[S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

[S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: Kratos » 2019-01-31, 02:52

Witam,

Ostatnimi czasy "udoskonaliłem" konia o set amorów maski od Ford Performance - taki jak tutaj Obrazek.

Pierwsza z "ciekawostek" jaka mnie napotkała to problem ze zblokowaniem mocowania w prawym błotniku (strona pasażera). Jak się później okazało to dostałem nakrętkę (to co trzyma od spodu mocowanie amortyzatora w błotniku) ze źle ustawionym zagięciem (powinna być lekko wygięta ku górze - poniżej foto z internetów z prawidłowym wyprofilowaniem nakładek, a moja była wygięta w dół) przez co nie dość, że mocowanie latało mimo dokręcenia z siłą powyżej 20 Nm to jeszcze wyłaziło mi z dziury (blacha przy dziurze wyginała się w górę). Załączam poniżej real foto "sprawcy". No, ale udało się dokupić nakrętkę (w sklepie z częściami do klimatyzacji :D ) - znacznie szerszą i dłuższą niż nakrętka forda, o grubości 5 mm, która wyprasowała mi na nowo okolice dziury w błotniku i mocowanie wreszcie leży jak trzeba, dokręcone z zalecaną przez producenta siłą (bodajże 27 Nm).

Po montażu pojawił się drugi problem - nie mogłem za cholerę zamknąć maski z klapnięcia. Nawet dociskając rękoma było dość ciężko. No to w ruch amerykańskie fora i ludzie polecili wyregulować położenie zamka + dwóch gumowych odbojów na froncie samochodu. No i super jakieś 15-30 min i udało się - teraz robię klap i maska się zamyka, ale od tego przyglądania się masce zauważyłem inny problem - niezależnie od położenia zamka i odbojów prawa strona maski jest parę mm powyżej linii błotnika, a najbardziej na krawędzi przy szybie co wskazuje, że to zawias trzymający maskę po tej stronie jest zamocowany te parę mm za wysoko i choćbym "zglebił" przód maski poprzez regulacje zamka i odbojów to strona pasażera od strony szyby przez większość długości i tak będzie iść za wysoko, ponad błotnikiem. W innym aucie miałem po prostu śruby regulacyjne przy zawiasach, a tutaj nic takiego nie widzę.

Jako, że jest to konstrukcja pewnie praktycznie identyczna jak w przedlifcie mam pytanie:
Czy ktoś robił u siebie lub co najmniej wie jak można wyregulować pozycję zawiasów maski?
Załączniki
71M6seQ6kcL._SL1500_.jpg
IMG_5650.jpg



tj23
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2018-08-21, 07:13
Model: M GT A10
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red
Lokalizacja:: Zielona Góra

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: tj23 » 2019-01-31, 10:04

Teraz cieszę się, że zrobił mi to serwis, a wyglądało na mega proste :)



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: genie » 2019-01-31, 11:34

Czy kupiłeś zestaw do wersji europejskiej Konika?
Ze względu na europejski przepis o ochronie pieszego - maska w razie uderzenia powinna unieść się i złożyć - mocowania amorków w wersji USA I Europa nieznacznie się różnią.
Może tu jest Twój problem?
Ja zkładałem siłowniki Streedy kupione w Angli i nie miałem najmniejszych problemów.



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: Kratos » 2019-01-31, 12:21

