Cowl panel

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Cowl panel

Post autor: CzyTyTez » 2016-07-07, 08:01

Temat na który poświęca się często najwięcej roboczogodzin w stosunku do wielkości elementu któremu trzeba poświęcić uwagę i czas...
Przeglądając różne strony trafiłem na poniższy wątek:
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
również rozmowa z moim blacharzem wywołała we mnie konsternację... z jednej strony ludzie malują cowl panel przed spawaniem, a z drugiej strony nie powinno się tego robić bo spawanie uszkodzi lakier a tym samym powierzchnię po której powinna spływać woda (tworząc dodatkowe dla niej bariery????), co więcej w fabryce nie malowali tego od środka a jedynie było to pryskane po złożeniu całego mustanga

jest jeszcze jedna kwestia, jak prawidłowo naprawić cowl panel, otóż wszyscy mówią zrobić 178 dziur i wtedy wymieniać cały/ćwiartki, wstawić i zespawać, ale usłyszałem o innej metodzie, mniej inwazyjnej, szybszej, a jedynie może trudniejsze w spawaniu, otóż niektórzy wycinają w górnej części ćwiartki, bez rozwiercania całego cowl panelu, po wycięciu górnych ćwiartek dokonują napraw, a na koniec wstawiają górne ćwiartki i spawają na płasko - prostsze, szybsze.
Jakie są wasze doświadczenia?



Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: Cowl panel

Post autor: Wojtek_80 » 2016-07-08, 17:07

U mnie blacharz miał dokładnie ten sam pomysł - wyciąć górne ćwiartki i jakoś przez nie wstawić nowe dolne ćwiartki. Absurd według mnie. Oczywiście się na to nie zgodziłem.
Jeśli wymieniasz tylko dolne ćwiartki a nie całość to zwróć uwagę czy w nowym lewym panelu masz otwory pod montaż przegubu wycieraczek. Ja miałem panel bez otworów, dlatego u mnie blacharz wymienił panel tak że zostawił ''stare'' otwory.
Załączniki
DSC_0027 (Kopiowanie).JPG



Awatar użytkownika
lukideluk
Młodszy Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
Model: 428 CobraJet 69
Silnik: inny V8
Kolor: Black Jade
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Cowl panel

Post autor: lukideluk » 2016-07-08, 19:48

Można też tak na szybko: youtube.com/watch?v=dKHn7fFPZoc



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Cowl panel

Post autor: 6t07t » 2016-07-08, 20:09

Przy naprawie najlepiej zostawić oryginalne miejsca mocowania wycieraczek bo w reperaturkach ich nie ma.
Zawsze też będzie pewność we właściwym ustawieniu otworów i współosiowości z górnym panelem.

Nigdy nie ciąć górnego panelu !!
Jeśli trzeba to tylko odtworzyć krawędzie i zostawić jak najwięcej oryginału ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
lukideluk
Młodszy Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
Model: 428 CobraJet 69
Silnik: inny V8
Kolor: Black Jade
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Cowl panel

Post autor: lukideluk » 2016-07-08, 22:14

Ja tak zrobiłem w coupe i nie narzekam na razie ale to był szybki remont. W fastbacku zrobione jest już tak jak trzeba. Dodatkowo wymalowane jeszcze proszkowo od środka.
DSC_0172.JPG
DSC_0180.JPG
20160603_222650.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”