Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Arek182
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-16, 01:01
Model: 2011 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Race Red

Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Post autor: Arek182 » 2016-12-13, 01:29

Dziwna sytuacja - stojąc lub jadąc z niskimi obrotami nawiew jest chłodny, natomiast kiedy choć na chwilę wrzucę wysokie obroty to od razu bucha ciepłe powietrze, które po chwili jednak znowu się ochładza. Jadąc z takimi niskimi obrotami to czasem dopiero po 30 minutach temperatura "załapuje" i mogę ją pokrętłem cieplej/zimniej ustawiać. Choć nie jest to regułą, czasami nawet i po takim czasie powietrze nagle przestaje być ciepłe na jakiś czas. Inną sprawą, którą zauważyłem jest zwiększone parowanie szyb, które jest tak nieregularne, że nie mam zielonego pojęcia od czego może to zależeć (czasem paruje tylko szyba przednia, czasem tylko lewa lub prawa, czasem po nocy szyba jest czysta, czasem zaparowana, czasem po 30-40 minutach jazdy potrafi nagle zaparować się np. tylko jedna szyba boczna) - przyczyna pewnie związana jest z tym niewłaściwym działaniem nawiewu (takie sprawy jak mokre dywaniki wykluczam, specjalnie to sprawdzałem). Jakieś pomysły, ktoś się z czymś takim spotkał?


Obrazek

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Post autor: lamina » 2016-12-13, 10:04

1. termostat co do grzania.
2. filtr kabinowy co do parowania + działanie klimy.



Arek182
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-16, 01:01
Model: 2011 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Race Red

Re: Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Post autor: Arek182 » 2016-12-13, 13:21

Filtr kabinowy wymieniłem, nie pomogło to w niczym.
http://allegro.pl/termostat-ford-mustan ... 30449.html" onclick="window.open(this.href);return false; - coś takiego będzie odpowiednie?


Obrazek

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Post autor: lamina » 2016-12-13, 13:32

Arek182 pisze:Filtr kabinowy wymieniłem, nie pomogło to w niczym.
http://allegro.pl/termostat-ford-mustan ... 30449.html" onclick="window.open(this.href);return false; - coś takiego będzie odpowiednie?
Tak,
sprawdź jeszcze klimatyzacje, bez niej może parować, mogą być też siłowniki w rozdzielaczu powietrza albo jakaś głupia sprężynka przy którejś klapie.
zacznij od sprawdzenia czy regulacja nawiewem działa prawidłowo, potem sprawdź czy weże do nagrzewnicy są ciepłe, jesli tak to problem jest po stronie sterowania czyli za schowkiem, może być jakaś głupia wtyczka np w panelu niedociśnięta...... nim zmienisz termostat posprawdzaj te rzeczy, teoretycznie nawet przy zaciętym termostatacie po nagrzaniu silnika ogrzewanie powinno byc....

Czy temperatura silnika jest prawidłowa i silnik się dość szybko nagrzewa?



Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Problem z ogrzewaniem w 2011 V6

Post autor: speedster » 2016-12-14, 01:19

Do sprawdzenia:
-Temp silnika- czy osiąga nominalny poziom i jak szybko. Jeśli występuje efekt niedogrzania do ewidentnie termostat jest do wymiany.Jeśli temp stabilizuje się na właściwym poziomie po powiedzmy 10 min jazdy to wszystko jest ok i termostat jest w porządku.
-Czy sterowanie nawiewem daje zamierzony rezultat.
-Czy węże z nagrzewnicy są ciepłe.
Ja od siebie dodam że u mnie ogrzewanie zaczyna dmuchać ciepłym po przejechaniu około 500m przy obecnej pogodzie i zanim wskazówka z temp jakkolwiek drgnie... Nie wiem jaki układ mają wasze mustangi ale nawet przy niedogrzanym silniku powinno dmuchać na stałe ciepłym.
Sprawdziłbym dokładnie układ chłodzenia bo dla mnie wygląda na to że do nagrzewnicy nie dociera w ogóle ciecz chłodząca chyba że obroty wzrosną i pompa wody zaczyna robić młyn... dopiero wtedy ciecz się tam pojawia i nagrzewnica grzeje. W grę wchodzi też zapowietrzony układ.

Warto też wspomnieć o problemie występującym w fordach z tamtych roczników czyli urywającej się klapie z nawiewów, jest na ten temat dużo w sieci ale nie powinno to wpłynąć na temp powietrza z nawiewów wieć skreśliłbym to na samym początku ;)

\\\BTW
nie kupuj bez sensu części zanim zdiagnozujesz usterkę. Ja myślałem że winny przegrzewania jest termostat a po prostu chłodnica była zawalona... a wystarczyło ją podotykać ręką by stweirdzić że jest gorąca tylko w pewnej części.
Dobra diagnoza podstawą sukcesu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”