[pluzz] - Coupe 1965

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: pluzz » 2012-01-09, 17:58

Evening pisze:Podawajacie informacje czym to czysciles, oraz czym to bedziesz malował... Proszę :):)
Czyściłem specjalnym środkiem, który się nazywa "elbow grease" (smar łokciowy).

Czyli dużo godzin ślęczenia z druciakiem na wiertarce lub ręczną szczotką. Pomysły wziąłem stąd: http://mustangklub.pl/viewtopic.php?f=49&t=4381

A co odpowiedzi w sprawie wałka, boję się, że powiecie, że muszę zmienić a mnie już po prostu nie stać :kwasny: , więc pojadę na starym. Wałki rozdządu też się szlifuje? Czy wtedy nie trzeba zmieniać jakichś popychaczy czy czegoś, żeby zachować odpowiedni wznios?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: michal@ » 2012-01-09, 18:01

silnik identyko jak 302 :D

luz łańcucha rozrządu max dopuszczone to jest 1/2"

jaki masz luz na tym zamku pierścienia? wydaje się,że nie jest taki znowu duży,przerwa na zamkach montażowa (w zależności tez z jakiego materiału wykonany jest pierścień) minimalna zalecana to 0,35mm dla sprężającego, zgarniający i olejowy jeszcze większa, a graniczny to chyba nawet 1-1,5mm.
Ważniejsze raczej jest czy cylindry nie mają "progów" i czy zużycie jest równe na całej wysokości pracy tłoka bo u góry lubi być najwiękisze zużycie

Sruby głowic warto wymienić,a nawet jest to konieczne ponieważ rozciągają się i drugi raz w sumie nie powinny być użyte, inaczej wygląda sprawa jak wymienisz na ARP te można kręcić napewno kilkukrotnie.
Sruby korbowodów raczej nie ma konieczności wymiany, choć zawsze można pomierzyć czy nie są rozciągnięte ponad normę

Krzywkę wałka możesz spróbować przeszlifować i wypolerować jeśli wżery nie są zbyt głębokie, póżniej sprawdzić czujnikiem zegarowym czy nie ma "zjajowaceń"



Ogólnie to radziłbym ci przed zamawianiem czegokolwiek wybrać się do jakiegoś zakładu obróbki silników żeby pomierzyli cylindry,osiowość,no i wał najważniejsze.
A i jak zamówisz coś z USA to zanim wsadzisz to do silnika pomierz to 2 razy jankesom nie ma co wierzyć ;)
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 20:49 przez michal@, łącznie zmieniany 1 raz.


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: arek900 » 2012-01-09, 18:35

Evening pisze:Podawajacie informacje czym to czysciles, oraz czym to bedziesz malował... Proszę :):)
Ja jeszcze nie zakończyłem jeszcze mojej przygody z czyszczeniem bloku i głowić, ale pracę zacząłem tym zestawem:
http://allegro.pl/szczotki-trzpieniowe- ... 63146.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zamówiłem na ebay:
http://www.ebay.com/itm/380398287791?ss ... 828wt_1270" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/310369090418?ss ... _885wt_905" onclick="window.open(this.href);return false;

problem jest troche kanały wyczyścić ale już mi Rick podesłał dobry osprzęt ;)
http://www.summitracing.com/parts/MRG-5192/" onclick="window.open(this.href);return false;
pluzzz prosze jak mozesz podaj link do tego elbow grease :)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: 6t07t » 2012-01-09, 19:02

Poszukaj nowego wałka na ebayu. Ja trafiłem raz za całe $15 ;)
Zaślepki bloku MAJĄ być pomalowane razem z resztą silnika.
Twój powinien być czarny.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: rick » 2012-01-09, 19:46

nie można spojrzeć na części i decydowac, że są dobre. Musisz narzędzi pomiarowych.

