muarah pisze:Jeszcze jedna możliwość: Summit sprzedaje zestawy do popularnych silników i ma taki też do Fordowskiego 5.0L:
http://www.summitracing.com/parts/EDL-2091/
Wymienia się już sporo gratów, trzeba silnik wymontować i całkiem rozebrać, ale przy okazji można sprawdzić czy wszystko jest OK, np. panewki itp.
Zaleta jest tez taka, że wiadomo mniej więcej ile się uzyska koników a 367HP to nie jest mało.
Trzeba by było wszystko podliczyć i porównać, ale cena wydaje się atrakcyjna.
to co oni podają brałbym na ta moc spooooorą poprawkę, myślę,że 367 KM jest prawie nie możliwe na tym co jest w tym zestawie, już pomijam,że dane te tyczą się silnika hamowanego na hamowni silnikowej bez jakiegokolwiek osprzętu z elektryczną pompą wody i na podejrzewam E-85, czytałem sporo na forach o efektach danych modyfikacji i średnio co się udaje osiągnąć na dobrym wałku i głowicach to 330-350KM
sam u siebie mam takie głowice;
http://www.summitracing.com/parts/AFR-1388/ chyba jedne z lepszych dostępnych w USA,
do tego wałek ;
http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-6250-Z303/ gdzie seryjny to lierka "A" a mój to "Z"
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
kolektor Edelbrock performer II, long tube 1 5/8"reszta przelot flowmaster 2,5" w tym zestawieniu z rockersami 1,6, komorą 58cc, (sprężanie 10:1) itd...max na hamowni wyszło 340KM i 460NM (dół silnika jest nowy) oczywiście szło by coś jeszcze dzwignąć,ale trzeba by pogrzebać przy przy mapach zapłonu.
ps. o ile się nie mylę to przy silnikach 302 do roku 1986 tłoki mają płaskie góry bez podcięć na zawory więc tu8 trzeba być bardzo ostrożnym z dobieraniem głowic i wałka bo można silnikowi zrobić ałaaaaa..