[ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2015-11-24, 02:09

Kolektory ogarnięte
W wolnych chwilach działam coś dalej

Kabelki z bliska
Obrazek

Na gotowo w peszlach (tu akurat nowa wiązka komory siln)
Obrazek

Chłodnica jako jeden z niewielu elementów pasuje bez problemów :) i co fajne chłodniczka od klimy jest czarna dzięki czemu zasłania za grillem głowną alu chłodnice
Obrazek



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2015-11-24, 13:06

Cieszę się że ciągle działasz bo zniknąłeś z oczu ostatnio :) Zapowiada się bardzo ! Kliniczna czystość silnika na początku to wrażenie bezcenne. Widzę również że wiązkę ogarniasz podobnie jak ja to zrobiłem. Te peszle są bardzo fajne póki co nie mam do nich uwag :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2015-11-24, 23:26

Jeśli chodzi o czystość pod maską to wzoruje się na Twoim sportsroofie :)
Dopiero na tym filmiku co dałeś na yt:
" onclick="window.open(this.href);return false;
mogłem się przyjrzeć jak to jest u Ciebie idealnie poukładane, bo w Gnieźnie nie było na to czasu :)


Peszle F6 super sprawa, każdy kto je widzi u mnie niby udaje że no ok ładne ale jak pokazuje że to się samo zawija to robią takie oczy :szok:



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: marcinp » 2015-11-24, 23:32

Dobrze widzieć, że prace idą dalej. A te peszle staną się chyba standardem w naszych konikach. Ja też już skopiowałem to rozwiązanie ;) i pojawią się u mnie wraz z nowym silnikiem.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2015-11-25, 22:42

Hehe :) Czyli zgodnie lubimy to :super: Czekam na sezon aż zobaczę live!


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2016-02-29, 03:59

W końcu bestia ożyła :D

ale jakżeby mogło być inaczej nie obyło się bez niespodzianek - ori podstawa gaźnika fomoco jest szersza od kolektora dolotowego edelbrocka przez co ucieka nią podciśnienie. Mimo że docelowo miała wylecieć to tymczasowo byłem zmuszony ją założyć z powodu braku krótkich szpilek - skończyło się na przetoczeniu szpilek na metryczny gwint i gaźnik już leży bezpośrednio na kolektorze bo z podstawą i założonym filtrem maska mogłaby się nie domykać...
Z innych krzaczków to delikatnie przeciekające broki - ale tylko jeden wymagał wbicia go głębiej pozostałe uszczelniły się same.

Zajawka przed filmikiem
Obrazek

Obrazek

Węże do nagrzewnicy póki co idą razem bo jeszcze nie postanowiłem czy jeden z nich poprowadzić po kolektorze jak to było fabrycznie. Kapy zaworowe będą inne ale jeszcze nie są gotowe.



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2016-04-01, 21:13

Wczoraj mineły 4 lata od zakupu to wypada coś zaktualizować

krótki filmik (nie wiem czemu obrócony) - odpalenie na samych kolektorach więc jest tak głośno że nic nie słychać :D

https://youtu.be/mon4BASuvNw


Quarter windows gotowe, szyby wypolerowane (z czystym sumieniem moge polecić firme która to robiła)
zostały jeszcze rollery do wymiany ale to dopiero jak dojdzie paczka

Przed
Obrazek

i po:
Obrazek

Wydech potrzebuje jeszcze łądczniki - co prawda kupiłem kit pod long tuby (nieświadomie) a są tri y ale docelowo wpadną długie kolektory :)

Obrazek

Tapicerka powędrowała do obszycia, i do czerwca ma być gotowa - zaczyna to wszystko nabierać kształtów



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: Pavulon_ » 2016-04-02, 08:56

pogoda się robi, składaj dziadka i w trase :D

wydech kupiłeś cały ? końcówki takie jak u ciebie musze dokupić (ścięte), u mnie mam stockowy od wersji GT do których montowane są końcówki (valance) i bez nich rury są niewidoczne od tyłu auta.



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: conver67 » 2016-04-02, 10:31

Erte,a powiedz,czy okna-ramy na nowo chromowałeś,czy polerka-pasta?(jaka pasta?)Chyba,ze masz jeszcze inny sposób na odświerzenie,bez ingerencji kwasów gawalniczych?



