1. 289 za kolektorem ssącym ma całkiem wklęsły obszar, natomiast 302 ma tam płaski kawałek (niekiedy z grawerem)
2. pierwsze 289 wychodziły z 5 śrubami do mocowania skrzyni, wszystkie 302 mają ich 6
3. Tutaj kwestia sporna, którą chciałbym wyjaśnić: jedne źródła podają, że blok 289 ma większy szlif, a inne, że mają ten sam, a różnica jest taka, że 302 to tak naprawdę 289 ze strokerem
4. 302 boss ma dekle/broki wkręcane
5. Niektóre 289 z lat 1965-67 są oznaczone jako Hi-Po co wynika, ze starannej kontroli odlewu w poszukiwaniu mikropęknięć.
6. Mocowanie cylindrów w niektórych blokach jest rozwiercone z 7/16" na 1/2"
7. Kolejne różnice w 302 to różne położenie bagnetu olejowego. 302 HO ma bagnet w bloku. Stary 302 potrzebuje specjalnej osłony rozrządu z otworem na bagnet
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
8. Ważna różnica: Nie wszystkie 302 mają gwintowane otwory na "pająka" do popychaczy. Można je bez problemu wywiercić. Nie wiem tylko czy należy wykonać tylko delikatne nawiercenie czy można na wylot. Sądząc po jednym temacie jaki znalazłem to na wylot, ponieważ facet zastosował za długie śruby i "dokręcił" wałek.
9. Podobno 302 HO jest lżejszy
Pytanie czy różnic jest więcej? Jak bardzio te bloki są wymienne zarówno między 302 i 289 jak i wewnętrznie 289 na 289?