Jak profeslonalnie spalić gumę ???

Wszystko związane z wyścigami, driftem itd. (sprzęt, taktyka, imprezy...)

Moderator: alski

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-09-21, 08:09

Tadi pisze:To mnie zawsze w automatach zastanawiało jak spalić gumę, ponieważ niema sprzegła to nie można go wkręcić na wysokie obroty bo zawsze ruszy, a z hamulcem to nie wiem jak bo przecież hamulec jest na 4 koła, a ręczny na tylnie bądź na 4, napęd jest na tył więc nigdy nie wiedziałem. Kolege z klasy mówił że się da na trybie N wkręcać samochód na ok. 6tyś obr/min i szybko przełączyć na D, ale pewnie przez takie coś skrzynia biegów po krótkim czasie padnie
w automacie jest łatwiej niz w manualu


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Harryy
Posty: 3
Rejestracja: 2010-09-18, 14:20
Model: Thunderbird
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Post autor: Harryy » 2010-09-21, 15:06

zaborjr pisze:
Harryy pisze:Jedną nogą wciskasz hamulec, a drugą gaz do dechy. :rotfl:
JA bym to raczej nazwał "palenie trawy" ;) nie mylić trawką :rotfl:
Niestety w pobliżu nie było asfaltu ;)



Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-09-21, 15:24

a Krzysiu mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak się to robi, od samego początku, bo nie chce u mamy w samochodzie próbować metodą prób i błędów bo mogę coś popsuć, a to by nie było fajne



Harryy
Posty: 3
Rejestracja: 2010-09-18, 14:20
Model: Thunderbird
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Post autor: Harryy » 2010-09-21, 15:27

Tadi pisze:To mnie zawsze w automatach zastanawiało jak spalić gumę, ponieważ niema sprzegła to nie można go wkręcić na wysokie obroty bo zawsze ruszy, a z hamulcem to nie wiem jak bo przecież hamulec jest na 4 koła, a ręczny na tylnie bądź na 4, napęd jest na tył więc nigdy nie wiedziałem. Kolege z klasy mówił że się da na trybie N wkręcać samochód na ok. 6tyś obr/min i szybko przełączyć na D, ale pewnie przez takie coś skrzynia biegów po krótkim czasie padnie
W automacie to jest pikuś. Jeżeli auto jest z tylnym napędem, to wrzucasz na 1(żeby skrzynia nie zmieniała biegów) lewą nogą wciskasz hamulec a prawą gaz.Jeżeli auto nie jest obciążone to hamulec łapie na przednie koła. A jeżeli jest przedni napęd to zaciągasz ręczny i wciskasz gaz. Mnie zawsze wychodzi.
Można też kręcić bączki z wciśniętym hamulcem. Link poniżej:

W zależności czy chcesz stać w miejscu czy pomału kręcić baczki, wciskasz hamulec słabiej albo mocniej. :D



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-09-21, 15:38

Harryy pisze:eżeli auto jest z tylnym napędem, to wrzucasz na 1(żeby skrzynia nie zmieniała biegów) lewą nogą wciskasz hamulec a prawą gaz
Wcześniej wyłącz jeszcze kontrole trakcji..



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-09-21, 20:42

Tadi pisze:a Krzysiu mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak się to robi, od samego początku, bo nie chce u mamy w samochodzie próbować metodą prób i błędów bo mogę coś popsuć, a to by nie było fajne
Harryy odpisał, nic dodać nic ująć :) może jeszcze oprócz tego, że uczyć się można na początek na trawie ;) kół nie zniszczysz, nic nie zepsujesz :) a i tylne koła łatwie stracą przyczepność ;) tylko potem trawe wyjąć spod spodu :D


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-21, 22:50

Oszczedzicie sprzeglo co !!

[yt][/yt]


Ale Gosc - tak spalic sprzeglo . Teraz musi kupic i opony i sprzeglo .



Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Post autor: PMN » 2010-09-22, 22:07

Tadi pisze:a Krzysiu mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak się to robi, od samego początku, bo nie chce u mamy w samochodzie próbować metodą prób i błędów bo mogę coś popsuć, a to by nie było fajne

No właśnie, więc lepiej tego nie rób jeśli mama nie wyraża zgody.



Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-09-22, 22:20

Ale nie pomyślałem też o tym że jej samochód ma napęd na przód :kwasny:



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-27, 15:52

Harryy pisze:Jedną nogą wciskasz hamulec, a drugą gaz do dechy. :rotfl:
Wcisnol hamulec - spalil i opony i hamulec

[yt][/yt]



Harryy
Posty: 3
Rejestracja: 2010-09-18, 14:20
Model: Thunderbird
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Post autor: Harryy » 2010-09-27, 22:43

AluStar pisze:
Harryy pisze:Jedną nogą wciskasz hamulec, a drugą gaz do dechy. :rotfl:
Wcisnol hamulec - spalil i opony i hamulec

[yt][/yt]
Tutaj ucierpiały tylko opony :D
... re=related



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-09-28, 06:55

Może już było, ale w automacie: prawą nogą, piętą naciskasz hamulec, a palcami gaz. Skrzynia na 1 biegu. Dzięki temu można regulować całym procesem palenia gumy. Wiem, bo w 2001 spaliłem resztkę opony, żeby poćwiczyć i przekonać się jak to jest. Więcej tego robić nie będę...
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Post autor: RadAg! » 2010-09-29, 11:06

Dezo pisze:Może już było, ale w automacie: prawą nogą, piętą naciskasz hamulec, a palcami gaz. Skrzynia na 1 biegu. Dzięki temu można regulować całym procesem palenia gumy. Wiem, bo w 2001 spaliłem resztkę opony, żeby poćwiczyć i przekonać się jak to jest. Więcej tego robić nie będę...
Pozdrawiam
Nie rozumiem, jaka jest roznica czy hamulec i gaz naciskasz ta sama noga czy hamulec lewa a gaz prawa?


www.roadrunners.pl

Harryy
Posty: 3
Rejestracja: 2010-09-18, 14:20
Model: Thunderbird
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Post autor: Harryy » 2010-09-29, 13:25

RadAg! pisze:
Dezo pisze:Może już było, ale w automacie: prawą nogą, piętą naciskasz hamulec, a palcami gaz. Skrzynia na 1 biegu. Dzięki temu można regulować całym procesem palenia gumy. Wiem, bo w 2001 spaliłem resztkę opony, żeby poćwiczyć i przekonać się jak to jest. Więcej tego robić nie będę...
Pozdrawiam
Nie rozumiem, jaka jest roznica czy hamulec i gaz naciskasz ta sama noga czy hamulec lewa a gaz prawa?
Dla mnie to bez różnicy. Ważne jest tylko żeby nie wcisnąć hamulca do dechy, bo można spalić tylne klocki. Tak jak to zrobił klient na powyższym filmiku. ;)



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-09-29, 13:26

;) jest roznica bo druga noga ma urlop :rotfl: a tak na powaznie to chyba lepsze wyczucie jest ale to kwestia indywidualna... :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tor”