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2016-04-02, 13:49

Wydech cały flowmastera, ale przygotowany pod long tuby (nie zauważyłem tego zamawiając)
Takie polerowane rury z nierdzewki kiedyś Yoozek zdemontował z czarnego więc może akurat przypasują do Twojego conv.

Ramki były chromowane od nowa, z wyjątkiem elementów nierdzewnych które polerowałem. Wpierw papier ścierny wodny aż do 2500 i na koniec pasta polerska płynna. Polerowanie filcem czy bawełną na wiertarce pozostawia taki jakby nalot mgły i nie można osiągnąć lustra

----

:wsciekly: Jeśli komuś przyjdzie do głowy pomysł montowania kolektora wydechowego 3Y w budzie 64-66 w szczególności od ScottDrake ale mysle ze innych producentów też to się tyczy to szczerze odradzam

Kolejny problem jaki się pojawił to pitman arm uderzający w kolektor przy skręceniu kołami skrajnie w lewo :cenzura: Wiem że alu głowice dodatkowo utrudniają montaż co nie zmienia faktu że producent się nie postarał

mam nadzieje że z long tubami nie będzie takich problemów
Ostatnio zmieniony 2017-01-12, 00:01 przez ERTE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Samuraj7
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-19, 20:06
Model: Convertible 1967
Silnik: inny V8
Kolor: Sauterne Gold

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: Samuraj7 » 2017-01-12, 22:02

Czy regenerowałeś pompę wspomagania, jeśli tak - to dasz namiar? :-)


Pozdrawiam
Samuraj7
660 904 122

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2017-01-12, 22:35

nie regenerowałem, ale kupiłem drugą z racji że przywracam klime i stara ma wlew pionowo a powinna mieć ukośnie
z racji że samej obudowy pompy już nie produkują to używki lub obudowy NOS są praktrycznie w cenie zregenerowanej pompy i taką też kupiłem (z gwarancja w usa :D)
moja stara pompa jest sprawna, halasuje troche jak sie skręci koła do oporu ale to raczej wina technologii a nie samej pompy, mam do niej nowy zestaw uszczelek ale Tobie raczej i tak nie przypasi bo od 67r były już chyba z tym cienkim lejkiem

stara
Obrazek

nowa (pomalowana ale do poprawki)
Obrazek


AHA, chyba na rockauto widziałem same "rdzenie" po regeneracji w fajnej cenie, ale minus taki że doliczają kaucję za starą na zwrot czyli "core"
Ostatnio zmieniony 2017-01-13, 15:13 przez ERTE, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Samuraj7
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-19, 20:06
Model: Convertible 1967
Silnik: inny V8
Kolor: Sauterne Gold

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: Samuraj7 » 2017-01-13, 14:03

Bardzo dziękuję za odpowiedź, ale mam mały kłopot, bo nie widzę Twoich zdjęć, może podesłałbyś na prw. ?
Pozdrawiam
Jacek


Pozdrawiam
Samuraj7
660 904 122

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2017-01-31, 01:22

To jedziemy dalej
Nowa pompa już na swoim miejscu, oczywiście uchwyt wypiaskowany i pomalowany proszkowo, nowe koło pasowe założone, (firma ACP czy cos takiego - nie polecam, farba proszkowa nawalona do środka i wpierw musiałem to usunąć bo inaczej wchodziło krzywo na ośke pompy)

Obrazek


Reszta układu czyli siłownik i zawór sterujący odmalowane + wymiana el gumowych. Wszystkie drążki kierownicze jak w oryginale czyli bez smarowników (2 stare/2 nowe)
Najgorzej było złożyć nowe gumowe podkładki i blaszki do siłownika bo gwint na początku jest zjechany i nie szło założyć nakrętki - udało się przy jednoczesnej pomocy imadła i klucza fr.

Obrazek


Przekładnia od 67r z po regeneracji z rozłączanym drążkiem kolumny kierowniczej.

Obrazek

Obrazek



pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: pieron » 2017-01-31, 11:10

Bardzo ladna i dobra robota.



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”