkiem ciekawej sytuacji i finalnie nie sprawdziłem gum. 
Plusy dodatnie:
+ Hebel mógł się wzmocnić (bo lepsza guma i szersza) jak też osłabnąć (cięższe koło). Nie wiem jak na np. autostradzie, ale po mieście czuć, że auto po prostu lepiej hamuje, głównie na samym końcu (wcześniej potrafił nawet na suchym stracić na koniec hamowania przyczepność i ABS itd.)
+ Teraz jak jest ciepło przy starcie z 0km/h praktycznie nie wierzga kopytami
+ Teraz w końcu kierownica przekazuje jakieś info o podłożu / co się dzieje z kołami, wcześniej feedback był bardzo słabiutki.
+ Pewniej idzie po winklu (bo profil opony jest niższy i opona tak sie nie "ugina" kiedy auto idzie po winklu)
+ Utrata komfortu przy zmianie z 17" na 19"? No nie bardzo. Tzn. były z 2-3 dziury na których pomyślałem "o, chyba gorzej", ale było tez parę miejsc gdzie pomyślałem "o, chyba lepiej". Generalnie powiedziałbym, że poziom komfortu jest ten sam, tylko troche inaczej resoruje. A jakbym już musiał określić czy jest lepiej / gorzej to raczej lepiej.
+ Auto wygląda po prostu lepiej
Plusy ujemne:
- Przyczepność tylnej osi... Może to kwestia pogody (36*C), ale kiepsko widze latanie bokiem na tych kapciach. Zresztą nie miałem jeszcze tak naprawdę okazji popróbować, ale w dwóch miejscach gdzie dotąd nie było problemu pójść bokiem teraz już problem był.
- Są troche głośniejsze (przy +30mm szerokości to nie zdziwko
- Specjalnie szukałem gum z rantem ochronnym felgi. Wg. opisu takie właśnie kupiłem. I jak ta opona ma ochronić felge przed czymkolwiek to ja jestem św. Genowefa z Wypizgajewa Wielkiego
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.