Wariująca Elektronika (V6 2011)

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

davex123
Posty: 2
Rejestracja: 2013-04-29, 14:04
Model: 2012
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: davex123 » 2013-09-14, 13:49

Witam. Bardzo dziwna sprawa zaczęła się dziać z moją V6'ką. Chronologicznie: najpierw lampka ABS'u świeci, że nie działa, potem gaśnie. Dwa dni później to samo, tyle że tym razem zostało na stałe. Uznałem że mogę jeździć ostrożniej bo używam auta na co dzień i jest potrzebne, ale w pewnym momencie zadział się chaos: wszystko zaczęło migać krzyczeć: "check charging system", nie pokazuje spalana L/100, check engine, wskaźniki nie pokazują ani prędkości, anie obrotów, temperatury w silniku, ile przejechałem, timer'a. Pika w interwałach po 10 sekund, znowu wszystko świeci i....gaśnie, jak gdyby nigdy nic, ale ABS/Smartrack się nie daję włączyć. Czytałem gdzieś u Amerykańców że to może być alternator, okablowanie ze spalonym bezpiecznikiem przez się nie ładuje równomiernie, głośniki i ich podłączenie (nie wiem jak), albo "coś innego"....Czy ma ktoś jakieś sugestie? :mur:



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: Stachu_xjr » 2013-09-14, 15:04

A jak wygląda w tym modelu szczelnosc kabiny przed wodą z zewnątrz? :P jak tak samo co przedliftem , to woda leci z podszybia po kablach do modułu comfortu .



davex123
Posty: 2
Rejestracja: 2013-04-29, 14:04
Model: 2012
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: davex123 » 2013-09-17, 14:38

Niezła myśl. Ale czy model nie powinien być odizolowany, czy naprawdę ograniczyli się do zaufania do uszczelek szyb
?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2013-09-25, 12:35

Szczelność jest taka samo jak w poprzednim modelu. Podłączyć komputer najpierw i zobaczyć co się ze sprzętem dzieje.



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: bart » 2013-09-25, 13:02

Stachu_xjr pisze:A jak wygląda w tym modelu szczelnosc kabiny przed wodą z zewnątrz? :P jak tak samo co przedliftem , to woda leci z podszybia po kablach do modułu comfortu .
wiesz jak sie moja zona dziwi jak ma mokro miedzy nogami i to w cale nie z mojego powodu!! otwiera schowek a tam kap kap - mokro!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2013-09-25, 13:08

Jak uszczelnić jest opisane w innym temacie.



strefe
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-18, 11:18
Model: 2012 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwona czerwień

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: strefe » 2014-02-01, 21:55

witam, pomocy!!! właśnie przejechałem 500 km (na ferie z córką...) zgasiłem i od razu chciałem odpalić a tu wszystko mruga: na desce, podświetlenie, radio i dziwne "stuki". Odłączyłem na chwilę akumulator (myślałem ze może coś się zresetuje) i nic - nadal wariuje. Czy może macie jakiś pomysł co to może być????



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2014-02-01, 23:32

Wygląda na rozładowany akumulator, brak ładowania.
Jak odpali na kable, to właśnie to.



strefe
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-18, 11:18
Model: 2012 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwona czerwień

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: strefe » 2014-02-02, 00:02

dzięki jutro sprawdzę, ale komputer pokazuje ponad 12V czyli tak jak zawsze na zgaszonym silniku, rozładowany też by tyle pokazał?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2014-02-02, 00:12

strefe pisze:dzięki jutro sprawdzę, ale komputer pokazuje ponad 12V czyli tak jak zawsze na zgaszonym silniku, rozładowany też by tyle pokazał?
Komputer nie jest aż tak precyzyjny, sprawdź jak mówię.



strefe
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-18, 11:18
Model: 2012 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwona czerwień

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: strefe » 2014-02-03, 11:59

tak jak pisałeś - okazało się że akumulator padł, ładowanie jest (ponad 14V), oczywiście nie ma żadnych oznaczeń na aku :) i trudno znaleźć i dobrać, jakie parametry powinien mieć? ...i co mogło spowodować że tak szybko padł w rocznym aucie? powinienem coś jeszcze sprawdzić? dwa tygodnie temu montowali mi nowe audio (wzmacniacz subwoofer) może oni coś namieszali...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2014-02-03, 12:08

Wystarczy, że raz ktoś go rozładował do zera, czyli całkowicie, postał tak chwilę (np w transporcie) i jego żywotność liczy się w dniach.
Sprawdź ładowanie pod kątem zmiennego napięcia (ma być 0V mierząc na mierniku zmienne), bo może mostek poleciał, tak miałem u siebie.
Sprawdź również ponownie podłączenia audio, czy nie szarpią fazy po wyłączeniu zapłonu. Wystarczy że przewód odpalający wzmacniacze jest źle podłączony i będą szarpać fazę non stop.
Kup Vartę Silver 74Ah, coś koło 350 zł.



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: bart » 2014-02-03, 13:57

varta silver nie da rady jesli auto stoi dlugo a jeszcze cos ciagnie prund.
moja varta padla po kilku miesiacach......

te auta musza jezdzic :P


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mike83
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2013-09-17, 09:47
Model: 2008 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Vista blue / black mat

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: mike83 » 2014-02-03, 14:10

Ja mam baterie Hollywood przystosowane pod duży pobór przy car audio ale i tak raz w tygodniu podłączam na 8h prostownik automatyczny żeby doładował ubytki szczególnie w zimę jak auto stoi .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wariująca Elektronika (V6 2011)

Post autor: caniggia » 2014-02-03, 14:25

bart pisze:varta silver nie da rady jesli auto stoi dlugo a jeszcze cos ciagnie prund.
moja varta padla po kilku miesiacach......

te auta musza jezdzic :P
Tak to każdy padnie:) Muszą jeździć:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”