[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Witam wszystkich. Podczas prac "porządkowych" wyszło na jaw pare nieścisłości. Na początek poszedł silnik. Wg specyfikacji mam C Kode czyli 289 2V. W 1968r silniki te miały obnizone spręzanie co powodowało spadek mocy z 200 na 195hp. Z tego co doczytałem spowodowane to było przystosowaniem bloków do silnika 302Windsor. z ID silnika wyczytałem, że mam blok 302 z przeznaczeniem jeszcze na 289. Czyli mam oryginalnie 195hp?
C8AE-6015-B is a 302 block from the Windsor plant that was used in 1968 on a 289. Taki opis znalazłem!
C8AE-6015-B is a 302 block from the Windsor plant that was used in 1968 on a 289. Taki opis znalazłem!
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Czyli pod kolektorem dolotowym powinno być wybite 302, ale wał i korbowody są od 289
A jaka data jest nabita na bloku i tabliczce znamionowej?
A jaka data jest nabita na bloku i tabliczce znamionowej?
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Nie ma nic wybitego. W 67/68 powinna być tabliczka znamionowa silnika którą przykrecano pod świece zapłonową. Fakt jest taki, ze na pewno bebechy mam od 289 a reszta wynika z nr odlewu. Stopień sprężania powinien być nie 9,3:1 tylko 8,7:1. I nie 200 a 195Hp. To w Windsorze. W Cleveland mieli zapas bloków 289 które dla odmiany w 68 montowano z tabliczką 302. To taka ciekawostka. Własciwie na przełomie 67/68 po nr odlewu nie za bardzo możesz być pewien co masz pod maską. Nie mam pojęcia z czego to wynika ale korzystałem z tego zródła
http://classicponycars.com/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz z tego
http://www.classicmustang.com/casting_numbers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
http://classicponycars.com/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz z tego
http://www.classicmustang.com/casting_numbers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Wynika pewnie z dużej sprzedaży / zapotrzebowania rynku i tutaj nikt się nie oglądał na "drobiazgi " Pewnie dziś by była afera jak z VW
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Ok! Marcin! dzięki za komentarz.
A teraz kolejny krok który zrobłem Od samego początku miałem narastające, dość silne drgania układu kierowniczego które nasilały sie przy przyspieszaniu do ok 70MPH. Praktycznie nieodczuwalne przy nizszych prędkościach. To one skłoniły mnie do szukania przyczyny. Po raz drugi ustawiłem zbieżnośc - było książkowo - bez korekt. Wymieniłem jak juz pisałem łozyska w dyfrze. Nie pomogło. Po raz trzeci wyważyłem koła - zdjęta połowa odwazników (no cóż, co warsztat to inaczej). Wszystkie odważniki odpadły po kilku dniach. W końcu podjąłem decyzję - trzeba sprawdzić wał. Pierwszy zakład - zong. Wymontuj, przywiez a my sprawdzimy. Kilka telefonów I drugi zakład - przyjedz, wjedziesz na kanał a my postaramy się zdiagnozować żródło drgań bez demontażu. Ode mnie jakieś 2km. Podjezdzam, same ochy I achy więc ze 30 minut na temat auta I jego historii. Po pół godzinie (ale było sympatycznie!) wjazd na kanał. Lewar, zad do gory I jedziemy. Po pół minucie pan kazał auto zatrzymać. Zaprosił mnie do kanału I pokazał małe wgniecenie na wale. Powstało najprawdopodobniej podczas załadunku lub wyciagania auta z kontenera. Wał wyważał na pędkościach 20/30/50/70/90 I max 100MPH. Nawet nie pomyslałem, że do tylu sie rozpedzę więc jak kazał "a q...wa teraz 100MPH - to zaprotestowałem ale on spokojnie powiedział -"pójdzie, pójdzie tylko przycisnij pan gaz).Co chwilę zatrzymywałem auto a pan zakładał, zdejmował I korygował opaski z odważnikami zakładanymi na wał. Po ok 1,5h wyjechałem na próbna jazdę. Banan na gębie juz po 10 minutach! Wyważone rewelacyjnie!. Cała operacja to 1,5h I 160PLN. Polecam wszystkim z problemami drgań zacząć od sprawdzenia wyważenia wału.
