Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Wszystkie inne pojazdy i części powiązane z Mustangiem

Moderatorzy: celibad, stang232

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-11-29, 20:53

muarah pisze: przykłady części:
~350$ za wałek typu street performance + liftersy + sprężyny + ew. rozrząd, np ten komplet:
http://www.summitracing.com/parts/CCA-K31-234-3/
to ten dokładnie zestaw o którym pisałem kilka postów wyżej, jest aktualnie montowany w mojej 289. Wrażenia z jazdy jeszcze przed świętami o ile pogoda pozwoli.

Jest duża szansa że silnik w Comecie Evening'a nie był nigdy rozbierany, mając to na uwadze polecałbym raczej cały kit, nie rezygnując ze sprężyn i rozrządu.



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Evening » 2011-03-04, 13:38

co powiecie na taki setup ale w innym aucie?:
-1994 5.0/302 HO with around 105K, stock engine with Cobra 1.72 roller rockers, Weind 8011 intake, Edelbrock 600 carb, 3G alt, serp belt, custom aluminum pullies, 6AL, 3row alum radiator, electric fuel pump, etc.....
-T5 5sp transmission (mate to engine with same mileage), FRPP King Cobra Clutch, custom clutch cable setup, Pro 5.0 short throw with custom handle
-Shortened driveshaft
-Factory 8" rear with 3.00 gears, open carrier

Chassis:
-Disc brakes on the front
-Polished 17x9 Bullitt style late model mustang wheels with 245-45-17 tires
-1" billet spacers in front, 1.25" in rear
-new brakes all the way around
-HD front spring with 1 coil removed
-coil-over shocks in rear with factory leafs


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: rick » 2011-03-04, 16:39

użyć google translate, ale nie zbyt wiele sensu

1. Co rozrządu jest używany?
2. Czy cylinder czas głowy?
3. Ford 8 cala rearend nie jest bardzo silny. Jeśli można znaleźć 9 cali lub uzyskać 8,8 i by pasował.
4. tylnych kół zębatych i otwórz różnicowe są ok do normalnej jazdy. Jeśli chcesz przyspieszenie spróbować znaleźć zamek przyczepność i iść z 3,73 narzędzi.
5. nie trzeba zarówno przeniesień cewki i resory piórowe. Przeniesień Coil są używane, aby pozbyć się resory piórowe.
6. spróbuj znaleźć lepszego dopasowania felgi. Te podkładki są ogromne

tu jest po angielsku, czy to pomaga

1. What camshaft is being used?
2. Are the cylinder heads stock ?
3. the Ford 8 inch rearend is not very strong. If you could find a 9 inch or get an 8.8 and make it fit.
4. the rear gears and open differential are ok for normal driving. If you want acceleration try to find a traction lock and go with 3.73 gears.
5. you don't need both coil overs and leaf springs. Coil overs are used to get rid of leaf springs.
6. try to find better fitting rims. Those spacers are huge



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: pudel » 2011-03-05, 19:08

rick pisze:użyć google translate, ale nie zbyt wiele sensu

1. Co rozrządu jest używany?
2. Czy cylinder czas głowy?
3. Ford 8 cala rearend nie jest bardzo silny. Jeśli można znaleźć 9 cali lub uzyskać 8,8 i by pasował.
4. tylnych kół zębatych i otwórz różnicowe są ok do normalnej jazdy. Jeśli chcesz przyspieszenie spróbować znaleźć zamek przyczepność i iść z 3,73 narzędzi.
5. nie trzeba zarówno przeniesień cewki i resory piórowe. Przeniesień Coil są używane, aby pozbyć się resory piórowe.
6. spróbuj znaleźć lepszego dopasowania felgi. Te podkładki są ogromne

tu jest po angielsku, czy to pomaga

1. What camshaft is being used?
2. Are the cylinder heads stock ?
3. the Ford 8 inch rearend is not very strong. If you could find a 9 inch or get an 8.8 and make it fit.
4. the rear gears and open differential are ok for normal driving. If you want acceleration try to find a traction lock and go with 3.73 gears.
5. you don't need both coil overs and leaf springs. Coil overs are used to get rid of leaf springs.
6. try to find better fitting rims. Those spacers are huge

