Przeróbka świateł

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-07-30, 11:20

Witam. Szukam elektryka do przeróbki świateł w modelu 2011 i wymiany poduch czołowych. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł

Post autor: pudel » 2011-07-30, 11:24

tak jak już pisałem odezwij się do caniggia on jest z Opola i na pewno Ci poradzi odnośnie świateł! Gdybyś jednak chciał sam coś po majstrować na forum znajdziesz pełny opis przeróbki świateł razem ze schematami! Polecam opcję szukaj...

p.s. teraz zauważyłem że chodzi o model 2011 a tu nie ma jeszcze nikt tyle doświadczenia z tego co wiem muarah będzie przerabiał może on coś więcej w temacie wie...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-07-30, 17:53

Dzięki ale sam się za konika nie zabiorę...moje doświadczenia z elektryką ograniczają się do wymiany żarówek...a i tak kręcę w odwrotną stronę:) może jakiś warsztacik polecacie:)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przeróbka świateł

Post autor: caniggia » 2011-08-01, 01:31

mogę Ci to zrobić, myślę, że to żaden problem że 2011.
z poduszkami też nie powinno być problemu.



olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-08-01, 10:58

Witam. Mustang powinien być w opolu w połowie sierpnia, tak sie składa że mam w Opolu blacharza który będzie mi wymieniał zderzak ( uszkodzenia są naprawdę minimalne ) Bardzo dziękuję za chęć pomocy, będziemy w kontakcie. Pozdrawiam.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przeróbka świateł

Post autor: caniggia » 2011-08-01, 11:04

olo33 pisze:Witam. Mustang powinien być w opolu w połowie sierpnia, tak sie składa że mam w Opolu blacharza który będzie mi wymieniał zderzak ( uszkodzenia są naprawdę minimalne ) Bardzo dziękuję za chęć pomocy, będziemy w kontakcie. Pozdrawiam.
minimalne są na zdjęciach zazwyczaj:( oby Ci nie skopał samochodu.



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł

Post autor: muarah » 2011-08-03, 14:46

W swoim samochodzie sam przerabiam światła, robię to powoli i ostrożnie bo nie ma za bardzo kogo zapytać jak to zrobić i sam musze się przy tym uczyć ale chetnie podzielę się moimi spostrzeżeniami.

Generalna zasada przerabiania świateł jest taka jak w modelu do 2010r:
1) Z przodu wymiana kloszy obrysówek na białe - dąstępne na eBayu za rozsądne pieniądze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/10-11-FO ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
2) W jedno z dwóch świateł cofania w w tylnej lampie wstawia się żółte żarówki i robi z nich kierunki (najlepiej diodowe, żeby nie przeciążać układu)
3) Zasila się je z przednich kierunków podpinając się pod przewody z wtyczki przy SJB (jest przy nogach pasażera)
4) Zasilanie świateł stop (oryginalnych kierunków) odcina się, spina razem i podłącza do przewodu podciągniętego z zasilania centralnego światła stop (w klapie). Tu uwaga, teoretycznie żarówki diodowe pobierają mało prądu więc nie powinno być problemu, żeby wprost to podłączyć ale z pomiarów wyszło mi, że te 6 diodowych żarówek w sumie pobiera ok. 20W a oryginalny centralny stop też jest diodowy więc może mieć małą obciążalność. Zastanawiam sie czy tego podłączenia nie zrobić poprzez przekaźnik - trochę to dmuchanie na zimne.

Teoretycznie więc wygląda to standardowo ale przeróbka tylnych świateł w modelu 2011 wymaga kilku zmian w stosunku do tych w Stangach do roku 2010. Kierunki z tyłu fabrycznie są diodowe i działają sekwencyjnie a do tego komputer w dość sprytny sposób wykrywa czy lapmy są podłączone - jest dodatkowy przewód w jednej z żarówek diodowych. Najwięcej problemów sprawiło mi oszukanie komputera, żeby kierunki nie wariowały po odcięciu przewodów zasilania światła stop/kierunek tylnych lamp - żadne oporniki na przewodach zasilających nie działają. W końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.