A teraz kolejny krok który zrobłem Od samego początku miałem narastające, dość silne drgania układu kierowniczego które nasilały sie przy przyspieszaniu do ok 70MPH. Praktycznie nieodczuwalne przy nizszych prędkościach. To one skłoniły mnie do szukania przyczyny. Po raz drugi ustawiłem zbieżnośc - było książkowo - bez korekt. Wymieniłem jak juz pisałem łozyska w dyfrze. Nie pomogło. Po raz trzeci wyważyłem koła - zdjęta połowa odwazników (no cóż, co warsztat to inaczej). Wszystkie odważniki odpadły po kilku dniach. W końcu podjąłem decyzję - trzeba sprawdzić wał. Pierwszy zakład - zong. Wymontuj, przywiez a my sprawdzimy. Kilka telefonów I drugi zakład - przyjedz, wjedziesz na kanał a my postaramy się zdiagnozować żródło drgań bez demontażu. Ode mnie jakieś 2km. Podjezdzam, same ochy I achy więc ze 30 minut na temat auta I jego historii. Po pół godzinie (ale było sympatycznie!) wjazd na kanał. Lewar, zad do gory I jedziemy. Po pół minucie pan kazał auto zatrzymać. Zaprosił mnie do kanału I pokazał małe wgniecenie na wale. Powstało najprawdopodobniej podczas załadunku lub wyciagania auta z kontenera. Wał wyważał na pędkościach 20/30/50/70/90 I max 100MPH. Nawet nie pomyslałem, że do tylu sie rozpedzę więc jak kazał "a q...wa teraz 100MPH - to zaprotestowałem ale on spokojnie powiedział -"pójdzie, pójdzie tylko przycisnij pan gaz).Co chwilę zatrzymywałem auto a pan zakładał, zdejmował I korygował opaski z odważnikami zakładanymi na wał. Po ok 1,5h wyjechałem na próbna jazdę. Banan na gębie juz po 10 minutach! Wyważone rewelacyjnie!. Cała operacja to 1,5h I 160PLN. Polecam wszystkim z problemami drgań zacząć od sprawdzenia wyważenia wału.
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
No I nie tak, że nic się nie dzieje. Przed nami duże wyzwanie - podróż do Rumunii I daj Bozia = powrót. Własnie przyszły nowe "zabawki"
Nowa pompa wspomagania układu kierowniczego Borgeson Saginav, Upgrade na przednie hamulce z bębnów na tarcze. Przednie bębny wraz całym oprzyrządowaniem do 68 będą do kupienia. Zdjęcia porobię jak wymienię I puszczę na forum. Jakies 60% ceny nowych.
Pozdrawiam
Andi
Nowa pompa wspomagania układu kierowniczego Borgeson Saginav, Upgrade na przednie hamulce z bębnów na tarcze. Przednie bębny wraz całym oprzyrządowaniem do 68 będą do kupienia. Zdjęcia porobię jak wymienię I puszczę na forum. Jakies 60% ceny nowych.
Pozdrawiam
Andi
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Andrzejka bardzo dobra decyzja.Od razu zauważysz,że samochód hamuje,bo bębny do mnie również nie przemawiały i moja decyzja o wymianie na tarcze była natychmiastowa.
Teraz wiem,ze samochód zatrzyma się,kiedy trzeba.
Teraz wiem,ze samochód zatrzyma się,kiedy trzeba.
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Cześć Piuotruś. Powiem szczerze, że decyzja juz zapadła I towar w domu. Ale nie deklasuję hamulców bębnowych, ze wspomaganiem robia swoję robotę niezwykle skutecznie!
Pozdrawiam
Andrzej
Pozdrawiam
Andrzej
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
A to ok,bo ja miałem bez wspomagania.układ był odpowietrzony na maxa,regulacje wszystkie porobione na szczękach itd itd,a mimo tego hamulec łapał dopiero przy samej podłodze:/
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
No I najnowszy upgrade. Wymieniłem pompe wspomagania na nowego Borgesona.Cały układ wspomagania kierownicy zostawiłem "po staremu". Poniewaz pompa ma większy wydatek od fordowskiej to do tej załozone jest większe koło pasowe które to kompensuje. Efekt- brak "ząbkowania" przy skręcaniu w miejscu, zdecydowanie lepsza reakcja na kierownicę.Uważam, że to dobrze zainwestowane 200USD. Jedyne co nie pasuje to pasek klinowy. Trzeba kupić dłuższy.
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Sam dorabiałeś to mocowanie? Jak to się trzyma bo widzę tylko 2 śruby
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Uchwyt oryginalnie dostarczany razem z pompą. Trzyma spoko. Nie przenosi przecież jakiś dużych obciązeń. Blacha dość gruba a mocowanie stabilne.Rezor pisze:Sam dorabiałeś to mocowanie? Jak to się trzyma bo widzę tylko 2 śruby
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Andrzejka,a powiedz mi,skąd decyzja o zmianie??stara juz nie wyrabiała?czy wogóle jej nie było?
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Cześć Piotruś. Jakoś nie miałem szczęścia do tych oryginalnych. Posypały sie 2 szt uzywanych a trzecią kupiłem regenerowaną I też z nią coś nie tak. Nie ma sensu odsyłać jej do USA bo koszty wyższe niż nowej. Stąd decyzja na coś bardziej niezawodnego. Poza tym, ta sama pompa jest w zestawie do przebudowy na wspomaganie bez tych wszystkich siłowników, zaworów itp wynalazków Forda z tamtych lat.
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- MAKU
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 380
- Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
- Model: GT500KR
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Końskie
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
- Kontakt:
Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Dobra robota i czekamy na kolejne modyfikacje.
1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code
1968 GT500KR, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code