Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Moderatorzy: stang232, celibad, Rezor, Przemek64
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
- Model: Mustang IV GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Częstochowa
Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Witam. Jako iż jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość
Mam dwa mustangi lV, cabrio 5.0 i coupe 3.8. Cabrio jest w stanie agonalnym, ale serducho gra jak trzeba, coupe wygląda przyzwoicie ale silnik umarł. Pojawił się pomysł na swapa, jak się pojawił, tak zabrałem się za robotę. W tym momencie jestem na etapie przekładania wiązki elektrycznej, tej od sterownika silnika . Generalnie wszystko przebiega spokojnie bez komplikacji, wszystkie wtyczki pasują, jednak niepokoi mnie to, że mimo pasujących wszystkich wtyków, nie wszędzie zgadza się ilość pinów i ich umiejscowienie.... Trochę mnie to zaczęło niepokoić i zacząłem mieć poważne obawy co do powodzenia tej operacji.
Może ktoś z Was robił takiego swapa, macie może jakieś rady,? Co o tym myślicie? Będzie grało, czy jednak pojawią się jakieś komplikacje?
Mam dwa mustangi lV, cabrio 5.0 i coupe 3.8. Cabrio jest w stanie agonalnym, ale serducho gra jak trzeba, coupe wygląda przyzwoicie ale silnik umarł. Pojawił się pomysł na swapa, jak się pojawił, tak zabrałem się za robotę. W tym momencie jestem na etapie przekładania wiązki elektrycznej, tej od sterownika silnika . Generalnie wszystko przebiega spokojnie bez komplikacji, wszystkie wtyczki pasują, jednak niepokoi mnie to, że mimo pasujących wszystkich wtyków, nie wszędzie zgadza się ilość pinów i ich umiejscowienie.... Trochę mnie to zaczęło niepokoić i zacząłem mieć poważne obawy co do powodzenia tej operacji.
Może ktoś z Was robił takiego swapa, macie może jakieś rady,? Co o tym myślicie? Będzie grało, czy jednak pojawią się jakieś komplikacje?
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Teoretycznie wystarczy przepiąć wszystko co znajduje się za ścianą grodziową, różnice mogą wynikać także z różnic między cabrio a coupe.
W razie czego wiazki zweryfikuj multimetrem zgodnie z tymi schematami
http://sbftech.com/index.php?topic=311.0
W razie czego wiazki zweryfikuj multimetrem zgodnie z tymi schematami
http://sbftech.com/index.php?topic=311.0
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Chłodnice i wiatrak na chłodnicy też przerzucasz z V8 bo chyba powinieneś? zbiorniczek wyrównawczy w 5.0 ma czujnik min. poziomu - w V6 tego brak.
Skrzynie, most też lepiej zabrać z V8 bo w V6 są słabsze.
Szukam kilka ,,małych'' części - jest szansa coś odkupić z tego cabrio?
Masz jakieś zdjęcia tych pacjentów?
Skrzynie, most też lepiej zabrać z V8 bo w V6 są słabsze.
Szukam kilka ,,małych'' części - jest szansa coś odkupić z tego cabrio?
Masz jakieś zdjęcia tych pacjentów?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
- Model: Mustang IV GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Częstochowa
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Chłodnice, zbiorniczek czujniki owszem, łącznie z całym układem klimy spod maski ale wał i most zostaje. Mów co potrzebujesz, ale tdn cabrio jest w głębokim stanid rozkładu, więc wątpie żeby cokolwiek z niego nadawało się do czegokolwiek...
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Chcesz zostawić wał i most z v6? Brak szpery, słaby most, nic dobrego z tego nie będzie
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- MaciekW
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 490
- Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
- Model: MY 2014 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
- Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Zgadzam się.
Mechanikiem nie jestem, wręcz mam dwie lewe ręce do grzebania w samochodzie - ale na chłopski rozum, nie bez powodu wersje V8 zawsze mają mocniejsze bebechy.
Gdyby to nie było konieczne, żaden producent nie wydałby centa
To nie tylko kwestia mocy, ale również (lub wręcz przede wszystkim) momentu obrotowego, który w V8 jest dużo wyższy.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
- Model: Mustang IV GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Częstochowa
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Dla potomnych. Swap na ukończeniu. Na dzień dzisiejszy, auto już jeździ, wszystko gra, obyło się bez większych przeróbek i poważniejszych problemów.
Także, jeśli ktoś planuje podobną operacje to śmiało, da się. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to chętnie odpowiem.
Także, jeśli ktoś planuje podobną operacje to śmiało, da się. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to chętnie odpowiem.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Gratulacje ! Jak czasowo ? Robiłeś to sam czy zlecałeś ? Zabawa w przydomowym garażu czy u prosów ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
- Model: Mustang IV GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Częstochowa
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Generalnie auto stoi od końca stycznia, jednakże zajmowałem sie tym tylko i wyłącznie sobota, niedziela. Kilka weekendów wypadło i nie robiłem zupełnie nic, także gdyby policzyć tylko ten czas, który przy nim spędziłem, myślę, że wyjdzie max 14dni
Wszystko sam tak na prawdę w stodole :)Miałem pomoc w postaci "statysty" przy wyciąganiu i wkładaniu zestawu, oraz 1 dzień kolega pomagał ogarnąć część elektryki.
Wszystko sam tak na prawdę w stodole :)Miałem pomoc w postaci "statysty" przy wyciąganiu i wkładaniu zestawu, oraz 1 dzień kolega pomagał ogarnąć część elektryki.
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Było trochę roboty, ale V8 odwdzięczy się.
Teraz jeździć i dopieszczać.
Teraz jeździć i dopieszczać.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??
Gratulacje za chęci ale jak zamierzasz tym trochę mocniej depnąć to zacznij się rozglądać za mostem z v8
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać