Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Dzień dobry, poniżej krótki opis moich 2 modyfikacji wydechu fabrycznego w moim Mustang 2012 V6.
Samochód na filmie jest wyposażony w elementy, które również mają wpływ na brzmienie:
1. Dolot powietrza K&N,
2. Kolektory krótkie MAC,
3. Program Bama 91 Race.
Modyfikacja nr. 1
Polega na wycięciu w tłumiku dwóch otworów oraz dospawania kolanka 2.5 cala zmieniając w ten sposób przepływ spalin w tłumiku jak na poniższym obrazku. Pierwszy otwór wycinamy (polecam otwornice do metalu) z tyłu tłumika (strona w kierunku silnika). Drugi otwór wycinamy w rurze dochodzącej do tłumika (polecam otwornice do metalu). Przycinamy kolanko 90 stopni tak aby spasować się z wyciętymi wcześniej otworami. Rysunek typowo paint cad także proszę o wyrozumiałość, grunt to pokazanie o co mi chodziło.
Zdjęcie u góry przed , zdjęcie i dołu po.
Modyfikacja nr. 2
Polega na wycięciu otworu (polecam otwornicę) z przodu tłumika (od strony dufyzora) oraz montażu dodatkowej końcówki tłumika. Końcówka została zamontowana na przygotowanej rurze 2.5 cala przyspawanej do flanszy. W miejscu otworu wykonałem 3 otworki pod nitonakrętki aby móc dodatkową końcówkę tlumika przykręcić i mieć możliwość regulacji góra/dół oraz lewo/prawo.
Zdjęcie u góry po 1. modyfikacji, zdjęcie u dołu po 2 modyfikacji.
Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno i klarownie Za proste rysunki przepraszam ale chyba przekazały treść, o którą mi chodziło.
Całość modyfikacji jeżeli chodzi o koszta to około 100 zł za rurki nierdzewne, 400 zł za 4x końcówki , plus coś dla spawacza. Myślę, że jest to mała cena za znaczną poprawę brzmienia V6.
Samochód na filmie jest wyposażony w elementy, które również mają wpływ na brzmienie:
1. Dolot powietrza K&N,
2. Kolektory krótkie MAC,
3. Program Bama 91 Race.
Modyfikacja nr. 1
Polega na wycięciu w tłumiku dwóch otworów oraz dospawania kolanka 2.5 cala zmieniając w ten sposób przepływ spalin w tłumiku jak na poniższym obrazku. Pierwszy otwór wycinamy (polecam otwornice do metalu) z tyłu tłumika (strona w kierunku silnika). Drugi otwór wycinamy w rurze dochodzącej do tłumika (polecam otwornice do metalu). Przycinamy kolanko 90 stopni tak aby spasować się z wyciętymi wcześniej otworami. Rysunek typowo paint cad także proszę o wyrozumiałość, grunt to pokazanie o co mi chodziło.
Zdjęcie u góry przed , zdjęcie i dołu po.
Modyfikacja nr. 2
Polega na wycięciu otworu (polecam otwornicę) z przodu tłumika (od strony dufyzora) oraz montażu dodatkowej końcówki tłumika. Końcówka została zamontowana na przygotowanej rurze 2.5 cala przyspawanej do flanszy. W miejscu otworu wykonałem 3 otworki pod nitonakrętki aby móc dodatkową końcówkę tlumika przykręcić i mieć możliwość regulacji góra/dół oraz lewo/prawo.
Zdjęcie u góry po 1. modyfikacji, zdjęcie u dołu po 2 modyfikacji.
Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno i klarownie Za proste rysunki przepraszam ale chyba przekazały treść, o którą mi chodziło.
Całość modyfikacji jeżeli chodzi o koszta to około 100 zł za rurki nierdzewne, 400 zł za 4x końcówki , plus coś dla spawacza. Myślę, że jest to mała cena za znaczną poprawę brzmienia V6.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Bardzo dobra robota panie majster
Brzmi super,
Otwierał może ktoś tłumik w v6 6gen? Jak bardzo się różni konstrukcja?
Brzmi super,
Otwierał może ktoś tłumik w v6 6gen? Jak bardzo się różni konstrukcja?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
- Model: 3.7 v6
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Czarnków
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Witam. Posiadam mustanga 3.7 v6 2016r. założyłem końcówki ROUSH i troszke lepiej chodzi a mysle ze by wyciac katalizator i czy jest taka mozliwasc czy nic nie bedzie sie działo, czy sondy nie beda wariowac ?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Miras trochę nie ten temat bo to o 5 generacji i o przerabianiu końcowych tłumików, a nie wycinaniu katalizatora.
Błędy będą się pojawiać i śmierdzieć będzie za tobą, na paru forach USA czytałem, że V6 cyclone bez katalizatorów brzmi bardzo słabo. Jeżeli chcesz poprawić dźwięk to pobaw się raczej kolektorami, dolotem, H-pipe/X-pipe a nie tnij katalizatorów. Takie jest moje zdanie.
Błędy będą się pojawiać i śmierdzieć będzie za tobą, na paru forach USA czytałem, że V6 cyclone bez katalizatorów brzmi bardzo słabo. Jeżeli chcesz poprawić dźwięk to pobaw się raczej kolektorami, dolotem, H-pipe/X-pipe a nie tnij katalizatorów. Takie jest moje zdanie.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Mam już włożonego H-pipe od 4.6l razem z overaxle pipe i jest dobrze Zyskał trochę dołu i ciut na głośności. Teraz cały wydech (oprócz katalizatorów) jest z nierdzewki za śmieszne pieniądze.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Wczoraj założyłem katalizatory sportowe SLP High Flow zamiast zmodyfikowanych fabrycznych i ciekawostka - dźwięk oceniam na 20-30% bardziej basowy. Jest troche głośniej ale bardziej BASOWO, a tego sie nie spodziewałem. Tak że kolejna podpowiedź jak uzyskać lepszy dźwięk
Wycinanie katalizatorów zupełnie to błąd, bedzie śmierdziało i bedzie chodzil brzydko, metalicznie.
Wycinanie katalizatorów zupełnie to błąd, bedzie śmierdziało i bedzie chodzil brzydko, metalicznie.
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Też nie jestem zwolennikiem wycinania katalizatorów
Szukam czegoś aby je zastąpić sensownego, co spełni normy. Co do norm to jakie obowiązują Stanga ?
Szukam czegoś aby je zastąpić sensownego, co spełni normy. Co do norm to jakie obowiązują Stanga ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1160
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
ja przy 3.7 13-14 po zalozeniu dolotu bylem zadowolony zabisty dzwiek
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Wracając do tego co zrobił Michał, myślisz że sama taka modyfikacja tłumika na seryjnych kolektorach zmieni dźwięk? Rozmawiałem z jednym tlumikarzem dzisiaj i jego opinii wynika że na samej takiej rurce dźwięk się niewiele zmieni
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Emce, tłumikarzem nie jestem ale moje V6 (jak słychać na powyższych filmach) nie brzmi jak fabryczne V6
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
No dobra a powiedz mi na pierwszym filmiku juz jesteś na krótkich kolektorach?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Nie, jest to co w opisie na początku filmu. Kolektory wpadły dopiero na drugim lub po drugim filmie, nie pamiętam. Na pewno będą na trzecim, który będę nagrywał po skończeniu całości, bo ostatnio wleciał jeszcze h-pipe i over axle z nierdzewki.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l
Powiedz mi prezes jak już jesteśmy przy temacie to dałeś u siebie tak jak na rysunku kolanko czy rurkę prosta po skosie? :d