Jeśli nie posiadasz narzędzia (kilkaset dolarów wartości) pakowac go, oddaj do warsztatu

tak silnik będzie działać, jeśli zmontować go w złej tolerancji i chińskich części, ale jak dobrze i jak długo

Mógłbym powiedzieć, historie pomiędzy silnikami ja zrobiłem z właściwych technik i złe. Kiedy chiński części zawiedzie, zawsze jest moja wina, mówię tym z góry , nie będę budować



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: Pavulon_ » 2012-01-09, 19:52

pluzz pisze:
Na ile mogę ocenić, wszystkie flaki mam oryginale, więc potwierdza się moje przypuszczenie, że silnik nigdy nie był rozbierany.
to się okaże po pomiarach cylindrów :niepewny:



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: pluzz » 2012-01-09, 22:09

Elbow Grease - pozwoliłem sobie na mały dowcip, którym mnie poczęstowano w UK. Elbow grease to po prostu praca manualna, nadużywająca smarowanie twojego łokcia, stąd "smar łokciowy" :P Wyobraźcie sobie minę gościa w sklepie jak zapytałem czy sprzedaje elbow grease :wstyd:

Uspokajam, że wszystko zostanie oddane do profesjonalnego mierzenia. Tak jak wielokrotnie pisał Pavulon: 1) pomiary 2) zamawianie części 3) szlif na podstawie wymiarów zdjętych z nowych części.

Czy przy zmianie wałka nie muszę zmienić także liftersów, popychaczy i sprężyn?

Chciałem też fachowców podpytać o wybite numery na bloku w miejscu mocowania miski olejowej. Mam taki numer 6A18B a niżej do góry nogami 4. Pierwszy interpretuję jako datę odlewu 6-1966 A-Styczeń 18-dzień miesiąca B-nie wiem. Ale co to 4 może oznaczać?

Nad kolorem silnika się jeszcze zastanawiam. Jak patrzeć na budę (1965) powinien być czarny, jak na sam silnik (1966) - niebieski. I skłaniam się ku drugiej opcji. Ewentualnie na złość purystom machnę na pomarańczowo jak w Moparach :P


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: Pavulon_ » 2012-01-09, 22:50

pluzz pisze:
Czy przy zmianie wałka nie muszę zmienić także liftersów, popychaczy i sprężyn?
liftersy i sprężyny powinny być dedykowane do wałka, więc jeśli kupisz nowy wałek stockowy to luz

zaznaczam że moja wiedza to czysta teoria :D



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: michal@ » 2012-01-10, 08:02

liftersy i krzywki wałka po latach pracy są względem siebie "ułożone" więc warto by nie zamieniać ich miejscami w otworach prowadzących w bloku, laski popychaczy i dzwigienki też, choć to nie tak ważne.
Sprawdz te liftersy które chodziły z wytartymi krzywkami, czy to one czasem nie były powodem uszkodzeń, lub odwrotnie.
Jak masz tam hydraulic roller lifters to można je rozebrać i wyczyścić w środku oraz obejrzeć czy nie mają wytarć uszkodzeń mogących powodować nieszczelność.

Jak napisałeś, że na pewno masz do wymiany panewki i do szlifu wał, powodem tego jest najczęściej zanieczyszczenia w oleju,lub jego niedostatek, przypomniało mi się że kiedyś czytałem sporo niepochlebnych opinii o filtrach Farm, być może nie jest to prawdą ale zawsze można zakupić filtr oleju Motorcrafta one nie budzą tak skrajnych emocji jak te Farm-a


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: rick » 2012-01-10, 15:34

Przepraszam Mickal@, że cię poprawiam, ale aby wyjaśnić wszelkie nieporozumienia kontrowersji dotyczących filtrów oleju FRAM

Jeśli używasz starego wałka rozrządu, nigdy nie mieszać podnośniki, muszą cofnąć się w ten sam otwór. Sprawdź dole podnośnik, jeśli jest płaskie lub wklęsłe kupić nowe. Nie można używać starych podnośniki z nowym wałkiem rozrządu.

ty nie masz roller lifters



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: pluzz » 2012-01-11, 13:05

Wałek zostaje, liftersy też. Obejrzałem dokładnie i nie ma się do czego przyczepić. To co widać na zdjęciu to "niedolanie" materiału w odlewni. Działało 46 lat, popracuje dłużej. Liftersy są w super stanie. Można się w nich przejrzeć.

