3.7 2013 rok skrzynia - automat
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-04-26, 10:55
- Model: V6 Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
3.7 2013 rok skrzynia - automat
Panowie w moim mustangu rok produkcji 2012, model 2013 pojawił się hałas, a właściwie świst podczas zmiany biegów. Słychać go przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3, milknie kiedy wrzuci się 4 i wyżej (W niczym to nie przeszkadza, samochód chodzi jak zwykle).
Mechanik powiedział mi, iż czasami w modelach z roku 2012 i 2013 pojawia się ten problem i w Stanach była robiona akcja serwisowa związana z tym. Wiecie może coś o tym? Wycenił mi wstępnie naprawę tego "świstu" na ok 4-5 tys.
Info do akcji serwisowej
http://cdn.lrsstatic.com/downloads/tsb0 ... -06-04.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MIał ktoś z was podobne doświadczenia? Naprawiać to, czy zostawić?
Mechanik powiedział mi, iż czasami w modelach z roku 2012 i 2013 pojawia się ten problem i w Stanach była robiona akcja serwisowa związana z tym. Wiecie może coś o tym? Wycenił mi wstępnie naprawę tego "świstu" na ok 4-5 tys.
Info do akcji serwisowej
http://cdn.lrsstatic.com/downloads/tsb0 ... -06-04.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MIał ktoś z was podobne doświadczenia? Naprawiać to, czy zostawić?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
Kupę siana za to, tak się wstępnie wydaje.
Problemem jest pompa, a to nie przelewki ogólnie. Trudno powiedzieć co się z tym stanie.
Problemem jest pompa, a to nie przelewki ogólnie. Trudno powiedzieć co się z tym stanie.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
Sprawdź na stronie Forda czy Twój VIN miał wezwanie na akcję serwisową. Jeśli tak, to możesz próbować powalczyć w ramach wezwania na akcję z Ford Polska.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-04-26, 10:55
- Model: V6 Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
Po wstępnym sprawdzeniu na stronie https://owner.ford.com/servlet/ContentS" onclick="window.open(this.href);return false; ... ecallsPage widzę, że mój model nie podlegał tej akcji serwisowej. Napisałem jeszcze dla potwierdzenia do Stangdaro.
Jeśli się okaże że mój model nie miał akcji serwisowej związanej z skrzynią to wtedy pozostanie mi winić mechanika który zmieniał mi olej w skrzyni biegów.
Świst pojawił się 2 tys km po wymianie oleju. Mechanik twierdzi, że on tylko wymienił olej łącznie z fitrem, więc to nie może być jego wina.
Nie wiem co o tym myśleć i szukam punktu zaczepienia,
Jeśli się okaże że mój model nie miał akcji serwisowej związanej z skrzynią to wtedy pozostanie mi winić mechanika który zmieniał mi olej w skrzyni biegów.
Świst pojawił się 2 tys km po wymianie oleju. Mechanik twierdzi, że on tylko wymienił olej łącznie z fitrem, więc to nie może być jego wina.
Nie wiem co o tym myśleć i szukam punktu zaczepienia,
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
krzyk66 pisze:Po wstępnym sprawdzeniu na stronie https://owner.ford.com/servlet/ContentS" onclick="window.open(this.href);return false; ... ecallsPage widzę, że mój model nie podlegał tej akcji serwisowej. Napisałem jeszcze dla potwierdzenia do Stangdaro.
Jeśli się okaże że mój model nie miał akcji serwisowej związanej z skrzynią to wtedy pozostanie mi winić mechanika który zmieniał mi olej w skrzyni biegów.
Świst pojawił się 2 tys km po wymianie oleju. Mechanik twierdzi, że on tylko wymienił olej łącznie z fitrem, więc to nie może być jego wina.
Nie wiem co o tym myśleć i szukam punktu zaczepienia,
To ile Ty masz już przejechane że wymieniałeś olej w skrzyni??? pierwsza wymiana jest po 30000 mil......
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
YoDa pisze:krzyk66 pisze:Po wstępnym sprawdzeniu na stronie https://owner.ford.com/servlet/ContentS" onclick="window.open(this.href);return false; ... ecallsPage widzę, że mój model nie podlegał tej akcji serwisowej. Napisałem jeszcze dla potwierdzenia do Stangdaro.
Jeśli się okaże że mój model nie miał akcji serwisowej związanej z skrzynią to wtedy pozostanie mi winić mechanika który zmieniał mi olej w skrzyni biegów.
Świst pojawił się 2 tys km po wymianie oleju. Mechanik twierdzi, że on tylko wymienił olej łącznie z fitrem, więc to nie może być jego wina.
