79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Moderatorzy: Rezor, stang232, celibad

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2017-02-12, 14:13

szurenss pisze:Desperacko kupię most...
a czy nie podejdzie od sn95 http://allegro.pl/ford-mustang-5-0-gt-1 ... ml#thumb/3" onclick="window.open(this.href);return false;
znam osobę która zaadoptowała taki most do 67r. , wymiarami pasuje



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-02-12, 17:09

Poszukaj aukcji z v6 jak ta:
http://allegro.pl/ford-mustang-99-04-si ... ml#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Most powinien pasować plug&play ale dla pewności lepiej zostaw stary jakby mocowania zawieszenia się różniły. Wtedy musisz tylko przełożyć bebechy do starego. Dobrze by było żebyś przed zakupem mógł osłuchać most. Nigdy nie wiadomo czemu ktoś samochód złomuje, a i na części często takie sztuki trochę stoją i chciał niechciał jeśli uszczelnienia były kiepskie to i rdza mogła się dostać.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-02-13, 15:32

Panowie zwróćcie uwagę na mój stary most ( dekiel 8 śrub) bo to chyba ani 8 ani 7,5 więc bebechy mogą nie pasować. Jakis dziwny jest.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-02-13, 17:18

Bebechy będą pasować z V6. To zrób jeszcze inaczej: odczytaj kod skrzyni. Jeśli to t-5 i masz rzędową 4kę to masz 2 wyjścia: kupujesz tak jak Ci mówiłem most od dowolnego V6 i przekładasz wszystko. Na 90% będzie pasować. Albo kupujesz most z V8 + wał z v8 FOXa (EDIT są jednak te same). Jak coś to zadzwoń to postaram Ci się wszystko wytłumaczyć: 782-491-040


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-02-14, 17:19

Rezor dzięki za poradę. zapiszę sobie nr tel. Jutro jadę dogadać most, zobaczymy... A czy mosty powyżej 93 nie są czasem szersze? Jak się ociepli to wyjmę wnętrzności z mostu i wtedy zobaczymy co dalej. Dziękuję za uwagę.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-02-14, 18:04

Ośki są te same w FOXach i SN95 do rocznika '99. To samo tyczy się całego zawieszenia (wahacze, sprężyny etc) więc powinno pasować. Jedyne o co bym się "martwił" to szpilki kół. FOXy mają 4, a SN95 5 (z drugiej strony będziesz miał lepszy wybór felg) i ewentualny rozstaw mocowania zawieszenia na moście. No ale jak pisałem zawsze bebechy możesz przerzucić i będzie cacy :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-02-14, 20:59

No, to mnie pocieszyłeś. Na razie mam nagrany stary most na 4 szpilki. Marzy mi się wolfrace slot. A gdzie jest nabity nr typ skrzyni?



szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-04-09, 22:24

Dziękuję za pomoc. Mam już most od kolegi z Będzina. Auto jeździ. Jeszcze rejestracja i lakier.



szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-10-30, 08:30

Dzień dobry.
Na wstępie, po długiej przerwie dziękuję wszystkim za pomoc. W linku historia mojego FOXa. Już jeździ i ma się świetnie.
http://szurens.blogspot.com/2017/07/dzi ... zenie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Według nru nadwozia miał kiedyś silnik 5.0 (teraz zdrowe 2.3) Skrzynia wygląda na T5 ale ma 4 biegi (wsteczny pod 1) na pewno (?) nie jest SROD.
https://zapodaj.net/8a0a7481805f5.jpg.html
https://zapodaj.net/ee354d5a01cee.jpg.html
https://zapodaj.net/5c3aa2b654320.jpg.html
https://zapodaj.net/4a35d6364c706.jpg.html

Czy włożenie windsora 302 będzie łatwe? Bardziej dla brzmienia niż palenia bo most aktualnie 7,5" (3,75) bo jeśli skrzynia T5 to i wał bedzie może bez przeróbek. Dziękuję za sugestie i podpowiedzi.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-10-30, 09:56

Most "niewytrzymie" 5.0, a T5 wychodził tylko z 5 biegami. Nieważne jak do tego podejdziesz swap nie będzie łatwy.
1sze pytanie: wtrysk czy gaźnik? Jeśli wtrysk to komplikuje bo masz 2 wyjścia:
- włożyć silnik na wtrysku: zabawa w szukanie dodatkowo komputera (albo montaż standalone np ecumaster emu), dorabianie wiązek, 20 prób żeby w ogóle odpalić sam silnik. Kupa śmiechu, brudu i płaczu :)
- włożyć silnik na gaźniku: trzeba będzie przerobić cały układ paliwowy na dostosowany pod gaźnik. IMO opcja droższa, mniej ekonomiczna długoterminowo.
2ga sprawa: nie wiem jak z dzwonem od skrzyni. Może pasować, a może nie. Jeśli nie to trzeba będzie kupić/dorobić dzwon pod v8.
3: zakup sprzęgła i koła zamachowego jeśli skrzynia ma być manual
4: skrzynia: IMO V8 zmieli tą skrzynie więc pytanie czy nie lepiej będzie kupić od razy T5 albo AOD pasującą do silnika? Jesli tak to wał automatycznie do wymiany ;)
5. Nawet jeśli założymy, że zrobisz swap zmieniając tylko kielich od skrzyni pozostaje kwestia wytrzymałości pozostałych komponentów. Pamiętaj, że nawet taki t5 wychodził w różnych wariantach zależnie od zastosowań i taki non-WordClass ma mniejszą wytrzymałość od WorldClass.
6. Poza napędem musisz kupić jeszcze wydech, chłodnicę, zamocować jeszcze jakoś silnik. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód ma dobre 30 lat to trzeba brać jeszcze poprawkę na to, że podczas takiej operacji coś się urwie, złamie, zaklinuje.

TL;DR
Nie, swapy nigdy nie są łatwe :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: stang232 » 2017-10-30, 15:56

Rozsądniej w tym przypadku poszukać od razu egzemplarza 5.0 GT.
Niestety u nas jest bardzo mało części używanych do fox, sn95. Żeby móc się pobawić w swap.
Więc wyjdzie, że wszystko trzeba będzie ciągnąć z USA (koszty transportu, cło, vaty) czas kiedy to dojdzie - zrujnują ciebie.
Przez co zamiast kupić za 20tys. sprawnego GTka i go spokojnie ulepszać. To wydasz 40tys, po czym będzie on wart mniej niż oryginalny GT z tego roku - czyli 15tys, bo każdy będzie wypominał, że to słabsza wersja była.


Obrazek

szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-11-01, 16:57

Dziękuje wam za odpowiedzi. Schodzę jednak na ziemie. Mój budżet tego nie udźwignie. Będę pomykał tym co mam a może z czasem trafi się gotowe 5.0 jako drugi.

A przy okazji zrobiłem zdjęcia numerów na skrzyni. Nigdzie nie mogę znaleźć co to za typ. Może wy wiecie.
https://zapodaj.net/11295054f646c.jpg.html



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-11-01, 17:24

Borg-Warner sr4


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

szurenss
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-01-30, 20:10
Model: fox body
Kolor: srebrny

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: szurenss » 2017-11-01, 18:14

Ostatnie pytanie żółtodzioba. Czy do foxa 2.3 z automatem (rok ok 86-88 chodzi o dzwon) podejdzie windsor 302. Czy to też nie ma sensu.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 79 R4 2.3 manual - tuning/remont?

Post autor: Rezor » 2017-11-01, 19:10

To samo jak wyżej :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „III Generacja (1979-1993)”