Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Moderatorzy: Rezor, stang232, celibad, Przemek64

ODPOWIEDZ
Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-02-23, 16:24

Witam. Jako iż jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość ;)
Mam dwa mustangi lV, cabrio 5.0 i coupe 3.8. Cabrio jest w stanie agonalnym, ale serducho gra jak trzeba, coupe wygląda przyzwoicie ale silnik umarł. Pojawił się pomysł na swapa, jak się pojawił, tak zabrałem się za robotę. W tym momencie jestem na etapie przekładania wiązki elektrycznej, tej od sterownika silnika . Generalnie wszystko przebiega spokojnie bez komplikacji, wszystkie wtyczki pasują, jednak niepokoi mnie to, że mimo pasujących wszystkich wtyków, nie wszędzie zgadza się ilość pinów i ich umiejscowienie.... :/ Trochę mnie to zaczęło niepokoić i zacząłem mieć poważne obawy co do powodzenia tej operacji.
Może ktoś z Was robił takiego swapa, macie może jakieś rady,? Co o tym myślicie? Będzie grało, czy jednak pojawią się jakieś komplikacje?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Rezor » 2020-02-23, 16:31

Teoretycznie wystarczy przepiąć wszystko co znajduje się za ścianą grodziową, różnice mogą wynikać także z różnic między cabrio a coupe.

W razie czego wiazki zweryfikuj multimetrem zgodnie z tymi schematami
http://sbftech.com/index.php?topic=311.0


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-02-23, 16:55

Czyli że "teoretycznie" powinien odpalić?



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: stang232 » 2020-02-25, 14:58

Chłodnice i wiatrak na chłodnicy też przerzucasz z V8 bo chyba powinieneś? zbiorniczek wyrównawczy w 5.0 ma czujnik min. poziomu - w V6 tego brak.
Skrzynie, most też lepiej zabrać z V8 bo w V6 są słabsze.
Szukam kilka ,,małych'' części - jest szansa coś odkupić z tego cabrio?
Masz jakieś zdjęcia tych pacjentów?


Obrazek

Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-02-25, 20:27

Chłodnice, zbiorniczek czujniki owszem, łącznie z całym układem klimy spod maski ale wał i most zostaje. Mów co potrzebujesz, ale tdn cabrio jest w głębokim stanid rozkładu, więc wątpie żeby cokolwiek z niego nadawało się do czegokolwiek...



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Rezor » 2020-02-25, 22:43

Chcesz zostawić wał i most z v6? Brak szpery, słaby most, nic dobrego z tego nie będzie


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
MaciekW
Stowarzyszenie MKP
Posty: 490
Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
Model: MY 2014 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: black
Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: MaciekW » 2020-02-26, 15:16

Rezor pisze:
2020-02-25, 22:43
Chcesz zostawić wał i most z v6? Brak szpery, słaby most, nic dobrego z tego nie będzie
Zgadzam się.
Mechanikiem nie jestem, wręcz mam dwie lewe ręce do grzebania w samochodzie - ale na chłopski rozum, nie bez powodu wersje V8 zawsze mają mocniejsze bebechy.
Gdyby to nie było konieczne, żaden producent nie wydałby centa ;)
To nie tylko kwestia mocy, ale również (lub wręcz przede wszystkim) momentu obrotowego, który w V8 jest dużo wyższy.



Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-04-15, 16:45

Dla potomnych. Swap na ukończeniu. Na dzień dzisiejszy, auto już jeździ, wszystko gra, obyło się bez większych przeróbek i poważniejszych problemów.
Także, jeśli ktoś planuje podobną operacje to śmiało, da się. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to chętnie odpowiem.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Michał P. » 2020-04-15, 17:37

Gratulacje ! Jak czasowo ? Robiłeś to sam czy zlecałeś ? Zabawa w przydomowym garażu czy u prosów ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-04-15, 18:04

Generalnie auto stoi od końca stycznia, jednakże zajmowałem sie tym tylko i wyłącznie sobota, niedziela. Kilka weekendów wypadło i nie robiłem zupełnie nic, także gdyby policzyć tylko ten czas, który przy nim spędziłem, myślę, że wyjdzie max 14dni
Wszystko sam tak na prawdę w stodole :)Miałem pomoc w postaci "statysty" przy wyciąganiu i wkładaniu zestawu, oraz 1 dzień kolega pomagał ogarnąć część elektryki.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: stang232 » 2020-04-16, 07:35

Wrzuć jakieś zdjęcia z przebiegu prac


Obrazek

Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-04-16, 17:00

Reanimacja martwego konia
Załączniki
Screenshot_20200416-165530_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165521_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165509_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165456_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165451_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165446_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165438_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165419_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165409_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165400_Gallery.jpg



Matejo90
Posty: 8
Rejestracja: 2020-02-23, 16:11
Model: Mustang IV GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Częstochowa

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Matejo90 » 2020-04-16, 17:02

Ciąg dalszy
Załączniki
Screenshot_20200416-165617_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165622_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165613_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165538_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165548_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165646_Gallery.jpg
Screenshot_20200416-165640_Gallery.jpg



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: stang232 » 2020-04-17, 08:13

Było trochę roboty, ale V8 odwdzięczy się.
Teraz jeździć i dopieszczać.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap z 3.8 v6 na 5.0 v8. Problemy??

Post autor: Rezor » 2020-04-17, 23:19

Gratulacje za chęci ale jak zamierzasz tym trochę mocniej depnąć to zacznij się rozglądać za mostem z v8 :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”