Wróciłem właśnie z pomiarów. Wszystko nominał zarówno cylindry jak i wał.

Cylindry nie mniejsze niż 102,20 mm więc +0.020 in.
Wał wyda na I szlif, czyli -0.25mm (-0.010 in.)

Ponawiam pytanie co do tłoków SealedPower : chińszczyzna to czy nie?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: arek900 » 2012-01-11, 13:28

pluzz pisze:Wałek zostaje, liftersy też. Obejrzałem dokładnie i nie ma się do czego przyczepić. To co widać na zdjęciu to "niedolanie" materiału w odlewni. Działało 46 lat, popracuje dłużej. Liftersy są w super stanie. Można się w nich przejrzeć.

Wróciłem właśnie z pomiarów. Wszystko nominał zarówno cylindry jak i wał.

Cylindry nie mniejsze niż 102,20 mm więc +0.020 in.
Wał wyda na I szlif, czyli -0.25mm (-0.010 in.)

Ponawiam pytanie co do tłoków SealedPower : chińszczyzna to czy nie?
Rozmawiałem z rickiem i mówił że sealedPower może być, sam będę chyba je zamawiał :).



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: rick » 2012-01-11, 15:34

obsługi klienta w USA spada. Widzę to sam i dowiedzieć się więcej na co dzień. Sealed Power wykonane w Indiach. Nie słyszałem złych rzeczy jeszcze. Ale gdy Sealed Power nie ma tloki, wysyłają silovite, nie tak dobry. Kieth Black jest także NIE USA
http://www.sixthsphere.com/forum/showth ... ch-out-for" onclick="window.open(this.href);return false;

Jedyną alternatywą jest, aby przejść do kutych tłoków z firm takich jak Probe, DSS, CHP. Manley. Jak widać różnica w cenie jest duża
http://www.dssracing.com/category_s/134.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


upewnij się, że ty/mechanik sprawdza tłoki do wielkości średnicy, wielkości pierścień rowek, otwór pin i wagi. Niektóre tłoki i pins są różne nawet o 20 gramów. Mam zestaw tłoków/pins Manley, różnica pomiędzy wszystkich ośmiu jest pół grama.

poczekaj, aż otrzymasz tłoki, wtedy cylindra meczu tłoki

Crower jest jeszcze jedna dobra firma. Ale oryginalne Crower, nie syna Briana. Syn i ojciec, byla walka. Ojciec ma wszystko wykonane w USA i ma swoje obróbki. Syn ma pewne rzeczy z Europy (nic złego), ale obrobione w Meksyku. Ojciec dba, każdy wie, części syna nie mają nic wspólnego z biznesem ojca. Kupuj tylko od ojca.
http://www.crower.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Crower wykonal niestandardowego zestawu korbowody dla kolegi eksperymentalne 350 Chevy, są piękne



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

MASAKRA!!!

Post autor: pluzz » 2012-04-14, 22:19

Nie ma to jak składać silnik na ostatnią chwilę i ze zdziwieniem odkryć, że w twoim "kompletnym" zestawie naprawczym silnika brakuje jednej połówki panewki korbowodu.

Dlatego chętnie skorzystam z pomocy forumowiczów. Kilka osób obdzwoniłem, ale albo mają inny nadwymiar albo mają nominały. Wiem, że to nie są rzeczy które zostają w pudełku po złożeniu silnika, ale jak w moim opakowaniu zabrakło jednej to w czyimś muszą być trzy :D

Takie rzeczy tylko u mnie w wątku :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: [pluzz] - Coupe 1965

Post autor: pluzz » 2012-04-28, 01:52

Zagadal... :hurra:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”