POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-11-28, 21:49

Tytuł różno znaczny bo nie mogę tego zaliczyć jako całkowity remont ani jak drobne naprawy .
Chcę mechanicznie doprowadzić do ideału a zewnętrznie jeszcze niewiem .
No i się zaczęło , na początek silnik out " pokaż kotku co masz w środku" :hyhy:
20151128_144501[1].jpg
dobrze że zakupiłem żurawia ( jakaś chińska podróbka ale dała radę - na moje amatorskie naprawy wystarczy)

pierwsze co na pewno mam wyciek z shiftera skrzyni biegów i tylny uszczelniacz wału , luz na wieloklinie wyjścia skrzyni biegów



czy porady techniczne to dobre miejsce na taka foto relacje ?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-12-05, 21:06

20151128_150310[1].jpg
biała plamka na chłodnicy to ktoś wcześniej wlał jakiegoś środka do klejenia i w tym miejscu była dziura na razie nie cieknie ale...
chłodnica do wymiany lub regeneracji , podobno takie u nas dorabiają
20151205_114432[1].jpg
nagrzewnica środkowa też dziurawa nawet ten środek nic nie pomógł , ale nowa już zamówiona
20151203_161731[1].jpg
szyba wklejana na jakiś kit mam zamiar ją wyciągnąć i wkleić na dobry klej
20151203_121929[1].jpg
głowice zrzucone dziwnie lekko były zakręcone teraz na pewno idą do planowania i myślę ściągnąć z nich z 1mm czy to zwiększy stopień sprężania ?
prze demontaże sprawdzałem ciśnienie i po prawej stronie miał ok 9,5 atm a po lewej 9-9,2 atm



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-12-05, 21:08

20151203_171359[1].jpg
czyszczenie aż do słupków i będzie nowa komora tzn. lakier w komorze bo blacha jest w świetnym stanie pomogło że ktoś wcześniej zrobił konserwację



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: yoozeq » 2015-12-07, 11:37

Tak planowanie głowicy zwiększy kompresję ale zanim zdecydujesz ile przelicz cały silnik i sprawdź ile masz luzu tłok / otwarty zawór żeby nie było ała , są zmiany których już nie odwrócisz.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: ERTE » 2015-12-07, 14:33

Można odprężyć uszczelką grubszą



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: yoozeq » 2015-12-07, 14:52

ERTE pisze:Można odprężyć uszczelką grubszą
Jasne że można i tak ale 1 mm to już sporo do odprężania uszczelką mimo wszystko. Lepiej sobie policzyć najpierw i przemyśleć wszystko.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: ERTE » 2015-12-07, 15:17

1mm to nie jest aż taki problem, pod turbo daja "kanapki" o wiele grubsze a jeszcze dochodzi doładowanie które nie wypluwa tych przekładanych uszczelek



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-12-16, 20:12

po odkręceniu pokrywy od rozrządu okazało się że jest za duży luz na łańcuchu ok.3cm
większe koło zębate jest plastikowe ciekawe czy w zdarzało się w tych silnikach do przeskoczenia zębów
20151214_162842[1].jpg
20151214_162859[1].jpg
ogólnie jest tyle nagaru że skrobię najpierw szpachelką , a po ściągnięciu miski na wierzchu mułu był taki biały osad - z czego to może być ?



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: MAX » 2015-12-16, 20:56

Ze starości panie, jest starszy od ciebie spójrz na Title :przestraszony:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: anbr64 » 2015-12-16, 22:17

Groszek, nie przejmuj się tak bardzo. Niespodzianek będziesz miał więcej aż do końca posiadania klasyka, nawet jak juz wg ciebie wszystko zrobisz. Mam nadzieję, że Rumunia to sprawdzian? Byłoby miło!
Powodzenia! Andrzej


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 379
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: POPRAWIENIE 42-LATKA "MACH 1"

Post autor: MAKU » 2015-12-22, 16:46

Mój jest o jeden krok przed bo juz po piaskowaniu i wstępnych naprawach blacharskich. Ale też pare niespodzianek było . Jezeli moge cos doradzic to rob calosc jak masz auto na warsztacie i sa na to fundusze .Także życzę powodzenia


1967 S-Code 1968 GT500KR 1969 GT350 Hertz
1967 K-Code 1968 GT350 1969 GT500
1969 R-Code

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”