Poprawienie osiągów v8 302cid [1975 r.]

Wszystkie inne pojazdy i części powiązane z Mustangiem

Moderatorzy: stang232, celibad

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Post autor: Evening » 2010-11-28, 22:21

Dobra trzeba trochę usystematyzować, bo się sam gubię powoli:

1. - NIE BĘDZIE TURBO
2. - NIE BĘDZIE NITRO
3. - z racji kosztów, nie będzie aluminiowych głowic przynajmniej na razie
Jeśli chodzi o pierwsze dwa punkty to bardzo prosił bym o kontynuowanie dyskusji w oddzielnym temacie, mam nadzieje że moją prośbą nikogo nie urażę ;)

Po przeczytaniu Waszych porad najbardziej prawdopodobny obrany kierunek to:
żeliwne głowice od 289 albo od 351.
Jeśli chodzi o inny wałek niż ten który mam obecnie, czy będzie miało znaczenie jaką mam głowice czy 289 czy 351?

A co do pokryw zaworów mam nadzieje ze zostają oryginalne :P jedynie odświeżone. :D

@pavulon_ Czy mógłbyś się dowiedzieć o cenę głowic o których wspominałeś? :)
@muarah :padam: pokłony za obszerne odpowiedzi



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-28, 22:24

Jeszcze jedna możliwość: Summit sprzedaje zestawy do popularnych silników i ma taki też do Fordowskiego 5.0L:
http://www.summitracing.com/parts/EDL-2091/
Wymienia się już sporo gratów, trzeba silnik wymontować i całkiem rozebrać, ale przy okazji można sprawdzić czy wszystko jest OK, np. panewki itp.
Zaleta jest tez taka, że wiadomo mniej więcej ile się uzyska koników a 367HP to nie jest mało.
Trzeba by było wszystko podliczyć i porównać, ale cena wydaje się atrakcyjna.


muarah

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-11-28, 22:47

muarah pisze:Jeszcze jedna możliwość: Summit sprzedaje zestawy do popularnych silników i ma taki też do Fordowskiego 5.0L:
http://www.summitracing.com/parts/EDL-2091/
Wymienia się już sporo gratów, trzeba silnik wymontować i całkiem rozebrać, ale przy okazji można sprawdzić czy wszystko jest OK, np. panewki itp.
Zaleta jest tez taka, że wiadomo mniej więcej ile się uzyska koników a 367HP to nie jest mało.
Trzeba by było wszystko podliczyć i porównać, ale cena wydaje się atrakcyjna.
to co oni podają brałbym na ta moc spooooorą poprawkę, myślę,że 367 KM jest prawie nie możliwe na tym co jest w tym zestawie, już pomijam,że dane te tyczą się silnika hamowanego na hamowni silnikowej bez jakiegokolwiek osprzętu z elektryczną pompą wody i na podejrzewam E-85, czytałem sporo na forach o efektach danych modyfikacji i średnio co się udaje osiągnąć na dobrym wałku i głowicach to 330-350KM

sam u siebie mam takie głowice; http://www.summitracing.com/parts/AFR-1388/ chyba jedne z lepszych dostępnych w USA,
do tego wałek ; http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-6250-Z303/ gdzie seryjny to lierka "A" a mój to "Z" :] kolektor Edelbrock performer II, long tube 1 5/8"reszta przelot flowmaster 2,5" w tym zestawieniu z rockersami 1,6, komorą 58cc, (sprężanie 10:1) itd...max na hamowni wyszło 340KM i 460NM (dół silnika jest nowy) oczywiście szło by coś jeszcze dzwignąć,ale trzeba by pogrzebać przy przy mapach zapłonu.

ps. o ile się nie mylę to przy silnikach 302 do roku 1986 tłoki mają płaskie góry bez podcięć na zawory więc tu8 trzeba być bardzo ostrożnym z dobieraniem głowic i wałka bo można silnikowi zrobić ałaaaaa..


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-28, 23:24

Spoko, siedzę przy piwku i sobie skrobię;)
Wałek może mieć znaczenie, może się okazać, że ma bardzo mały wznios zaworów i przy dużych kanałach przepływ będzie relatywnie powolny a to oznacza słaby dół na którym zależy Ci najbardziej jak zrozumiałem.
Nie odrzucaj na wstępie aftermarketowych głowic. 1000$ to nie jest aż tak dużo jak na tuning silnika a mają dwie zalety:
1) są już dostosowane do różnych konfiguracji bloków i kolektorów dolotowych
2) na pewno zauważysz przyrost pary w maszynie
Żeliwne głowice od 289 czy 351W/C montuje się na 302 w USA ale potrzebne są pewne modyfikacje, które po pierwsze trzeba dokładnie określić a po drugie niekoniecznie będzie je łatwo wykonać.
Co do moich głowic od 351C to mniej więcej sprawdziłem co trzeba zrobić, żeby je zamontować na blocku 302 i jest tego sporo więc łatwo ani zbyt tanio nie będzie;(
Z głowicami od 289 może być łatwiej ale nie wiadomo czy przyrost mocy będzie znaczący bo to zależy od tego jaka była wersja silnika z którego je zdjęto – może Pavulon będzie mógł to sprawdzić.


muarah

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-11-28, 23:31

Evening pisze: @pavulon_ Czy mógłbyś się dowiedzieć o cenę głowic o których wspominałeś? :)
ok, sprawdze i dam znać. Apropos pochodzenia to są one z 289 z roku 1968.

p.s.
też rozważałem temat aluminiowych głowic przy remoncie 289 ale ze względów kosztowych zdecydowałem się na inne zmiany. Regeneracja głowic to w zależnosci od firmy od 1000 do 2000 za parę, alu heads to około drugie tyle - 1000k usd +shipping +opłaty. Mam zatem czyste purstyczne sumienie :rotfl: a poza tym i tak agresywnie nie jezdze zeby potrzebował duuuzo dodatkowej mocy w stosunku do tego co jest.

p.s 2.
kumpel mówi ze za 500 pln by oddał te głowice ale mysle ze ze stówke z hakiem można by potargować. Na ebayu ceny podobne 100-200 usd +shipping+opłaty.
Ostatnio zmieniony 2010-11-28, 23:38 przez Pavulon_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-28, 23:37

Zgadzam się, na pewno podają maksymalną możliwą do osiągnięcia wartość ale zawsze to coś. Zakładam jednak, że jakoś te graty dobierają do siebie a poza tym cena jest niższa niż kupowanie osobno. Jednak jak rozumiem w tym przypadku to są już zbyt daleko idące modyfikacje i za duże koszty.
Z denkami tłoków to też słuszna racja, trzeba na to uważać przy takich kombinacjach.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-28, 23:43

Pavulon_ pisze:Apropos pochodzenia to są one z 289 z roku 1968.
to mamy dwie możliwości C lub K:
http://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=131


muarah

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-11-28, 23:45

muarah pisze:
Pavulon_ pisze:Apropos pochodzenia to są one z 289 z roku 1968.
to mamy dwie możliwości C lub K:
http://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=131
hehe, bez przesady :D to są c-code



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-28, 23:57

hehe, HiPo ma chyba swoją wartość :D
Nie wiem czy takie głowice znacząco poprawią osiągi 302-ki.


muarah

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Post autor: Evening » 2010-11-28, 23:59

No i jestem w punkcie wyjścia :D
Głupi tak samo jak bylem na samym początku poprzedniej strony :D

Auto nie jest ani na tor, ani na drag.. tylko do jazdy na co dzień
To ma być typowo uliczne auto jednak mocniejsze niż wyjechało podczas kryzysu paliwowego i w dobie kryzysu ekologicznego :P .
Ostatnio zmieniony 2010-11-29, 00:02 przez Evening, łącznie zmieniany 1 raz.



