Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Witam,
Od jakiegoś czasu obserwuję w moim Mustangu następujące zjawisko - czy jadę 50 czy 90 km/h w momencie jak chcę bardzo delikatnie przyspieszyć zaczynam odczuwać lekkie poszarpywanie - jest wahanie w granicach 50-100 obrotów na obrotomierzu.
Słychać też nierównomierne pogwizdywanie dolotu (ludzie mający tuningowe doloty wiedzą co to za dźwięk) - jakby przepustnica co sekundę się otwierała lekko mocniej i przymykała.
To wszystko ma miejsce jak dodaję gazu minimalnie, powiedzmy na 10%. Jak dodam więcej gazu to idzie jak dziki bez zająknięcia. Przy dodawaniu gazu na postoju wszystko jest w porządku.
Poza tym dziś w trakcie ciągłej jazdy nagle na zegarach wyskoczyła mi ikonka klucza (chyba check engine) i auto zaczęło zwalniać w ogóle nie reagując na gaz. Dobrze, że było gdzie zjechać. Po zatrzymaniu obroty utrzymywały się jakby niżej niz zwykle i było czuć trzęsienie silnikiem. Wystarczyło zgasić i zapalić i było idealnie. Check zniknął, mój interfejs OBD nie pokazuje żadnych zapamiętanych błędów.
Co to może być?
Aha, co już zrobiłem:
- wyczyszczenie filtra powietrza
- wyczyszczenie przepływomierza
- zajrzałem rurą po zdjęciu filtra do dolotu - przepustnica od strony zewnętrznej wydaje się idealnie czysta
- zatankowałem dużo Pb98 na innej stacji (program jest na 98, czasem zdarza mi się dolać 95)
- świece zmienione z 15 000 km temu
Pomimo powyższych jest bez zmian
Od jakiegoś czasu obserwuję w moim Mustangu następujące zjawisko - czy jadę 50 czy 90 km/h w momencie jak chcę bardzo delikatnie przyspieszyć zaczynam odczuwać lekkie poszarpywanie - jest wahanie w granicach 50-100 obrotów na obrotomierzu.
Słychać też nierównomierne pogwizdywanie dolotu (ludzie mający tuningowe doloty wiedzą co to za dźwięk) - jakby przepustnica co sekundę się otwierała lekko mocniej i przymykała.
To wszystko ma miejsce jak dodaję gazu minimalnie, powiedzmy na 10%. Jak dodam więcej gazu to idzie jak dziki bez zająknięcia. Przy dodawaniu gazu na postoju wszystko jest w porządku.
Poza tym dziś w trakcie ciągłej jazdy nagle na zegarach wyskoczyła mi ikonka klucza (chyba check engine) i auto zaczęło zwalniać w ogóle nie reagując na gaz. Dobrze, że było gdzie zjechać. Po zatrzymaniu obroty utrzymywały się jakby niżej niz zwykle i było czuć trzęsienie silnikiem. Wystarczyło zgasić i zapalić i było idealnie. Check zniknął, mój interfejs OBD nie pokazuje żadnych zapamiętanych błędów.
Co to może być?
Aha, co już zrobiłem:
- wyczyszczenie filtra powietrza
- wyczyszczenie przepływomierza
- zajrzałem rurą po zdjęciu filtra do dolotu - przepustnica od strony zewnętrznej wydaje się idealnie czysta
- zatankowałem dużo Pb98 na innej stacji (program jest na 98, czasem zdarza mi się dolać 95)
- świece zmienione z 15 000 km temu
Pomimo powyższych jest bez zmian
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Po pierwsze zczytaj kod błędu.
Po drugie spróbuj zupełnie zdjąć filtr powietrza i tak pojechać, tylko zabezpiecz jakąś pończochą wlot przed syfem. Ja raz po czyszczeniu CAI chyba za mocno nasprejowałem olejem na filtr, musiałem coś przytkać (pewnie MAF) i auto nie chciało jechać, nie reagowało na gaz, dławiło się - jak u Ciebie. Bez filtra chodził ok i to mi pozwoliło namierzyć przyczynę. Check engine też był.
Po drugie spróbuj zupełnie zdjąć filtr powietrza i tak pojechać, tylko zabezpiecz jakąś pończochą wlot przed syfem. Ja raz po czyszczeniu CAI chyba za mocno nasprejowałem olejem na filtr, musiałem coś przytkać (pewnie MAF) i auto nie chciało jechać, nie reagowało na gaz, dławiło się - jak u Ciebie. Bez filtra chodził ok i to mi pozwoliło namierzyć przyczynę. Check engine też był.
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Jak? Check zniknął po zgaszeniu momentalnie, skanowanie moim interfejsem pokazuje zero błędów. Jakiś lepszy warsztatowy komp mi to odczyta z historii? Włożę chyba interfejs do auta i w razie powtórki tej sytuacji podepnę jeszcze przed zgaszeniem.Po pierwsze zczytaj kod błędu.
Tak jakby to wykluczyłem. Zaczęło się wcześniej - wyczyściłem i naoleiłem filtr, wyczyściłem MAF - bez zmian.Ja raz po czyszczeniu CAI chyba za mocno nasprejowałem olejem na filtr, musiałem coś przytkać (pewnie MAF) i auto nie chciało jechać
Jak nic innego nikt nie wymyśli, to spróbuję manewr ze zdjętym filtrem
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Widzę, że masz CAI i stroiłeś u Pawła. Sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewe powietrze. Może zbyt słabo dokręciłeś opaskę filtra.
" ... spróbuję manewr ze zdjętym filtrem " Nie wiem jak w 3,7 ale w moim 4,6 zdjęcie filtra powoduje całkowity zanik wolnych obrotów , dławienie się.
