
[marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
- Model: 1966
- Kontakt:
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Mam chwilę wolnego i chciałem z ciekawości pojechać na hamownie i pomierzyć co tam mam pod maską.
Zadzwoniłem w 2 miejsca we Wrocławiu.
Jedna z rozmów mnie zastanowiła. Gość powiedział, że da się pomierzyć z 3 biegowym automatem ale muszę podpisać, że na moją odpowiedzialność.
Podobno coś się może stać ze skrzynia w momencie wybijania na N podczas pomiaru a oni nie chcą brać odpowiedzialności.
Czy ktoś mierzył swojego klasyka ze skrzynią C4, czy faktycznie jest jakieś niebezpieczeństwo?
Jak przez tą ciekawość mam uszkodzić skrzynię to nie będę mierzył.
Zadzwoniłem w 2 miejsca we Wrocławiu.
Jedna z rozmów mnie zastanowiła. Gość powiedział, że da się pomierzyć z 3 biegowym automatem ale muszę podpisać, że na moją odpowiedzialność.
Podobno coś się może stać ze skrzynia w momencie wybijania na N podczas pomiaru a oni nie chcą brać odpowiedzialności.
Czy ktoś mierzył swojego klasyka ze skrzynią C4, czy faktycznie jest jakieś niebezpieczeństwo?
Jak przez tą ciekawość mam uszkodzić skrzynię to nie będę mierzył.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Napisz do pluzz'a, hamował swojego coupe z C4. Wynik z tego co pamietam 138km 

- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Pierwszy pełny sezon zakończony, nie obyło się bez małych problemów ale ogólnie konik mnie nie zawiódł.
Podczas Mustang Race sprawował się bez zarzutów.
Tymczasem nowe zdjęcia z "garażu":


Podczas Mustang Race sprawował się bez zarzutów.
Tymczasem nowe zdjęcia z "garażu":
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:10 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Tomasz z ust mi to wyjąłeśTomasz78 pisze:Nielichy garaz



- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
fiu fiu ... Marcin ale jest jedno ale... gdzie podnośnik 

pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
jak to gdzie, za regałem z książkami. Myślałem że to oczywiste 

Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- Tomasz78
- Forumowicz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
- Model: 68 coupe, 65 Coupe
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BLACK
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Podnośnik jak podnośnik...ale własne hostessy do obsługi garażu to jest to
musze pomyśleć nad taka funkcjonalnością w moim przybytku...
;)


- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver…
znalazłem "blaszkę"...jej brakujący ułamany kawałekmarcinp pisze:Podczas wymiany uszczelki miski olejowej skrzyni biegów zauważyłem, że mam pękniętą "blaszkę", która wskakując między wycięcia na zębatce "pokazuje" jaki bieg jest wybrany. Już teraz wiem, dlaczego muszę celować w Drive i nie mam pewności, że wskoczył.
Poszukuję zatem takiej blaszki (nie wiem jak się fachowo nazywa), montowanej do płyty zaworowej w skrzyni C4 - widok jak na poniższym zdjęciu.
Może komuś została ta część po remoncie skrzyni. Będę wdzięczny za info.

kilka postów wyżej pisałem o skrzyni a konkretniej o blaszce, która była ułamana.
viewtopic.php?f=80&t=6106&start=90#p129339" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz się znalazła - poczyniła znaczące straty w skrzyni - pompa do wymiany i konwerter do regeneracji.
Ale po kolei - padł mi skrzynia:
szczegóły tutaj:
viewtopic.php?f=130&t=9024#p145679" onclick="window.open(this.href);return false;
dzisiaj mechanicy ją rozebrali i z pod filtra wypadł ułamany kawałek blaszki

Jak się okazuje przy wymianie oleju i filtra zauważyłem, że ta blaszka jest ułamana. Nie spodziewałem się, że może być gdzieś w skrzyni. Teraz sobie przypominam, że metalowa siateczka filtra była przerwana i musiało ten kawałek wciągnąć przez kanał olejowy do środka skrzyni. Urwał się akurat taki kawałek, który zmieścił się w kanale olejowym i był gdzieś w środku skrzyni. Dziwne, że nie wyłapał go magnes na którym były tylko opiłki. A co najdziwniejsze, to jeździłem z tym kawałkiem blaszki latającym po skrzyni przez kilka miesięcy i nic, aż do tej awarii.
Skrzynia idzie do kapitalnego remontu:
Zestaw naprawczy już mam - dzięki simontlc!
Szukam teraz pompy - zestawu naprawczego, na ebay dostępny od ręki ale szukam jeszcze u nas.
Konwerter do regeneracji.
Po tym zabiegu skrzynia mam być jak nówka.
"znaleziona blaszka"
zniszczone zębatki pompy:
Jestem dobrej myśli, mam nadzieję, że następny post będzie ze zdjęciami w stylu skrzynia przed i skrzynia po remoncie.
a kolejny to już o silniku 289.........
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:53 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Taka blaszka a ile bałaganu ! Masakra wudać trzeba sprawdzać wszystko po pięć razy..
P.S. zabrałeś się za 289
a ja za swojego 302 właśnie poszedł do szlifu.
P.S. zabrałeś się za 289

pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
współczuje ;/
pewnie ten kawałek miesiącami był gdzieś zblokowany aż w końcu popłynął dalej zamykając swiatło kanału olejowego...
za kilka dni poleci do mnie lotnicza, dawaj na pw to ci ogarne i max za tyg bedzie w pl
pewnie ten kawałek miesiącami był gdzieś zblokowany aż w końcu popłynął dalej zamykając swiatło kanału olejowego...
za kilka dni poleci do mnie lotnicza, dawaj na pw to ci ogarne i max za tyg bedzie w pl
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Też się nie spodziewałem takiego finału.yoozeq pisze:Taka blaszka a ile bałaganu ! Masakra wudać trzeba sprawdzać wszystko po pięć razy..
P.S. zabrałeś się za 289a ja za swojego 302 właśnie poszedł do szlifu.
289 - czeka na części - jest już u szlifierza, części powinny być na przełomie luty/marzec i działamy.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
Jak to mówią niektórzy: „choroba postępuje”.
Kupiłem „nowy” - stary silnik – dokładnie 289 – blok oznaczony C5AE-6015E, data produkcji bloku 26 lipiec 1965. Głowice oznaczone 289 66. Także można powiedzieć, że to silnik z 65/66 roku, wyprodukowany przed datą produkcji mojego mustanga, więc doskonale do niego pasuje.
Powody dla których kupiłem drugi silnik były dwa. Pierwszy, już jako bardziej doświadczony użytkownik zacząłem sprawdzać wnikliwie wszystkie numery, jakie znalazłem w mustangu a w szczególności numery na bloku silnika. I tu rozczarowanie, okazało się, że serducho mojego mustanga to nie 289 jak powinno być tylko 302, świadczą o tym numery na bloku i głowicach. Pomimo tego, że mój silnik był po kapitalnym remoncie i chodzi super, coś mi nie pasowało. Drugi powód to – okazja, akurat yoozeq kupił swojego sportsroofa 69, w którym miała być 302 a było 289, które udało mi się odkupić. I tak stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego silnika.
A teraz wiem, że był jeszcze trzeci powód – musiałem sobie coś nowego znaleźć do dłubania przy mustangu po tej całej renowacji
Jak się okazało 289 jest w bardzo dobrym stanie, czego może nie widać po wyglądzie zewnętrznym.

Prawdopodobnie nigdy nie był rozbierany, wszystkie wymiary nominalne. Po rozbiórce i pomiarach oczywiście cylindry do szlifu. Wyszło, że jest na granicy pierwszego/drugiego nadwymiaru. Żeby mieć pewność, że nie będzie problemów ze szlifem zdecydowałam się na drugi – Tłoki: 4.030 in.
Poniżej lista nieprzypadkowych części. Przy wyborze pomagał mi Piotrek (6t07t) – Wielkie dzięki!
Speed-Pro Piston and Ring Kits 8KH273CP30
Clevite P-Series Main Bearings MS590P10
Clevite Camshaft Bearings SH510S
Clevite P-Series Rod Bearings CB634P10
GMB High Performance Water Pumps 125-1420P
Fel-Pro Gasket Kit Sets KS2328
Autolite Single Platinum Spark Plugs AP45
Sealed Power Valves V-1784
Sealed Power Valves V-1783
ARP Cylinder Head Bolt Kit 7/16" 289/302 1965-1995
Mr. Gasket Freeze Plug Kits 6483
Melling Oil Pumps M68
Sealed Power Intermediate Driveshafts 224-61118
COMP Cams Magnum Rocker Arm and High Energy Pushrod Kits RP1431-16
ATP Greywerks Harmonic Balancers 102008
Scott Drake Engine Oil Dipsticks C5ZZ-6750-K
COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K31-234-3
ARP High Performance Series Connecting Rod Bolt Kits 154-6002
Fel-Pro Carburetor / Spacer Gasket 4V 1965-1972
Spark Plug Wire Divider With Ford Logo Black Set
Scott Drake Water Pump Bolt Kits WPB-C2OE-388
CAMSHAFT BREAK-IN LUBE 12 OZ.
Wilson Manifolds MotoRad Failsafe Thermostats 557295
1966 FORD MUSTANG Carter Muscle Car Mechanical Fuel Pumps M6588
Exhaust Manifold Bolt Kit 289 1965-1967
Exhaust Manifold Bolt Lock Small Block V8, Set Of 8 1964-1968
Fel-Pro Oil Pan Gaskets OS13260T
cdn...
Kupiłem „nowy” - stary silnik – dokładnie 289 – blok oznaczony C5AE-6015E, data produkcji bloku 26 lipiec 1965. Głowice oznaczone 289 66. Także można powiedzieć, że to silnik z 65/66 roku, wyprodukowany przed datą produkcji mojego mustanga, więc doskonale do niego pasuje.

Powody dla których kupiłem drugi silnik były dwa. Pierwszy, już jako bardziej doświadczony użytkownik zacząłem sprawdzać wnikliwie wszystkie numery, jakie znalazłem w mustangu a w szczególności numery na bloku silnika. I tu rozczarowanie, okazało się, że serducho mojego mustanga to nie 289 jak powinno być tylko 302, świadczą o tym numery na bloku i głowicach. Pomimo tego, że mój silnik był po kapitalnym remoncie i chodzi super, coś mi nie pasowało. Drugi powód to – okazja, akurat yoozeq kupił swojego sportsroofa 69, w którym miała być 302 a było 289, które udało mi się odkupić. I tak stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego silnika.
A teraz wiem, że był jeszcze trzeci powód – musiałem sobie coś nowego znaleźć do dłubania przy mustangu po tej całej renowacji

Jak się okazało 289 jest w bardzo dobrym stanie, czego może nie widać po wyglądzie zewnętrznym.

Prawdopodobnie nigdy nie był rozbierany, wszystkie wymiary nominalne. Po rozbiórce i pomiarach oczywiście cylindry do szlifu. Wyszło, że jest na granicy pierwszego/drugiego nadwymiaru. Żeby mieć pewność, że nie będzie problemów ze szlifem zdecydowałam się na drugi – Tłoki: 4.030 in.
Poniżej lista nieprzypadkowych części. Przy wyborze pomagał mi Piotrek (6t07t) – Wielkie dzięki!
Speed-Pro Piston and Ring Kits 8KH273CP30
Clevite P-Series Main Bearings MS590P10
Clevite Camshaft Bearings SH510S
Clevite P-Series Rod Bearings CB634P10
GMB High Performance Water Pumps 125-1420P
Fel-Pro Gasket Kit Sets KS2328
Autolite Single Platinum Spark Plugs AP45
Sealed Power Valves V-1784
Sealed Power Valves V-1783
ARP Cylinder Head Bolt Kit 7/16" 289/302 1965-1995
Mr. Gasket Freeze Plug Kits 6483
Melling Oil Pumps M68
Sealed Power Intermediate Driveshafts 224-61118
COMP Cams Magnum Rocker Arm and High Energy Pushrod Kits RP1431-16
ATP Greywerks Harmonic Balancers 102008
Scott Drake Engine Oil Dipsticks C5ZZ-6750-K
COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K31-234-3
ARP High Performance Series Connecting Rod Bolt Kits 154-6002
Fel-Pro Carburetor / Spacer Gasket 4V 1965-1972
Spark Plug Wire Divider With Ford Logo Black Set
Scott Drake Water Pump Bolt Kits WPB-C2OE-388
CAMSHAFT BREAK-IN LUBE 12 OZ.
Wilson Manifolds MotoRad Failsafe Thermostats 557295
1966 FORD MUSTANG Carter Muscle Car Mechanical Fuel Pumps M6588
Exhaust Manifold Bolt Kit 289 1965-1967
Exhaust Manifold Bolt Lock Small Block V8, Set Of 8 1964-1968
Fel-Pro Oil Pan Gaskets OS13260T
cdn...
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: [marcinp] Mustang Coupe 66 Silver Blue
fotka z sesji zrobionej przez moją znajomą fotograf.

Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 23:17 przez marcinp, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp