LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad

Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-12-13, 18:34

No tak, pełny lub prawie pełny zbiornik PB, to jest to pewne rozwiązanie w kwestii wskazań Range, no ale
wtedy obciążamy tył dodatkowo masą 50 czy 60Kg, więc lepszym rozwiązaniem jest emulator.



Tenroh
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Okolice Wawy

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Tenroh » 2018-12-13, 19:18

Ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia - czy komputer pokazuje spalanie na gazie ?



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-12-13, 19:21

Komputer pokazuje na PB, a na gazie doliczamy ok 15 procent, i tyle ma być żeby było
odpowiednio "bogato"



Tenroh
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Okolice Wawy

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Tenroh » 2018-12-14, 22:07

Rozmawiałem dziś z gościem , którego polecił mi znajomy.
Reanimował u niego swoją instalację z CRV-ki. On z kolei był tam z polecenia kumpla serwisującego Mesia V8.
Zaproponował mi kompletnego Staga czyli :
Stag qmax , 2 reduktory 250 oraz wtryskiwacze ACW03BFC.
Co o tym myślicie ?
Powiem szczerze , że na instalacji nie mam zamiaru oszczędzać i cena nie jest tutaj najważniejsza (plus minus 1000 pln nie robi roznicy) dlatego jeśli uważacie , że lepiej zainstalować coś lepszego to poproszę o propozycję.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-12-15, 12:13

Ale 2 fizyczne reduktory czy też jeden podwójny ?

Wiem że wtryskiwacze u mnie przy bardzo dużym obciążeniu już zaczynają zapętlać( co niby w niczym nie przeszkadza, ot- mniej precyzyjnie dawkowany jest wtedy gaz ), więc należałoby dać jeszcze szybsze wtryskiwacze, żeby w ogóle
nie zbliżały się do progu zapętlania.



Tenroh
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Okolice Wawy

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Tenroh » 2018-12-15, 13:23

2 fizyczne reduktory



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: BloodyAnt » 2018-12-17, 13:12

Tenroh pisze:
2018-12-12, 23:43
Ile już przelatałeś na tym Stagu ? Miałeś jakieś problemy ? Odczuwasz jakąś stratę mocy ?
Żadnej utraty mocy nie odczuwam. 0-100 w 5 sekund wiec nie jest źle.



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: BloodyAnt » 2018-12-17, 13:14

Nix2 pisze:
2018-12-13, 19:21
Komputer pokazuje na PB, a na gazie doliczamy ok 15 procent, i tyle ma być żeby było
odpowiednio "bogato"
Akurat dawka idealna to 23%, ale jeśli oscyluje w granicach 20-25% to okey. Mi sie raz zdarzylo 15% na zagranicznym gazie.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2018-12-17, 16:22

23% to dawka idealna, ale dla VAT-u ;-)

A na poważnie - nie da się jednoznacznie stwierdzić, o ile więcej ma palić LPG niż PB, ale większość publikacji i fachowców twierdzi, że jest o ok. 10-20% więcej niż benzyny,
u mnie się sprawdza "średnia" czyli ok.15%, ale to dopiero wychodzi w praniu, ile bierze LPG



Tenroh
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2018-11-01, 12:15
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Okolice Wawy

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Tenroh » 2019-01-16, 21:04

Dziś umówiłem się na instalacje LPG.
Zastanawiają mnie 2 tematy.

1- głębokość miejsca na koło zapasowe to ok. 200-205mm
Butla będzie wysokości 225mm czyli będzie wystawać ponad 2 cm. Da to ok. 60L do zatankowania gazu.
Pytanie - czym podniesc bagaznik o te 2cm ?

2- W którym miejscu zamontowaliście przełącznik/wskaznik gazu ?



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2019-01-16, 21:43

Ja mam właśnie taką 225mm, lekko wystaje, ale nie podnosiłem w ogóle. Mam oryginalny dywanik
bagażnika, który łagodnie jest podniesiony w miejscu butli. Mi to nie przeszkadza w ogóle, wchodzi ok 58,5L.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Michał P. » 2019-01-17, 09:16

U mnie to samo, ciut w górę, oryginalny dywanik dostał dodatkową piankę w paru miejscach i jest ok. Przełącznik mam pod przełącznikiem świateł, na tej ściance, która schodzi w głąb deski rozdzielczej, także nie widać go mocno.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2019-01-17, 17:33

Można wyrównać pianką poliuretanową, lub np. stryrodurem ( czyli twardym wysoko spienionym stryropianem)
bo to łatwo precyzyjnie dociąć.



tytus160
Młodszy Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 2015-08-01, 09:39
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: tytus160 » 2019-01-22, 20:12

Ja mam przełącznik zamontowany w trochę nietypowym miejscu - naprzeciwko dźwigni hamulca ręcznego. Butla też wystaje - miałem akurat grubą gąbkę tapicerską i podłożyłem w kilku miejscach pod dywanik i jest ok. Duża butla to podstawa!



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: LPG w V8 i V6

Post autor: Nix2 » 2019-01-22, 23:46

IMO każde miejsce dla przełącznika jest dobre, o ile kierowca ma przełącznik w polu widzenia... wiem że niektórzy specjalnie ukrywają przełącznik np. w schowku
ale wtedy nie widzą co się dzieje z LPG...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”