Troche trzeba zamienić:
1. Jaki rozrząd jest używany?
2.Czy głowice cylindrów są standardowe?
3. 8 calowy most nie jest wytrzymały . Jeśli można znaleźć 9 cali lub 8,8 i przerobić aby pasował.
4. Dyferenciał i przełożenie są dobre do normalnej jazdy. Jeśli chcesz przyspieszenie załóż blokadę dyferencjału i zmień przełożenie na 3.73.


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Damian » 2018-06-18, 08:49

Witam
Mam takie pytanie.
Ja również mam silnik 302 z lat 1974. Mam założony zestaw kolektor dolotowy i gaźnik 600ccm edenbrock + filtr kn+aparat zapłonowy HEI . Właśnie leca do mnie kolektory sportowe z kwasówki(każdy cylinder oddzielna rura) i chcę dokończyć układ wydechowy jak sie należy z rury kwasoodpornej 2,5' w układzie X-Pipes. Chcę po tym zabiegu jechac na hamownie bo jestem ciekaw ile wydmucha. Ale nie wruże jakiś rewelacji z tego co czytam najlepszym zabiegiem było by założyć aluminiowe głowice ale podejrzewam że cała zabieg zamknął by się w 1500$ lub wiecej niestety nie mam narazie kasy na to zważywszy że nowy silniuk można dostać za 3000$ + transport i fabrycznie ma 302Hp. a nie wiem czy jest sens wstawiać głowicę żeliwne z 289? Myślałem narazie nad zmiana uszczeli na niższą i splanowanie głowicy tak żeby stroszkę wiecej skrobnąć niż normalnie. Co wy o tym sadzicie bo może sie mylę?
Może możecie coś doradzić jakie kupoić itd?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Rezor » 2018-06-18, 10:17

Głowice z 289 tylko pogorszą. Zostaw te z 302 i zrób porting kanałów. IMO jak dobrze wyregulujesz zapłon i gaźnik to na wspomnianych gratach powinieneś być blisko 300HP. Po hamowni zrób analizę wykresu bo może się okazać, że głowice wydalają ale np wystarczy wałek wymienić albo inne ratio na popychaczach i da radę :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Damian » 2018-06-18, 10:35

Właśnie miałem zrobić porting kanałów ale zasiegnąłem informacji i z ztego co udało mi sie ustalić to źle przeprowadzony porting kanałówmoże dać odmienny skutek poniewaz mieszanka będzie zbyt gładko przelatwyać i przez co nie bedzie sie mieszać. co ty o tym sądzisz. A może masz kogoś kto to robił i ma jakieś pojęcie bo szczerze to nigdy tego nie robiłem. Sprzet mam ale niechcę sobie pogorszyć.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Rezor » 2018-06-18, 12:01

Przecież między innymi o to chodzi żeby zmniejszyć tarcie (polerowanie) i zwiększyć przepływ kanałów (porting). Są różne sposoby "wykończenia" kanałów. Z tego co pamiętam pozostawienie "chropowatej" powierzchni pomaga w odprowadzeniu ciepła i poprawia ekonomie spalania mieszanki. Wygładzanie ma zwiększyć prędkość napełniania komory czystą mieszanką. Najlepszym i najbardziej czasochłonnym procesem jaki widziałem to rzeźbienie czegoś na wzór z piłeczki do golfa.
Tu masz efekty :)
" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Post autor: Damian » 2018-06-18, 20:37

Ok. Pomyślę o tym. Żeby nie pogorszyć muszę poczytać co dokładnie trzeba wygładzić w którym miejscu. Chyba że masz jakieś instrukcję? A jeszcze jakieś sugestie co do mojego silnika ci się nasowają?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FoMoCo”