Caniggia poddał z kolei genialny pomysł na zrobienie świateł przeciwmgielnych bez dodatkowych lamp - jest w innym wątku o przerabianiu świateł i spokojnie można go tutaj też zastosować.

Jeżeli ktoś z Warszawy ma problem z przerobieniem takich świateł może się do mnie odezwać, może coś doradzę.


muarah

olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-09-03, 13:08

Konik dotarl wygląda naprawdę imponująco...niestety tylko wygląda:( akumulator rozładowany totalnie, w baku sucho). Podładowaliśmy akumulator, napaśliśmy sianem i... dalej kalapa rozrusznik kręci ale nie odpala, może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego. Autko z odpaloną poduszką kierowcy i delikatnym pęknięciem zderzaka, kluczyk oryginalny z immobilaiserem ( może jakaś blokada ?, może jakiś kod trzeba wpisać?) za wszystkie pomysly będę wdzięczny. Pozdraiwam.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przeróbka świateł

Post autor: caniggia » 2011-09-03, 13:17

olo33 pisze:Konik dotarl wygląda naprawdę imponująco...niestety tylko wygląda:( akumulator rozładowany totalnie, w baku sucho). Podładowaliśmy akumulator, napaśliśmy sianem i... dalej kalapa rozrusznik kręci ale nie odpala, może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego. Autko z odpaloną poduszką kierowcy i delikatnym pęknięciem zderzaka, kluczyk oryginalny z immobilaiserem ( może jakaś blokada ?, może jakiś kod trzeba wpisać?) za wszystkie pomysly będę wdzięczny. Pozdraiwam.
tylko, że to nie ten temat. z lewej strony w nogach kierowcy jest wylacznik awaryjny wypadkowy. jak nie poradzisz, to dzwon.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł

Post autor: AluStar » 2011-09-05, 10:24

skasoj pod kierownica blokade pompy paliwa ( po lewej stronie ) Moze to blokuje zaplon .



olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-09-05, 12:57

Szukałem pod kierownicą i w nogach kierowcy po lewej stronie zgodnie z zaleceniami i nie znalazłem żadnego przycisku, a jak to wygląda??? Może ktoś ma zdjęcia... z góry dziękuję. Rozrusznik ładnie kręci, po zalaniu paliwa już była nadzieja kilka obrotów tak jakby paliwa nie dostawał.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przeróbka świateł

Post autor: caniggia » 2011-09-05, 13:36

In the event of a moderate to severe collision, the vehicle is equipped with a Fuel Pump (FP) shut-off feature that is initiated by the event notification signal.

The event notification signal is a signal provided by the Restraints Control Module (RCM) to the Fuel Pump Control Module (FPCM). The FPCM will then shut-off power to the FP module. The RCM will also send a fuel shut-off signal to the Powertrain Control Module (PCM). The PCM will then send a signal to the FPCM to shut-off the FP module.

Should the vehicle shut-off after a collision due to this feature, the vehicle may be restarted by first turning the ignition switch to the OFF position and then turn the ignition switch to the ON position. In some instances the vehicle may not start the first time and may take one additional key cycle.

This is straight from the Ford manual, is has no physical fuel pump inertia switch, just module programs and the vehicle network wiring.
Source(s):

wynika, że w nowym modelu nie ma takiego switcha jednak, działa tylko programowo, czyli wyłączenie/włączenie zapłonu ma wystarczyć, także jakaś inna usterka.



olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-09-05, 13:49

To d.pa blada....może pompa paliwowa nie podaje? bez dobrego elektryka chyba się nie obejdzie:(



olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przeróbka świateł

Post autor: olo33 » 2011-09-05, 17:01

W linku filmik ukazujący objawy.

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł

Post autor: YoDa » 2011-09-05, 17:37

Masz jeden kluczyk czy więcej? bo mnie to wygląda na to że kluczyk nie nie zaprogramowany , tzn. bez transpondera... ale mogę się mylić.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”