genie pisze:
2019-01-31, 11:34
Czy kupiłeś zestaw do wersji europejskiej Konika?
Ze względu na europejski przepis o ochronie pieszego - maska w razie uderzenia powinna unieść się i złożyć - mocowania amorków w wersji USA I Europa nieznacznie się różnią.
Może tu jest Twój problem?
Ja zkładałem siłowniki Streedy kupione w Angli i nie miałem najmniejszych problemów.
Nope to nie sedno problemu, wszedłem na stronę steedy - wersję na UK (https://www.steeda.co.uk/steeda-s550-mu ... 2x18953968) i widzę, że chociaż steeda ma większe (dłuższe) mocowania górne - te przykręcane na masce, to samo zagięcie i miejsce, w którym znajduje się osadzenie (kulka) amortyzatora jest praktycznie identyczne jak w moim secie. Z resztą żeby podnieść maskę swoim modem w górę (od strony szyby) musiałbym owe mocowania amortyzatorów wsadzić pomiędzy maskę, a zawiasy, a ja (zgodnie z instrukcją) nasadziłem je na śruby na zawiasy, a więc samo położenie zawiasów i maski nie uległo żadnej zmianie. Zobacz sobie na tym filmie steedy w 1:50 (https://www.youtube.com/watch?time_cont ... gp75UGQSVg) - gość nie wsadza nic pomiędzy maskę, a zawias, tak samo montuje się set ford performance, a więc maska jest na tej samej wysokości, na której utrzymują ją zawiasy przed i po montażu amorów.



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: genie » 2019-01-31, 15:53

Z tego wniosek, że u Ciebie owa nierówność pomiędzy krawędzią maski i krawędzią błotnika była już przed montażem siłowników, tylko tego wcześniej nie zauważyłeś. Skoro zawiasy nie mają regulacji wysokości maski przy podszybiu to pozostaje do ustawienia błotnik.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego po założeniu tego zestawu trzeba było regulowć zamek i odboje? U mnie z samoczynnym zamknięciem opadającej maski nie było żadnego problemu. Chyba coś nie tak z Twoim setem Ford Performance. Albo wybrakowany zestaw albo nie do Twojego auta.



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: Kratos » 2019-01-31, 18:32

1. Tak - nierówność na więcej jak 50% była już wcześniej przed montażem, bo spec od detailingu, który dostał auto chyba 2 czy 3 dnia po odbiorze z salonu miał polewkę ze spasowania wielu elementów (maski chyba też), ale zanim się sam nie zabrałem za grzebanie przy masce to miałem to w nosie i nie zwracałem na to uwagi i stąd moje pytanie jak zabrać się do zawiasów (o ile idzie to jakoś mało inwazyjnie zrobić bez udziału aso, którym średnio ufam).

2. Wcześniej opuszczałem maskę ze sporej wysokości (z kilkudziesięciu cm) i generalnie front maski był niżej niż zderzak, ale nawet nie analizowałem czy to idzie ogarnąć, a mówiłem sobie, że ten typ tak ma. Front maski był po zamknięciu na tyle nisko, że mogłem sobie uszczelkę pomiędzy maską, a zderzakiem smarować silikonem bez otwierania maski, bo od cholery jej wystawało. Później przy regulacji okazało się że o ile odboje na froncie są całkiem nieźle ustawione to zamek był po prostu ustawiony za nisko i za mocno dociskał maskę - przy solidnych klapnięciach zamykało się od ręki, a po montażu amortyzatorów etap swobodnego opadu maski znacznie się zmniejszył (o połowę albo i bardziej) i to nie wystarczało aby domknąć maskę. Niemniej tak jak wyżej - znalazłem parę tematów z US, m.in. ten https://www.mustang6g.com/forums/thread ... ing.34258/ i już wiem, że od strony przedniego zderzaka bez problemu można wyregulować poziom maski, zamek trzymają tylko dwie śruby, a gumy po bokach wkręca/wykręca się ręką.



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: [S550] MY2019 montaż amortyzatorów maski i regulacja

Post autor: genie » 2019-01-31, 19:50

Nie przejmuj się z tymi nidoskonałościami swojego Konika. Taka to fordowska norma fabryczna, tu szerzej czy węziej, tam wyżej czy niżej. Każdy egzemplarz ma jakieś niedoskonałości i można je w miarę możliwości próbować usunąć albo się do nich przyzwyczić.
Mój też ma wewnątrz (po otwarciu drzwi pasażera) na progu pół cm strupa pod lakierem. Coś się przykleiło i w produkcji auta zostało to przymalowane. W ASO powiedzieli, że oczywiście mogą mi usunąć ale trzeba zostawić auto na kilka dni. Jakoś mi się nie śpieszy. Tylko ja to widzę i przyzwyczaiłem się.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”