" ... spróbuję manewr ze zdjętym filtrem " Nie wiem jak w 3,7 ale w moim 4,6 zdjęcie filtra powoduje całkowity zanik wolnych obrotów , dławienie się.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 2018-06-17, 11:37
- Model: Mustang
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Kona Blue
- Lokalizacja:: Ślask
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
A sprawdzales filtr paliwa ? ... moze jest zasyfiony i przy delikatnym tupaniu nie radzi sobie a przy pier.olnieciu cisnie ?
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Problem w tym, że o ile pamiętam w 3.7 filtr jest w zbiorniku i jest niewymienialny, przynajmniej w teorii.
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Odpada, poszarpywał przed czyszczeniem filtra, po czyszczeniu bez zmian, a dokręciłem specjalnie z dbałością.Sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewe powietrze. Może zbyt słabo dokręciłeś opaskę filtra.
Dokładnie. To odrzucam, bo mam dopiero 120k km nalotu i nie jeżdżę na rezerwie częstoProblem w tym, że o ile pamiętam w 3.7 filtr jest w zbiorniku i jest niewymienialny,
Od wczoraj wieczora też się ku temu skłaniam, bo znalazłem taki oto temat na forum w USA: https://mustangforums.com/forum/3-7l-v6 ... ts-ok.htmlJa w pierwszej kolejności sprawdziłbym przepustnicę.
Dokładnie taki sam objaw z tym zgaśnięciem, niereagowaniem na gaz, rzucaniem silnikiem, a po restarcie wszystko od razu ok. Gość nie pisze dokładnie co mu zmienili w serwisie, ale wychodzi na przepustnicę
Nomad, mogę jakoś sprawdzić przepustnicę? Czy tylko zaryzykowanie z zakupem innej używki i podmiana?
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Chyba najszybciej gdybyś znalazł kogoś uczynnego z V6 i podmienił do testu.
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
To najprawdopodobniej przepustnica, od wczoraj mocno badam temat i natknąłem się na to:
W komentarzach przypadki jak u mnie - falowanie przy przyspieszaniu, nagłe niereagowanie na gaz w czasie jazdy itd.
Plan postępowania mam następujący:
- powtórna kontrola szczelności dolotu
- czyszczenie przepływomierza
- przepustnica - kontrola wtyczki, poprawa styków smarem kontaktowym, zajrzenie pod czarną klapkę i przeczyszczenie styków tam
- jak to nic nie zmieni - kupuję inną przepustnicę
Będę dawał znać, bo widzę, że w Stanach problem dość powszechny, to i u nas zaczną się pewnie sypać z czasem
W komentarzach przypadki jak u mnie - falowanie przy przyspieszaniu, nagłe niereagowanie na gaz w czasie jazdy itd.
Plan postępowania mam następujący:
- powtórna kontrola szczelności dolotu
- czyszczenie przepływomierza
- przepustnica - kontrola wtyczki, poprawa styków smarem kontaktowym, zajrzenie pod czarną klapkę i przeczyszczenie styków tam
- jak to nic nie zmieni - kupuję inną przepustnicę
Będę dawał znać, bo widzę, że w Stanach problem dość powszechny, to i u nas zaczną się pewnie sypać z czasem
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu
Witam,
Problem rozwiązany - na tyle co dziś pojeździłem to żadne poszarpywanie nie występuje
Zdecydowałem się wymienić przepustnicę, ekspresowo udało się kupić w dobrej cenie od kolegi z Forum i wczoraj późnym wieczorem podziałałem w garażu. Nowa przepustnica z rocznika 2014, numery zupełnie inne niż moja z 2011, ale z wyglądu identyczna i wszystko pasowało idealnie - czyli przepusnice z 3.7 V Gen pasują bez względu na rocznik.
Stara vs "nowa":
Wymiana prosta i szybka:
Po wszystkim zrobiłem tzw. "reset przepustnicy" - temat spotykany na forach USA, podobno poleca się robić to co jakiś czas i niby auto lepiej reaguje na gaz. Przekręcamy kluczyk na zapłon bez odpalania, czekamy aż zgasną kontrolki, powooooli wciskamy gaz do dechy, czekamy, powooooli odpuszczamy, czekamy, wyciągamy kluczyk i już
Z początku chciałem powalczyć ze starą przepustnicą i odkręcić tą czarną klapkę pod którą jest elektronika, jednak śruby są wkręcane na klej i trzeciej niestety urwał się łeb
Problem rozwiązany - na tyle co dziś pojeździłem to żadne poszarpywanie nie występuje
Zdecydowałem się wymienić przepustnicę, ekspresowo udało się kupić w dobrej cenie od kolegi z Forum i wczoraj późnym wieczorem podziałałem w garażu. Nowa przepustnica z rocznika 2014, numery zupełnie inne niż moja z 2011, ale z wyglądu identyczna i wszystko pasowało idealnie - czyli przepusnice z 3.7 V Gen pasują bez względu na rocznik.
Stara vs "nowa":
Wymiana prosta i szybka:
Po wszystkim zrobiłem tzw. "reset przepustnicy" - temat spotykany na forach USA, podobno poleca się robić to co jakiś czas i niby auto lepiej reaguje na gaz. Przekręcamy kluczyk na zapłon bez odpalania, czekamy aż zgasną kontrolki, powooooli wciskamy gaz do dechy, czekamy, powooooli odpuszczamy, czekamy, wyciągamy kluczyk i już
Z początku chciałem powalczyć ze starą przepustnicą i odkręcić tą czarną klapkę pod którą jest elektronika, jednak śruby są wkręcane na klej i trzeciej niestety urwał się łeb
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs