Witajcie, odkąd kupiłem swojego konika 2 lata temu bardzo gryzło mnie to że silnik wygląda pod maską bardzo nie atrakcyjnie. Dodatkowo irytowało mnie to że ludzie którzy prosili mnie żeby zobaczyć o mam pod maską byli raczej rozczarowani. Powiedzmy szczerze, europejskie auta pod względem takich smaczków jak atrapa czy jakakolwiek pokrywka silnika to czołówka. Jestem estetą więc także chciałem uatrakcyjnić i mój silnik. Do mojego Mustanga można zakupić gotową osłonę z USA jednak uważam że jest trochę mało atrakcyjna i jak za te pieniądze bardzo droga. Naszła mnie myśl żeby samemu wykonać taką osłonę. Wybór był bardzo ciężki ze względu na to że na rynku wtórnym bo taki brałem pod uwagę jest ogromny wybór osłon z różnych aut. Wybór padł na osłonę od BMW 4.4 V8. Kosztowała z wysyłką 50zł więc to żadne pieniądze. Kiedy przyszła wziąłem się za dopasowanie do mojego silnika. Więc napisze krok po kroku jak to zrobiłem by osiągną całkiem niezły efekt:
1. Potrzebujemy:
- Osłone silnika od BMW 4.4 V8
- Emblemat 56mm z logo Mustanga z Allegro za 6zł
- Siatka tuningowa z allegro za 10zł
- Metalowy wspornik z paska ze sklepu budowlanego np. Obi.
-Śrubki M8, najlepiej z nierdzewki wraz z nakrętkami kołpakowymi i dużymi podkładkami.
- Trochę zdolności i podstawowych narzędzi jak śrubokręt czy nożyczki do przycięcia siateczki.
2. Zdejmujemy materiałowe wyciszenie ze spodu osłony gdyż nie będzie potrzebne. Osłona będzie zamontowana odwrotnie niż w BMW więc zaczynamy od podpasowania jej względem osprzętu. Do tego będzie potrzebna szlifierka kontowa z tarczą typu flex. Może być do cięcia metalu. Przcinamy ją w miejscu gdzie zachodzi na cewke z przewodami i wtyczkę zaworu EGR. To bardzo ważne gdyż wtyczka bedzie naszym odniesieniem przy pasowaniu osłony i jej odpowiednim przykręceniu.
3. Zakładamy wspornik na zawór EGR profilując go tak jak na foto. Przy zaworze przykręcamy nakrętką którą zakładamy na wystającą śrubę u dołu przepustnicy a następnie do obudowy alternatora. Może być to na wkręt jednak powinna być tam śrubka lub nit ale trzeba pamiętać że osłona jest plastikowa i żeby nie pękła.
4. Staramy się dopasować wspornik do osłony żeby pasowało to do siebie jak najlepiej. Można założyć już górne śrubki w osłonie gdyż trzyma się tylko na 2 dolnych z 4 miejsc montażowych. Ogólnie to wystarcza.
5. Jeśli osłona jest już przykręcona w miarę na stałe można tak zostawić jednak jak poszedłem trocszkę dalej żeby było ładniej i osłona nie tarła o wygłuszenie maski. Więc wyciąłem górę z kształtów osłony po bokach.
6. Jeśli wycieliśmy te czesci z osłony musimy coś tam wstawić. Mój wybór to siateczka aluminiowa. Ładnie się układa i w miarę szybko. Trzeba ją dociąć i założyć na górę osłony. Przykręcić i ukształtować. Nastepnie siateczkę trzeba zdjąć i wsadzić od spodu dalej kształtując i przykręcając na małe śrubki.
7. Dekielek 56mm jest lekko za mały jednak naklejamy go tak żeby lekko wystawały litery które później można zamalować.
8. Zakładamy śrubki na osłonę tam gdzie nie jest mocowana a następnie przykrecamy na wcześniej ustalone miejsca.
9. Cieszymy się z ładnej osłony silnika Naszego Mustanga V6.
Jako autor artykułu i pomysłodawca zabraniam kopiowania i rozprzestrzeniania bez mojej wiedzy i zgody. Poza tym bierzcie i korzystajcie
P.S. Mile widziane różne uwagi, podpowiedzi oraz pomysły!
Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6
- Avantgarde
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
- Model: Po prostu Mustang ;)
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Mineral Grey
Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 2018-10-18, 23:37 przez Avantgarde, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6
Heh, ciekawy projekcik ...ja to oczywiście bym go na czarny mat zrobił
Fajnym rozwiązaniem jest też Shaker:
Ja natomiast po założeniu kompresora raczej nie będę go chował pod niczym
Fajnym rozwiązaniem jest też Shaker:
Ja natomiast po założeniu kompresora raczej nie będę go chował pod niczym
:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6
Też myślę, że pójść w czerń to jest to
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -