[marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Damian Konieczny
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
Model: 1966
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: Damian Konieczny » 2014-04-23, 20:26

hehe to i ja zerknę jak ja to poskładałem :D



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2014-07-17, 13:18

Mam chwilę wolnego i chciałem z ciekawości pojechać na hamownie i pomierzyć co tam mam pod maską.
Zadzwoniłem w 2 miejsca we Wrocławiu.
Jedna z rozmów mnie zastanowiła. Gość powiedział, że da się pomierzyć z 3 biegowym automatem ale muszę podpisać, że na moją odpowiedzialność.
Podobno coś się może stać ze skrzynia w momencie wybijania na N podczas pomiaru a oni nie chcą brać odpowiedzialności.
Czy ktoś mierzył swojego klasyka ze skrzynią C4, czy faktycznie jest jakieś niebezpieczeństwo?
Jak przez tą ciekawość mam uszkodzić skrzynię to nie będę mierzył.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: Pavulon_ » 2014-07-17, 23:17

Napisz do pluzz'a, hamował swojego coupe z C4. Wynik z tego co pamietam 138km :)



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2014-11-27, 21:17

Pierwszy pełny sezon zakończony, nie obyło się bez małych problemów ale ogólnie konik mnie nie zawiódł.
Podczas Mustang Race sprawował się bez zarzutów.

Tymczasem nowe zdjęcia z "garażu":
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:10 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: Tomasz78 » 2014-11-27, 23:15

:hyhy: Nielichy garaz :hyhy:



Awatar użytkownika
Zbycho9
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2014-09-19, 09:22
Model: 1966 coupe

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: Zbycho9 » 2014-11-28, 09:41

Tomasz78 pisze::hyhy: Nielichy garaz :hyhy:
Tomasz z ust mi to wyjąłeś :D fajny konik ale jaki garaż :chytry: no nic trzeba budować :cisza:



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: yoozeq » 2014-11-28, 12:15

fiu fiu ... Marcin ale jest jedno ale... gdzie podnośnik :hyhy:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2014-11-28, 13:15

jak to gdzie, za regałem z książkami. Myślałem że to oczywiste ;)


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: Tomasz78 » 2014-11-28, 15:29

Podnośnik jak podnośnik...ale własne hostessy do obsługi garażu to jest to ;) musze pomyśleć nad taka funkcjonalnością w moim przybytku... ;);)



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…

Post autor: marcinp » 2015-02-11, 23:37

marcinp pisze:Podczas wymiany uszczelki miski olejowej skrzyni biegów zauważyłem, że mam pękniętą "blaszkę", która wskakując między wycięcia na zębatce "pokazuje" jaki bieg jest wybrany. Już teraz wiem, dlaczego muszę celować w Drive i nie mam pewności, że wskoczył.

Poszukuję zatem takiej blaszki (nie wiem jak się fachowo nazywa), montowanej do płyty zaworowej w skrzyni C4 - widok jak na poniższym zdjęciu.
Może komuś została ta część po remoncie skrzyni. Będę wdzięczny za info.
baszka.JPG
znalazłem "blaszkę"...jej brakujący ułamany kawałek :wsciekly:
kilka postów wyżej pisałem o skrzyni a konkretniej o blaszce, która była ułamana.
viewtopic.php?f=80&t=6106&start=90#p129339" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz się znalazła - poczyniła znaczące straty w skrzyni - pompa do wymiany i konwerter do regeneracji.
Ale po kolei - padł mi skrzynia:
szczegóły tutaj:
viewtopic.php?f=130&t=9024#p145679" onclick="window.open(this.href);return false;

dzisiaj mechanicy ją rozebrali i z pod filtra wypadł ułamany kawałek blaszki :dobani:

Jak się okazuje przy wymianie oleju i filtra zauważyłem, że ta blaszka jest ułamana. Nie spodziewałem się, że może być gdzieś w skrzyni. Teraz sobie przypominam, że metalowa siateczka filtra była przerwana i musiało ten kawałek wciągnąć przez kanał olejowy do środka skrzyni. Urwał się akurat taki kawałek, który zmieścił się w kanale olejowym i był gdzieś w środku skrzyni. Dziwne, że nie wyłapał go magnes na którym były tylko opiłki. A co najdziwniejsze, to jeździłem z tym kawałkiem blaszki latającym po skrzyni przez kilka miesięcy i nic, aż do tej awarii.

Skrzynia idzie do kapitalnego remontu:
Zestaw naprawczy już mam - dzięki simontlc!
Szukam teraz pompy - zestawu naprawczego, na ebay dostępny od ręki ale szukam jeszcze u nas.
Konwerter do regeneracji.

Po tym zabiegu skrzynia mam być jak nówka.

"znaleziona blaszka"
Obrazek

zniszczone zębatki pompy:
Obrazek

Jestem dobrej myśli, mam nadzieję, że następny post będzie ze zdjęciami w stylu skrzynia przed i skrzynia po remoncie.

a kolejny to już o silniku 289.........
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:53 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: yoozeq » 2015-02-12, 14:21

Taka blaszka a ile bałaganu ! Masakra wudać trzeba sprawdzać wszystko po pięć razy..

P.S. zabrałeś się za 289 :) a ja za swojego 302 właśnie poszedł do szlifu.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: ERTE » 2015-02-12, 18:29

współczuje ;/

pewnie ten kawałek miesiącami był gdzieś zblokowany aż w końcu popłynął dalej zamykając swiatło kanału olejowego...

za kilka dni poleci do mnie lotnicza, dawaj na pw to ci ogarne i max za tyg bedzie w pl



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2015-02-12, 19:24

yoozeq pisze:Taka blaszka a ile bałaganu ! Masakra wudać trzeba sprawdzać wszystko po pięć razy..

P.S. zabrałeś się za 289 :) a ja za swojego 302 właśnie poszedł do szlifu.
Też się nie spodziewałem takiego finału.
289 - czeka na części - jest już u szlifierza, części powinny być na przełomie luty/marzec i działamy.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2015-04-03, 00:01

Jak to mówią niektórzy: „choroba postępuje”.
Kupiłem „nowy” - stary silnik – dokładnie 289 – blok oznaczony C5AE-6015E, data produkcji bloku 26 lipiec 1965. Głowice oznaczone 289 66. Także można powiedzieć, że to silnik z 65/66 roku, wyprodukowany przed datą produkcji mojego mustanga, więc doskonale do niego pasuje. :super:

Powody dla których kupiłem drugi silnik były dwa. Pierwszy, już jako bardziej doświadczony użytkownik zacząłem sprawdzać wnikliwie wszystkie numery, jakie znalazłem w mustangu a w szczególności numery na bloku silnika. I tu rozczarowanie, okazało się, że serducho mojego mustanga to nie 289 jak powinno być tylko 302, świadczą o tym numery na bloku i głowicach. Pomimo tego, że mój silnik był po kapitalnym remoncie i chodzi super, coś mi nie pasowało. Drugi powód to – okazja, akurat yoozeq kupił swojego sportsroofa 69, w którym miała być 302 a było 289, które udało mi się odkupić. I tak stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego silnika.

A teraz wiem, że był jeszcze trzeci powód – musiałem sobie coś nowego znaleźć do dłubania przy mustangu po tej całej renowacji ;)
Jak się okazało 289 jest w bardzo dobrym stanie, czego może nie widać po wyglądzie zewnętrznym.
Obrazek
Prawdopodobnie nigdy nie był rozbierany, wszystkie wymiary nominalne. Po rozbiórce i pomiarach oczywiście cylindry do szlifu. Wyszło, że jest na granicy pierwszego/drugiego nadwymiaru. Żeby mieć pewność, że nie będzie problemów ze szlifem zdecydowałam się na drugi – Tłoki: 4.030 in.
Poniżej lista nieprzypadkowych części. Przy wyborze pomagał mi Piotrek (6t07t) – Wielkie dzięki!

Speed-Pro Piston and Ring Kits 8KH273CP30
Clevite P-Series Main Bearings MS590P10
Clevite Camshaft Bearings SH510S
Clevite P-Series Rod Bearings CB634P10
GMB High Performance Water Pumps 125-1420P
Fel-Pro Gasket Kit Sets KS2328
Autolite Single Platinum Spark Plugs AP45
Sealed Power Valves V-1784
Sealed Power Valves V-1783
ARP Cylinder Head Bolt Kit 7/16" 289/302 1965-1995
Mr. Gasket Freeze Plug Kits 6483
Melling Oil Pumps M68
Sealed Power Intermediate Driveshafts 224-61118
COMP Cams Magnum Rocker Arm and High Energy Pushrod Kits RP1431-16
ATP Greywerks Harmonic Balancers 102008
Scott Drake Engine Oil Dipsticks C5ZZ-6750-K
COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K31-234-3
ARP High Performance Series Connecting Rod Bolt Kits 154-6002
Fel-Pro Carburetor / Spacer Gasket 4V 1965-1972
Spark Plug Wire Divider With Ford Logo Black Set
Scott Drake Water Pump Bolt Kits WPB-C2OE-388
CAMSHAFT BREAK-IN LUBE 12 OZ.
Wilson Manifolds MotoRad Failsafe Thermostats 557295
1966 FORD MUSTANG Carter Muscle Car Mechanical Fuel Pumps M6588
Exhaust Manifold Bolt Kit 289 1965-1967
Exhaust Manifold Bolt Lock Small Block V8, Set Of 8 1964-1968
Fel-Pro Oil Pan Gaskets OS13260T

cdn...


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue

Post autor: marcinp » 2015-05-26, 21:59

fotka z sesji zrobionej przez moją znajomą fotograf.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:17 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
marcinp

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”