1/4 Mili ....

Wszystko związane z wyścigami, driftem itd. (sprzęt, taktyka, imprezy...)

Moderator: alski

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-06-04, 19:47

aby robić rekordy trzeba zdobyć, wiedzę i doświadczenie, na pewno nie da się tego kupić, więc kasa to nie wszystko ;)


PMN

powiedz mi jakie 60 FT robiłeś w Polsce najlepsze na slickach hoosier które miałeś w M3T? jakie miałeś ciśnienie w nich podczas przejazdów kontrolowałeś to?
miałeś do tych opon dętki?

pamiętam jak startowałeś w Dajtkach bmw i widziałem,że rewelacyjnej przyczepności nie uzyskiwałeś tam, przynajmniej tak mi się wydawało, jakie 60 ft robiłeś na tym lotnisku?

ni chu.. nie mogę na moich M/T drag 26/10 15" zrobić 60 ft lepszego jak 1,95s. średnio 2 sek.jeżdziłem w
Dajtkach, Czaplinku i Wilczych Laskach, Borsk, wydają się tam dość dobre nawierzchnie, :suchy:

żeby było zabawniej, 150m. od mojego domu biegnie droga krajowa,asfaltowa lana pewnie z 30-50 lat temu nie wygląda za rewelacyjnie,ale na niej nawet bez grzania kapci robię 60ft 1.8, po rozgrzaniu nawet 1,7 o co tu biega? choć ciśnienie miałem niższe niż na zawodach coś koło 1 bar.


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-06-04, 21:35

gover

polecam lekturę ;

http://www.mickeythompsontires.com/tech.php" onclick="window.open(this.href);return false;


o optymalnym ciśnieniu,(tak na skróty);

http://www.mickeythompsontires.com/tech.php?bulletin=s3" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz;

http://www.mickeythompsontires.com/stri ... tem=ETDrag" onclick="window.open(this.href);return false;

przejrzyj,poczytaj bo ręce mi opadają :mur:

A teoria z brudnym i nie równym torem (lotniskiem) :super:
bo na tych lotniskach co ja miałem okazję bywać jakoś kolein jak na drogach krajowych nie widziałem nigdy jeśli już mówimy o nierównościach,a jeśli chodzi o czystość lotnisk to wydawało mi się zawsze,że konstrukcja, nachylenie płyty, takiego obiektu powinna zapewniać jak najszybsze odprowadzenie z niego wody,a co za tym idzie piasku,kurzu itp. z wiadomych chyba względów....lądujące tam samoloty :hyhy:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: PMN » 2012-06-04, 22:47

@ michal@
Jeździłem na DOT'ach, bezdętkowych. 28x14.5x16. Nie jest to najbardziej przyczepna opona.
Zaczynałem od 60ft podobnych jak u Ciebie - okolice 1.8-2s. Z tego co pamiętam tyle robiłem na paskudnym Bemowie. Wtedy powtarzalne ET było w okolicach 10.7s - 10.9s

Z ciśnieniem różnie. Zależało od nawierzchni (może i temperatury zewnętrznej?) - dostosowywałem je do zawodów. Metoda prób i błędów. Średnio, okolice 0.6bara i szedłem w dół co .05
Temperatura to ok.50stC jeśli dobrze pamiętam.

Tutaj TIP dla początkujących ćwiartkowców - w zależności od rodzaju mieszanki opony, najlepsza przyczepność jest przy różnych temperaturach. Stąd, to, że np.Hoosier'a DOT'a trzeba dobrze zagrzać, żeby kleił, nie oznacza, że jeśli zrobi się taki sam burnout na oponie drogowej, to też będzie dobrze. Wręcz przeciwnie. Najczęściej zwykła opona, przy zbyt wysokiej temperaturze będzie bardziej śliska niż normalnie :)
Stąd - warto "dobrać" burnout do opony. Czasem mniej dymu (mniej WOW od publiki) = lepszy czas.

Wracając do tematu.
Finalnie, na tych samych oponach, udało mi się zejść do 1.4s. Właściwie, mój rekord to 1.406s 60ft. Trochę urywa głowę przy starcie :) Jedyne 4x4, które było w stanie mi podskoczyć w 2010r to Vette VTG, które robiło jakieś tysięczne części sekundy szybciej! Żadne 911 Turbo, czy inne GTR'y nie miały szans na starcie z RWD - fajne uczucie :)
By do tego dojść (oprócz właściwej temp i ciśnienia opon) dopracowywaliśmy ustawienie zawieszenia i procedury startu. Myślę, że mógłbym znacznie poprawić czasy, gdyby popracować jeszcze z przełożeniami.
Tu jeden z wolniejszych przejazdów:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeśli chodzi o nawierzchnie. Tu najlepsze porównanie mam w GT500. Są miejsca (np. Niepodległości na wysokości Woronicza, Wwa), gdzie tracę przyczepność "z gazu" na 3jce, a nawet na 4ce (!). Dodaję gazu i jadę bokiem.
W innych miejscach (np. droga z Sk'a Kamiennej w kierunku Starachowic, dwupasmowa), gdzie mogę na 2jce wcisnąć gaz do podłogi i auto będzie przyspieszać bez gubienia trakcji (!) niesamowita przyczepność. Aż szkoda, że nie ma tam jak ustawić ćwiartki.

Inna sprawa, że czuję to przy przyspieszaniu, a działa to tak samo przy hamowaniu. Tyle, że nie co dzień hamuje się awaryjnie z pedałem wbitym w podłogę. Tzn. nie chciałbym, by kiedykolwiek przyszło mi awaryjnie hamować np. na wymienionym skrzyżowaniu Niepodległości z Woronicza. Mogę się założyć, że z tej samej prędkości, zatrzymałbym się metry dalej, niż gdybym hamował na wspomnianej drodze w Skarżysku.
Dopiero mocne auta RWD pokazują różnicę w przyczepności w nawierzchni, a ta jest w PL ogromna...

i jeszcze @ gover - a propos GT-R'ów, tam są tylko i wyłącznie skrzynie dwusprzęgłowe. Bezstopniowe robi aktualnie np. Mazda i to faktycznie jest mega wolne.


2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-06-05, 20:27

PMN dzięki, będę musiał poeksperymentować z ciśnieniem, jeszcze na 0,6 bara nie próbowałem, choć M/T równiez podaje dla dla tej opony i masy jaką ma mój samochód przedział 0,6-0,7 bar. :P


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: PMN » 2012-06-06, 11:51

Trzymam kciuki! :)

Po zagrzaniu, ciśnienie wzrastało mi (z tego co pamiętam) o ok. 0.1 - 0.15b


2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-06-19, 08:34

Nie dziwic sie ze ten mercedes taki mocny - mial 3 m-ce w PL.
Mocno doinwestowany Mustang niema szans .





No i michal : w klasie Drag ?? 13,01 ET+RT
(PS Masz Plany na moc okolo 500 KM ? )







Wyniki ogolnie nie robily szalu !?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-06-19, 19:22

Alustar , tak jechałem w klasie drag, startowałem z mercedesem Brabus V12 biturbo (640KM)
film;



mój najlepszy przejazd ;

ET 12.301 i 60ft 1.967 kiepskie :/ (takie samo robiłem na streetowych oponach też w dajtkach)

A to ten sam wyścig co wyżej tylko widziany z wewnątrz mojego auta;




w półfinale udało mi się wygrać z porsche ADEX przejazd z filmu co dał link Alustar,(czasy na tablicy u góry to ET+RT) ostatecznie zajęłem 2-gie miejsce przegrywając w przejeżdzie finałowym z garbusem, który robił czasy 11.5-11.7 więc daleko mi do niego :hyhy:


Nsatępna impreza dopiero za 2 miesiące w Ełku.
Do tej pory auto ma za sobą kilkadziesiąt przejazdów na N2O +75 i +100KM,(przez 2 ostatnie sezony zużyłem 6 pełnych butli N2O) EGT nie przekracza 800*C,AFR trzyma się tak jak trzeba, silnik pracuje bez zarzutu, dlatego tam chcę strzelać +150KM.. może trochę więcej :hyhy:


