Klamka nie wraca [S197]

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Ronin » 2011-10-08, 15:13

Pavlito zerkałem i niestety :zdegustowany: a nie wiem jak odbezpieczyć ten plastik na cięgle :zalamany: Boje się , że go połamie :niepewny:


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: adaslaw » 2011-10-08, 15:53

Ja też się przymierzam do rozebrania drzwi (aż dwa powody: rezonujące plastiki przy odtwarzaniu muzyki plus niewracająca klamka).

Namierzyłem filmik na YouTube - może cos pomoże w rozbiórce drzwi:



btw:
Madasek kiedyś podał fajny link, gdzie na dziesiątkach fotek, krok po kroku, było pokazane jak wymienić chłodnicę.
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... -long.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesli ktoś ma namiar na podobne fotostory jak dobrać się (krok po kroku) do rozebrania całych drzwi, to niech wklei adres, proszę :]



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Ronin » 2011-10-08, 16:05

Adasław do rozebrania drzwi w 100% wystarcza to co wkleił Yoda. Nie ma tam żadnej filozofii. Odkręcasz wszystkie wskazane śrubki i rozłączasz przewody pod tapicerką. Ja za to nie mogłem otworzyć blokującego plastikowego elementu na cięgle od klamki :znudzony:


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pavlito » 2011-10-08, 22:26

Ronin pisze:Pavlito zerkałem i niestety :zdegustowany: a nie wiem jak odbezpieczyć ten plastik na cięgle :zalamany: Boje się , że go połamie :niepewny:
Nie ma się co bać. Weź mały śrubokręt żeby nie połamać paznokci i spróbuj otworzyć zatrzask przy jego pomocy. Zatrzask ma środkowy ząb połączony z przednim ruchomym elementem i trzeba go podważyć śrubokrętem, a okalające go dwa boczne zęby należą do tylnego elementu. Weź małe lusterko i obejrzyj zatrzask dokładnie. Przyłóż śrubokręt do środkowego zęba i szarpnij. To jest od strony zewnętrznego poszycia drzwi.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: AluStar » 2011-10-08, 22:52

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-10-08, 23:09

Ja specjalnie zapuscilem paznokcie żeby otworzyć blokującego plastikowego elementu na cięgle :D


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Ronin » 2011-10-10, 10:00

Zarąbiste zdjęcia :ok: :ok: :ok: W weekend zabieram się ponownie za robotę :padam:


mustang... just a dream ...

Talent
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Talent » 2011-10-10, 12:35

No to.. ja też.. :/



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pudel » 2011-10-11, 09:13

Rafal - kawal dobrej roboty


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-10-12, 23:32

To i ja podpowiem , jeśli sprężynka nie wyskoczyła to jest szansa wcisnąć bolec bez rozkręcania klamki , wtedy należy skrócić o 1cm cięgno aby zmniejszyć ruch klamki i będzie trzymać ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pavlito » 2011-10-13, 01:17

pavlito pisze: Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.
Yoda, chyba trzeba cięgno wydłużyć, a nie skrócić, bo zbyt krótkie cięgno powoduje, że napięcie mechanizmu zamka "wyciąga" klamkę z zamkniętego położenia. To tak, jakby cały czas była w położeniu trochę otwartym. Ale najlepiej po otwarciu zatrzasku wyciągnąć z niego cięgno i poruszać nim, żeby sprawdzić przy jakim położeniu luz na klamce znika ;)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-10-13, 10:55

Tak , Masz rację pomyliły mi się kierunki :mur:


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: rzabsky » 2011-12-28, 23:05

Panowie jestem tu nowy ale przedstawialem sie juz w innym poscie :D

Otoz wlasnie naprawilem niepowracajaca klamke w sposob opisany przez Yode. Twoj tutorial jest naprawdę pomocny wiec wieeeeeelkie dzieki :padam:

Ja moze dla 'potomnych' podam kilka wskazówek ktore mogą sie przydać jak ktos to bedzie kiedys robil.
1. Mialem problem z wyciagniec8em klapki plastikowej pod klamka wewnetrzna. Najlepiej podwazac jaczyms plastikowym zeby nie uszkodzic i podwazac z lewej strony (robilem lewe drzwi - w prawych z prawej)

2. Foliie najlepiej oderwac od dolnego lewego rogu. U mnie nie chciala sie we wszystkich miejscach spowrotem przykleic wiec najlepiej oderwac jej mozliwie najmniej.

3. Przed wyciagnieciem klamki lepiej rozebrac ja juz w drwiach - wyciagnac sprezynke i potemposskladac na stole. Mozna wtedy wyciagnac sam uchwyt klamki i latwiej jest wyciagnac reszte klamki. Tutaj uwGa nie stosowac sily. Trzeba ja delikatnie odgiac, bo ma zaczepy tylko po jednej stronie. Wtedy wychodzi leciutko

Poskladanie klamki i drzwi jest juz banalnie proste. Zajelo mi to co prawda z 2 godziny, ale robilem to w garazu podziemn6m prawie po ciemku z latarką.

Powodzenia.

Pozdr.

P.s. klamka chodzi jak nowa. :super:



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: adaslaw » 2011-12-28, 23:12

YoDa pisze:
[..]

Odkręconą klamkę wypychamy na zewnątrz pod kątem , nie idzie łatwo wiec delikatnie i powoli by się reszta trzymającej klamki nie rozpadła się po drodze.

Obrazek

[..]

Pozdrawiam
YoDa
YoDa, czyżby znikały fotografie z imageshack, które dla nas tu wystawiłeś? Bo jedno ze zdjęć się nie wyświetla.
Szkoda byłoby stracić taki post :)



novvy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2020-11-24, 09:25
Model: MKV
Silnik: V8 4.6
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: novvy » 2021-05-15, 17:14

Głównym problemem tej klamki jest plastikowy "odlew" który rozchodzi się na boki. W nim pracuje sprężyna nawinięta na bębenek którego oś też się wyrabia. Założenie podkładki pomogło na krótko. Ze względu na to, że każda klamka używana może mieć te same wady fabryczne kupiłem nową nieoryginalną. Koszt z przesyłką (bez malowania) to poniżej 100 zł. Teraz działa tak jak ma działać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”