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2010-11-29, 00:02

Evening pisze:No i jestem w punkcie wyjścia :D
Głupi tak samo jak bylem na samym początku poprzedniej strony :D

Auto nie jest ani na tor, ani na drag.. tylko do jazdy na co dzień
To ma być typowo uliczne auto jednak mocniejsze niż wyjechało podczas kryzysu paliwowego i w dobie kryzysu ekologicznego :P .
Malo mocy - dawaj wiekszy silnik :D

Moze tak?

Albo stroker?
Zanm takich,co zrobili strokera z 4,0 na 4,6 w jeepie i nawet to dziala :)

I chyba tez z 5,2 na 5,9 V8.



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-29, 00:33

Zaczynam łapać o co chodzi – ma być trochę lepiej i jak najtaniej.

Stroker to też spore koszty i nie poprawiamy tego co jest słabe w tym silniku.
Jeśli ma być jak najtaniej to możesz poszukać albo używanych głowic np. na Ebayu albo zdecydować się na najtańsze aluminiowe. KJM to chyba to samo co ProComp, mają coś wspólnego z Chinami i na początku mieli problemy z jakością ale słyszałem, że przy mało wyczynowych aplikacjach dają radę. Np. tutaj jest para głowic poniżej 600$:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-Ass ... ccessories

Warto się upewnić czy będą pasować do seryjnego kolektora dolotowego, ew. jaki kolektor do nich dobrac.


muarah

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-11-29, 00:37

Evening pisze:No i jestem w punkcie wyjścia :D
Głupi tak samo jak bylem na samym początku poprzedniej strony :D

Auto nie jest ani na tor, ani na drag.. tylko do jazdy na co dzień
To ma być typowo uliczne auto jednak mocniejsze niż wyjechało podczas kryzysu paliwowego i w dobie kryzysu ekologicznego :P .
moim skromnym zdaniem:

- głowice od 289 + regeneracja - należy jednak sprawdzić czy do 302 będą pasować bez dodatkwych przeróbek i kosztów.
- wałek rozrządu, lifter kit, valve springs
- gaźnik (propozycja 6t07t) - lub 4bbl + intake (dodatkowe około 200 usd)
- a tak naprawde do przy takich przeróbkach należałoby rozebrać silnik i sprawdzić stan cylindrów, wału, panewek, tłoków itp. uszczelnić, poskładać i cieszyć się lepszymi osiągami :D :D



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-11-29, 10:04

Głowice od 289 bedą pasować wprost, objetość komory 60,5-63,5.
302-4V z '68 byłyby najlepsze bo mają 52-55 :hyhy:
Im mniejsza objetosc tym wiekszy stopień kompresji.
Tłoki mają wybrania pod zawory oraz na pewno podtoczenie obnizajace stopień kompresji.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-11-29, 20:38

Ja uważam, że docelowo trzeba myśleć o aluminiowych głowicach. Jeżeli silnik nie jest do remontu a Ty chcesz jak najtaniej mieć zauważalny przyrost radości z jazdy to pomyśl o takiej inwestycji - w skrócie wałek + kolektor + gaźnik.

przykłady części:
~350$ za wałek typu street performance + liftersy + sprężyny + ew. rozrząd, np ten komplet:
http://www.summitracing.com/parts/CCA-K31-234-3/
Jeżeli nie nie jest za ostry to sprężyny zaworowe mogą pozostać ale bezpieczniej wymienić, rozrząd jeżeli był wymieniany też może zostać - wtedy koszt spadają do poniżej 200$

~150$ najtańszy aluminiowy kolektor, np. taki Edelbrock Performer: http://www.summitracing.com/parts/EDL-2121/

~250$ gaźnik 4 gardzielowy 600cfm
~100$ - niezbędne uszczelki
Razem na części wydasz ok. 850$ + przesyłka i ew. VAT ale z tym to różnie bywa
Wszystko to da się wymienić na samochodzie, bez wyjmowania silnika. To taki rozsądny wariant, rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który wiele takich silników robił i często robi się właśnie taki zestaw dla samochodów ulicznych.


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „FoMoCo”