LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: caniggia » 2018-09-11, 15:39

Std



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Michał P. » 2018-09-11, 15:44

3 litery i już wiadomo, także do paczki lądują Motorcraft, dziękuję Paweł !


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Przemek64 » 2018-09-14, 22:23

caniggia pisze:Std
Paweł a dlaczego standard?
Wszyscy zalecają irydowe do LPG.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: house_1 » 2018-09-19, 17:17

Przemek64 pisze:
caniggia pisze:Std
Paweł a dlaczego standard?
Wszyscy zalecają irydowe do LPG.
Nie wszyscy. Ja np. mam bardzo złe doświadczenia z irydowymi zamiennikami do "katalogowych" referencji w starszych subaru.
Tam gdzie katalogowo idą "irydy", tam działa.
Reasumując - polecam katalogowe produkty.... a nie zamienniki innej konstrukcji.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-09-19, 17:53

house_1 pisze:...
Reasumując - polecam katalogowe produkty.... a nie zamienniki innej konstrukcji.
Ale to dwie różne sprawy a w sumie to trzy - jedna to kwestia użycia oryginalnych fordowskich świec,
druga użycie świec irydowych , niekoniecznie fordowskich
trzecia to użycie nie_frodowskich świec, dostosowanych do LPG, np. produkcji polskiej ( lub słowackiej ) Iskry.



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: house_1 » 2018-09-19, 18:22

Istnieją jeszcze producenci świeć - NGK, Denso, Bosch itd itp.
To miałem na myśli.
W Subaru - przeszedłem przez różne wynalazki i zostałem przy katalogu NGK (z jednym wyjątkiem, bo to w katalogu się zmieniło i przestało banglać).



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-09-19, 18:40

Tak, takim producentem jest też Iskra.

A miałeś w Subaru LPG ?



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: house_1 » 2018-09-21, 20:01

No ba....
Zawsze :hurra: .

Czy to było 100 czy 300+ KM.
Od 11 lat mam STI 2,5 2004. Poza nim, przewinęło mi się wiele Subaraków przez garaż. STI zagazowane dawno temu, ale Kobyła lepsza, więc STI stoi i czeka na ostrą zimę....

W kopnym śniegu Subaru jednak jest nadal najlepsze :padam: . Ale tylko stare Subaru. Najlepiej Legacy I gen :super: .



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Michał P. » 2018-10-20, 21:54

Panowie czy w 3,7l V6 na LPG polecacie jakieś dodatkowe czynności poza standardem czyli oleje, filtr oleju, filtry LPG ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: BloodyAnt » 2018-10-22, 09:49

Michał P. pisze:
2018-10-20, 21:54
Panowie czy w 3,7l V6 na LPG polecacie jakieś dodatkowe czynności poza standardem czyli oleje, filtr oleju, filtry LPG ?
Kontrola zaworów bo są na szklankach.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Michał P. » 2018-10-22, 10:07

Jak często powinno się do tematu podchodzić ? Lub jakie są objawy, kiedy trzeba zrobić regulacje ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: BloodyAnt » 2018-10-22, 12:37

Michał P. pisze:
2018-10-22, 10:07
Jak często powinno się do tematu podchodzić ? Lub jakie są objawy, kiedy trzeba zrobić regulacje ?
Ja bym zrobił kontrole przy montowaniu LPG, a później niektórzy zalecają skrócenie kontroli do połowy tego co jest podane w książce serwisowej. Niektórzy polecają tyle ile w książce. Zależy od podejścia.
Objawy ? nierówna praca silnika, problemy z odpalaniem, kiepska praca automatycznej skrzyni i wiele więcej, ale jeśli niektóre wystąpią to może być już za późno.

Podam swój przykład. Mazda silnik 2,5 na szklankach, brak jakichkolwiek objawów niedomagania, pierwsza kontrola zaworów po 80 000 km przejechanych na LPG. Zawory prawie bez jakiegokolwiek luzu. Wszystkie wydechowe do regulacji. Jeśli sytuacja powtórzy się jeszcze z 2 razy to głowica do robienia bo zabraknie szklanek o odpowiedniej długości.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-10-22, 17:44

To dobrze byłoby ustalić chociaż, czy silnik 3,7 ma tendencję do zmniejszania luzu zaworowego, czy też ZWIĘKSZANIA.
W większości silników z czasem luzy zaworowe się powiększają, ale nie jest to reguła - np. w Peugeocie 1,9D ( zwykły klekot na pompie rotacyjnej) luzy się zmniejszają, u mnie
doszło do podparcia zaworów na zimnym i nie chciał palić. Wystarczyło liznąć płytki regulacyjne po ok. 20mikronów i już jest ok.

A tu same szklanki są elementami regulacyjnymi , czy też są płytki i szklanki ?

pzdr Nix



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: BloodyAnt » 2018-10-22, 20:25

Same szklanki. Ten silnik używany był tak samo w fordach jak i mazdach. Takze jesli regulacja to tylko przez wymiane. Niektorzy szlifuja, ale ... ja bym tak raczej nie zrobil. Podstawą jest dobrze wyregulowany gaz. Canniga pisal kiedys ze po 100 000 km luzy nawet nie drgnely.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-10-22, 20:53

Tak, czytałem cały wątek i ten post Canniga też pamiętam.

A skoro same szklanki, to muszą istnieć typoszeregi wartości - w sumie fachman regulujący taki silnik musi mieć całe wiadro
różnych szklanek, bo tolerancje są pewnie rzędu 0,05mm.
A masz może linka do tych konkretnie szklanek ? Albo numer części- przykładowej szklanki ?
Druga sprawa-co mówi książka serwisowa o kontroli luzów?

Chciałem sobie ściągnąć plan obsługi pojazdu ze strony etis.ford.com/vehicleSelection.do, niestety nie mogę skutecznie zmienić
lokalizacji na US, a w Europie tego silnika oczywiście nie ma...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”