Nie wiem co o tym myśleć i szukam punktu zaczepienia,
To ile Ty masz już przejechane że wymieniałeś olej w skrzyni??? pierwsza wymiana jest po 30000 mil......
ale chyba w starym 4.0 ....
w V6 3.7 wymiana oleju zgodnie z ksiażką powinna nastąpić przy !!!!! 150.000km !!!! makabra... duzo... mozna wczesniej ale chyba nie przy 30.000.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
pewnie dlatego tak szybko wymieniają bo jak się ściągało z zachodu auto z "niskim przebiegiem " to trzeba było wymienić płyny i paski żeby przypadkiem nie strzeliły
i pewnie została ta świadomość że auta za wody mają kręcone liczniki
i pewnie została ta świadomość że auta za wody mają kręcone liczniki
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
W poprzednim też jest taka długa wymiana, ludzie nie potrafią czytać instrukcji. Jest tam o wymianie co 30, ale akurat nie dotyczy to tej skrzyni...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-04-26, 10:55
- Model: V6 Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
Ja wymieniłem przy przebiegu 50 tys. km. Wymianę polecił mi Alustar. Ale wymiana odbyła się w sposób zwykły a nie dynamiczny.
Spróbuje jeszcze raz zmienić olej dynamicznie z płukaniem skrzyni - może to pomoże
Skrzynia chodzi idealnie, nie szarpie tylko pojawił się cichy "swist" w momencie przyśpieszania i zmiany biegu z 1 na 2 i 3. Co ciekawe przy 4,5 i 6 nie ma już tego świstu.
Spróbuje jeszcze raz zmienić olej dynamicznie z płukaniem skrzyni - może to pomoże
Skrzynia chodzi idealnie, nie szarpie tylko pojawił się cichy "swist" w momencie przyśpieszania i zmiany biegu z 1 na 2 i 3. Co ciekawe przy 4,5 i 6 nie ma już tego świstu.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
lamina pisze:YoDa pisze:krzyk66 pisze:Po wstępnym sprawdzeniu na stronie https://owner.ford.com/servlet/ContentS" onclick="window.open(this.href);return false; ... ecallsPage widzę, że mój model nie podlegał tej akcji serwisowej. Napisałem jeszcze dla potwierdzenia do Stangdaro.
Jeśli się okaże że mój model nie miał akcji serwisowej związanej z skrzynią to wtedy pozostanie mi winić mechanika który zmieniał mi olej w skrzyni biegów.
Świst pojawił się 2 tys km po wymianie oleju. Mechanik twierdzi, że on tylko wymienił olej łącznie z fitrem, więc to nie może być jego wina.
Nie wiem co o tym myśleć i szukam punktu zaczepienia,
To ile Ty masz już przejechane że wymieniałeś olej w skrzyni??? pierwsza wymiana jest po 30000 mil......
ale chyba w starym 4.0 ....
w V6 3.7 wymiana oleju zgodnie z ksiażką powinna nastąpić przy !!!!! 150.000km !!!! makabra... duzo... mozna wczesniej ale chyba nie przy 30.000.
Sorry , rzeczywisćie zostałem z 4.0 bo ostatnio ciągle coś przy nim wymieniam. Mój 3,7 ma dopiero 25000km więc nawet nie patrzyłem co i jak.
Też się pomyliłeś bo to 150.000 mil więc 240.000 km
Fakt faqktem że krzyk66 nie potrzebnie zmieniał olej , no chyba że auto z przygodami wodnymi
Ja bym sprawdził jeszcze raz poziom , może jest za dużo oleju i ciśnienie za duże oraz wymienił jeszcze raz filtr , może wadliwy i nie przepuszcza dobrze oleju.
A filtr był Motorcraft czy zamiennik? bo jeśli zamiennik to są duże szanse że własnie coś z nim nie tak. Miałem tak kiedyś w HEMI* , z tym że świst był na postoju.
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
YoDa pisze: To ile Ty masz już przejechane że wymieniałeś olej w skrzyni??? pierwsza wymiana jest po 30000 mil......
Sorry , rzeczywisćie zostałem z 4.0 bo ostatnio ciągle coś przy nim wymieniam. Mój 3,7 ma dopiero 25000km więc nawet nie patrzyłem co i jak.
[/quote]
Jeszcze raz dla jasności, wg instrukcji 4.0 ma również po 150k mil! po 30 wg instrukcji ma torqshift i 4r100, żadna z nich nie była używana w Mustangu.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-04-26, 10:55
- Model: V6 Premium 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
Re: 3.7 2013 rok skrzynia - automat
Żeby zakończyć temat. Po ponownej, dynamicznej wymianie oleju "świst" zniknął.