!!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: celibad, stang232

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

!!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

Post autor: mrjackson » 2011-04-20, 15:58

Witam Wszystkich.
Jako że jako jeden z niewielu posiadam instalację LPG w GT ( nie znam nikogo z klubu kto by miał instalację w V8) chciałem przestrzec wszystkich przed bardzo popularnym błędem jaki gazownicy robią w silnikach 4,6

Większość gazowników montując instalację sekwencyjną nawierca kolektor dolotowy zaraz obok wtryskiwaczy. Dokładnie mój gazownik zrobił tak samo.
Instalację zamontowałem zaraz po zakupie samochodu, po pewnym czasie zaczęły się pojawiać błędy P2004 i P2005, które są związane z układem CMCV. Układ te znajduje się pod kolektorem dolotowym (taka aluminiowa część, która jest pomiędzy plastikowych dolotem, a silnikiem).

W tym samym czasie pojawił się problem, z różnym czasem otwarcia wtryskiwaczy benzynowych na poszczególnych rzędach cylindrów. Czasy te rozjeżdżały się przy dużych obciążeniach.
Układ CMCV to są takie motylki w kolektorze, które powyżej 1500 rpm otwierają się, żeby dostarczyć jak najwięcej powietrza, do komory spalania. Jako że gazownicy nawiercają kolektory bez ich ściągania, skończyło się to tym, iż poszczególne wkrętki od LPG blokowały całkowite otwarcie motylków, co było przyczyną różnic w czasach otwarcia wtryskiwaczy benzynowych, bo jeden rząd motylków otwierał się więcej, a drugi mniej.
Dodatkowo wkrętki LPG były tak wkręcone, że gdy obroty silnika spadały poniżej 1500 rpm, i motylki z układu CMCV się zamykały, to gaz był wtryskiwany prosto w motylek. Powodowało to efekt gaszenia samochodu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

Robota Gazownika:

Maksymalne otwarcie:
Obrazek

Zamknięte motylki:
Obrazek

Z powodu powyższego całą jesień i zimę przejeździłem na benzynie.

Pewnego wieczoru zadzwonił do mnie cannigia i powiedział, że wie w czym tkwi problem. Pojechałem do niego, rozebraliśmy kolektor dolotowy i wkręciliśmy wkrętki LPG do aluminiowego układu CMCV, tak żeby już niczego nie blokowały.

Wszystko pod jednym kontem i w tej samej długości, żeby każdy cylinder dostawał gaz w tym samym momencie.

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo zmieniłem wtryskiwacze gazowe na HANA (wcześniej miałem Magic Jet) i teraz z czystym sumieniem mogę polecić każdemu jazdę na LPG. Od operacji jaką przeprowadziliśmy z cannigia minęły już ponad 2 miesiące i jestem naprawdę mega zadowolony. Teraz planuję tylko dostroić mapę na AFR, i shamować auto. Jak będę miał wykres to wkleję na forum.
Powyższy problem nie występuje w Mustangach z silnikiem 4.0, bo nie posiadają one układu CMCV :]

Jeszcze raz muszę tu złożyć ogromne podziękowania CANNIGIA, gdyż gdyby nie on to dalej był jeździł z przyblokowanymi motylkami.

Link do całej galerii ze zdjęciami:
http://mrjackson.fotosik.pl/albumy/834571.html



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: !!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

Post autor: Hans » 2011-04-20, 16:33

Dobry kawałek materiału!
Dodam, że jestem mocno zaskoczony - nie wiedziałem, że zagazowałeś konika. Nie mnie, dla zainteresowanych jest to dość ważna informacja.

:ok:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: !!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

Post autor: rick » 2011-04-20, 18:41

to są (charge motion control plates)ograniczenia przepływu powietrza poniżej 3000 obr / min. Masz 2 zawory wlotowe.4.6 jest taki mały silnik i to jest bardzo ciężki samochód, który poniżej 3000 obr / min, który jest zbyt dużo powietrza i masz niski torque. Powyżej 3000 obr / min samochód jest w ruchu i motyle otwarta zeby więcej koni mechanicznych. Zazwyczaj mają wtyczkę z carbon i nie otwarte przez cały sposób i konieczności czyszczenia. Istnieją również usunąć płyty można kupić po dodaniu supercharger silnika.
http://www.suttonhp.com/store/item.asp? ... ENT_ID=336" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: !!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

Post autor: caniggia » 2011-04-21, 11:33

dodam, że tego kolektora nie da się nawiercić bez ściągania - zresztą, wszystkie powinno się ściągać.

w tym należy bardzo dobrze się przypatrzyć, czy po nawierceniu wkrętki będą miały luz na założenie wężyka, albo w coś nie trafią, bo jest ciasno, a też kolektor nie jest symetryczny, z jednej strony są wkrętki w innym miejscu niż z drugiej strony.

Głównym zadaniem klap jest zwiększenie prędkości powietrza przy niskich obrotach.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: !!!WAŻNE!!! LPG w V8 S197

Post autor: AluStar » 2011-04-27, 08:20

Podstawowym bledem jest zastosowanei zbyt dlugich Wkretek no i odleglosc - zawsze powinno sie stosowac odleglocs okolo 3-5 cm .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”