Jeśli chodzi o mustanga, który startował z mercedesem, to on zdecydowanie jechał bardzo słabo, najlepszy jak pamiętam miał 13.8, lub 14.00 jak na 444KM to nic specjalnego :spi:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-19, 20:49

Laguna Seca coś nie jedzie , czas mizerny ,albo kierowca lichy :) zeby wiekowy ciezki i nie super Mocny Opawagen go objechał o tyle.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-06-19, 22:27

michal@ dzis rozmawialem z Witkiem ( Mercedes 124) - nie sadzisz ze aparatura troche byla nie bardzo dokladna co ?! ( czasy ogolnie bardzo slabe )
Ale laguna zrobila mega wrazenie - miales okazje ja ogladac - widziales jak mocno ja odciazyli - sprawia wg mnei wrazenie jak by byla z blachy po puszce z piwa.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-06-20, 05:15

Na czasy raczej negatywny wpływ mógł mieć wiatr pod który się jechało tego dnia,no i jak wspomniałem wcześniej nawierzchnia pomimo,że wygląda bardzo gładko nie jest zbyt przyczepna, auta wyrażnie na starcie się slizgały,
jeśli chodzi o tego mustanga, to jak dowiedziałem się,że będzie uczestniczył w tych zawodach pomyślałem,że będzie robił czasy podobne do moich bo w USA takie robią bez problemu niskie 12,
a sama stylistyka, to samochód nie wątpliwie ładny choć jak dla mnie wygląda zdecydowanie za grzecznie :zawstydzony: ,bardzo słabo go słychać, na mnie GT500 poprzedniej generacji robi większe wrażenie niż foka loka ;)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: gover » 2012-06-22, 22:15

PMN - ja takie smieszne pytanko mam z ciekawości o ile to nie tajemnica:
chłodnicę masz w swoim M3T to ilo-rzędową??



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: Koral » 2012-06-25, 20:04

tak dla rozladowania atmosfery najszybszy mustang dla naszych pociech :D ;)
[yt][/yt] :D " onclick="window.open(this.href);return false;

a tu mistrz parkowania
[yt][/yt] " onclick="window.open(this.href);return false;

i driftowania :D
[yt][/yt] " onclick="window.open(this.href);return false;

serio mysle zeby takiego Olkowi zakupic :D ;)

czemu nie wyswietla filmikow ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: PMN » 2012-07-17, 23:47

@gover - nie pamiętam. To ori chłodnica od M3 E36, albo od TDS'a (bo ztcp miał większą).

pozdr,


2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-08-20, 21:10

W niedzielę odbył się 3-ci Mazurski Motoshow w Ełku współorganizowany z SSS
Pogoda dopisała, choć było odrobinę za ciepło, 1/4 organizowane było na zamkniętym odcinku drogi ekspresowej,
jak dla mnie organizacja z pupci! największą parodią było to,że bramy otwarte miały być od 7.00-9.00 "po tym czasie nie wpuszczamy"
ruszyłem o 2.00 w nocy żeby na miejscu od 8 do 15.30 stać jak kołek i czekać na swoją kolej

Na finałach nie zostałem po 4 przejadach eliminacyjnych zrobiłem stamtąd wypad, choć z tego co czytam i tak nie było na co czekać , bo organizator zapomniał kupić pucharów :rotfl:


W drodze powrotnej w nocy minełem mustanga PLUZZ nie byłeś to ty czasem :papa:



najlepszy mój czas ET to 11.896 @199.5kph 60ft 1.95 :oczami: moc 350KM+125KM z N2O


był tam jeszcze jeden mustang Shelby czarny z tego co widziałem zrobił 12.02 :)


wszystkie wyniki w klasach;

http://www.sss.org.pl/timingdb.php?view=190812" onclick="window.open(this.href);return false;


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-08-20, 22:35

Piekne czasy !! Gratulacje !! wreszcie pekla 11. :super: :super:
myslalem ze lukasz tez 11 strzeli , ale strzelilo sprzeglo , wiec szkoda...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tor”