Ecoboost zwiększenie mocy

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: swiadeka » 2016-01-22, 12:03

stargard pisze: w Vtech Szczecin obiecali mi 400 koników i to bezpiecznie zasada jest jedna 20% mocy można podnieść bezpiecznie na mapie
Łatwo policzyć 317 + 20% = 380 plus gadżety jak powyżej i mamy spokojnie i bezpiecznie 400 koników :padam:
I tu jest pies pogrzebany. Sprzedaja produkt bez gwarancji. Wyjedziesz zadowolony, pojezdzisz i po kilku miesiacach, moze roku turbina padnie.
Jak jest turbina, to mechanicznie nie ma problemu, aby ja podkrecic, czyli uzyskac wieksze doladowanie. Niestety jej zywotnosc skraca sie wowczas wykladniczo. I wcale nie trzeba sie scigac. Aby chronic silnik nalezy wstawic wiekszy cooler. Wowczas obniza sie temperature dolotu i jest bezpiecznie, przynajmniej dla silnika. I zawsze nalezy studzic turbine przed wyjsciem z auta. Ja gasze przy 500 stopniach.


Arek

stargard
Stowarzyszenie MKP
Posty: 203
Rejestracja: 2015-12-12, 22:20
Model: eco boost
Kolor: biały

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: stargard » 2016-01-22, 19:13

Nawet 40 koni po tych modyfikacjach w zupełności wystarczy.
Więcej na pewno nie będę próbował
Moje podnoszenie mocy nie wynika z powodu że auto nie daje rady, ścigać się na pewno nie będę z 5.0 po prostu chcę mieć coś innego.
Najważniejszy dla mnie wydech z wiadomych względów.
Jutro zakładam tak więc moje zadowolenie powinno wzrosnąć do 100%



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: swiadeka » 2016-01-22, 19:19

Skoro 40KM, to dolot, wydech, program i powinno wystarczyc. Nie warto kombinowac z cisnieniem doladowania. Konikow zawsze jest malo, dlatego bedziesz mial potencjal :)


Arek

Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: nomad » 2016-01-25, 18:45

Panowie, nie ma co przesadzać w obie strony - tuningu nie ma się bać ale też nie da się zrobić niezawodnych 400 koni za czapkę gruszek.
W silniku turbo najważniejsza przy zwiększaniu mocy jest kontrolą nad temperaturą.
Także po pierwsze luźny wydech (downpipe 3" i sportowe katalizatory), po drugie wydajny intercooler. Jeśli te 2 warunki są spełnione to i podniesienie doładowania nie powinno zaszkodzić. Ale i samo strojenie przy powyższych dwóch elementach bez ruszania doładowania też da duży przyrost.
Oczywiście mogą pojawić się dodatkowe ograniczenia typu wydajność wtrysków, pompy paliwa, wytrzymałość tłoków i korb itd. ale przypuszczam, że w ecoboostcie do 400 KM nie trzeba się o to martwić. Przypuszczam, bo tego silnika nie znam ale generalne zasady we wszystkich turbobenzynach obowiązują te same (ja akurat 6 lat bawiłem się turbo Saabami).
Silniki turbo są relatywnie najprostsze i najbardziej "wdzięczne" w tuningu - pod tym kątem 2.3 jest na pewno lepszym wyborem niż 3.7 także życzę dobrej zabawy z modyfikacjami! Jeśli już R4T nie brzmią (powód mojej zamiany na V8) to chociaż niech sprawnie przyspieszają ;)



Awatar użytkownika
BaPit
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: black mat
Kontakt:

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: BaPit » 2016-01-25, 19:26

Stachu_xjr pisze:400HP tylko ciekawe na jak długo :)
Eee. Nie ma co ulegać stereotypom. Na staroświeckim aucie z silnikiem 1.8 z lat 90-tych, dłubniętym na c.a. 290KM przeleciałem >100k km i jak sprzedawałem, śmigał żwawo. Czasy młodości to były, więc pełen but i odcinka non-stop. Wcześniejsze 80k km też było parę setupów od 230 do 260KM, więc można przyjąć, że blisko 200k km butowania przy lekko dłubniętym silniku nie zrobiło na nim żadnego wrażenia...

Jakbym dziwnym trafem i w trudnych mi aktualnie do wyobrażenia okolicznościach wszedł w posiadanie Mustanga 2.3, to pewnie skusiłbym się na program. Nie jakiś ostry ogień, ale te 350-360KM to raczej na miękkim waflu da się uzyskać. A po innych delikatnych modach 400KM jest jak najbardziej osiągalne. I to bez nadmiernej napinki...

Pozdrawiam,
BP



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: empi1955 » 2016-03-12, 00:59

Dla tych którzy jeszcze tego nie znają: http://ecoinduction.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ecoboost zwiększenie mocy

Post autor: veeefour » 2016-03-12, 07:47

empi1955 pisze:Dla tych którzy jeszcze tego nie znają: http://ecoinduction.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Widzialem juz jakis czas temu...piekne pierdy olejowe puszcza... :zdziwko:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”