[Piotrek86SKC]- Mustang 1966

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: 6t07t » 2012-06-12, 13:12

Moje pierwsze auto to tez Mustang 1966 :super:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-19, 20:08

Dostałem właśnie ostrzeżenie od moderatora za używanie powyższego wulgaryzmu dlatego poprawiam się i inaczej wyrażę swój entuzjazm.

Wooow;D Kurzcze pieczone;D klawo kolego;D

p.s. proszę wpisać słowo na "f" w szukajce. Chyba nie tylko ja użyłem tego w poście;/



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-19, 21:08

Z sobotniego ślubu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-19, 22:35

W piątek jechałem do Krakowa, a w sobotę wracałem. Nie widziałem Cię;/ Jechałeś swoim stangiem??



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-19, 22:42

Tak pomyślałem, że musiałeś czymś innym jechać bo nawet jakbym cię nie zobaczył to na pewno bym usłyszał;D



Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Kylo1789 » 2012-06-20, 06:42

w niedzielę widziałem identycznego w Niemczech, niedaleko Drezna...2 razy mnie mijał...chrom aż po oczach dawał.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-20, 09:05

Identyczny to na pewno nie był;P Każdy klasyk jest jest jedyny w swoim rodzaju;D
A tak poważnie to Europa trochę złapała bakcyla co widać w przełożeniu na ceny tych samochodów w USA;/



Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Kylo1789 » 2012-06-21, 21:08

no identyczny w 100% to na pewno nie był...a co do bakcyla, ostatnio się mnie gościu z Jelonki pytał o dane Stanga, bo chce kupić. Namawiałem na kupno i poleciłem oczywiście Mustang Klub Polska. Teraz kumpla ze szkoły namawiam bo chory jest na mojego, ale nie tym razem. Im nas więcej tym lepiej.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-30, 10:40

Ostatnio pod wpływem Muaraha i Spontana i ich projektu zacząłem myśleć o poprawie osiągów.
Na pierwszu rzut myślałem o 4 gardzielowym gaźniku, podwójnym wydechu, rurowym kolektorze wydechowym.(mam 2 gardzielowy, pojedynczy wydech i standrdowy kolektor wydechowy.
Do tego aluminiowe głowice, rozrząd, pewnie kolektor dolotowy.
No i dyfer. Mój to 2,80:1 bez szpery. Czy wymiana dyfra na inny z wiekszym ratio cos da??
Oczywiscie hamulce tarczowe przynajmniej na przód.

Ogólnie to osiągi potrzebne tylko dla mnie, ale czasami na weekendzie wyskoczyłbym z jakims klubem na tor i rekreacyjnie sie poscigał( żadnych klatek czy rozporek w srodku bym nie chcial. Co najwyżej pasy i pewnie trzenba by pomyslec o kubelkowych fotelach;/) Klime tez chciałbym zachowac;/
Zawsze można wymontować kompresorek na chwile;D

A i jeszcze chciałbym pozostać przy skrzyni C4 w koncu tak wychodzi z VIN. Czy skrzynia da rade. Może jakiś nabieg do niej dodać??
Liczę na jakąś owocną dyskusję, z której powstanie jakaś ciekawa koncepcja;D



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-01, 03:09

Wiem, że powinienem pisać po polsku, :krzeslem: ale nie chcę niczego złe w tłumaczeniu. Piotr poprosił mnie do odpowiedzi po angielsku :P

you gave me some info about your engine already, your compression is not the best, it's a little lower than i like but it's still ok.

This is for a nice street engine, this will NOT get you over 350HP probably not 300HP. This is for your engine right now. Don't even bother taking it apart, use it like it is. Save your money for a proper engine if you want over 350HP

-yes an dual plane intake manifold and a carburetor will help you gain some HP. Something like an Edelbrock performer or Weiand stealth. keep the carburetor around 600cfm and vacuum secondary. maybe 10 HP gain

-with a better intake system you need a better exhaust system. Long tube headers with 1 5/8 primary tubes is enough for this engine. A true dual exhaust is a good idea but keep it 2- 2 1/4 inches, no bigger. Pick mufflers that you like the sound, and buy an H or X pipe

-forget cylinder heads!! You will spend $1200- $1600 for maybe 20hp! Your engine does not need aluminum cylinder heads. It is not made for them. Do a "PROPER" cylinder head rebuild with a 3 angle valve job, that is all you need. If you plan for a rebuild I wouldn't even do that, save your money. A rebuild for heads starts at $380. Heads are needed when you raise your compression to at least 9.5:1 or higher, and you install a bigger cam

-the best money to spend will be for gears in the rear end. Which gears? Depends. if you will not drive much on the highway with your c4, i love 4.10 gears. It will feel like you installed a bigger engine. If you drive on the highway then 3.90. Your RPMs will still be very high (probably over 3200 rpm) If you use an AOD then 4.10 is a must, you'll love the acceleration!

-the only thing wrong with c4 is it has only 3 gears. with 4.10 gears you will be over 3300 rpm at 110km/h. Install a shift kit with 4.10 gears you will squeak the tires in all gears. An AOD is nice with a shift kit and 4.10 gears. You will lose some horsepower with this transmission, but for us older guys, i don't want the noise on the highway and i use an aod. It is also more work to istall, it is not just plug and play.

jeśli napisałem to po polsku zajęłoby mi miesiąc, i jestem pewien, gramatyka by wyglądala jak bym był pijany i na narkotyki :piwo: :cwaniak:



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-01, 09:09

Thanks. Everything is ok with your Polish but i wanted to make it easier for you. Thanks for tips.
That is everything that i need;D Please remember that in 66 i can't install anything bigger than 289;/
To bad that it can not be done nothing more with that engine;)
I just want to gain a little hp and be quicker than standard coupe. I think that even with changes that you wrote about it will give me more plessure and fun;D

Please remember that shelby also did make coupes for track;)
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trans-amseries.com/projects/ ... elson.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: muarah » 2012-07-01, 16:12

Rozumiem, że chcesz mi zapewnić godne towarzystwo na torze :D długo czekałem... ale to doskonała wiadomość!
Uważam, że powinieneś zacząć od oceny stanu Twojego silnika i stanu Twojego budżetu. Jeśli Twój motor jest już trochę zmęczony, ma znaczny przebieg od ostatniego remontu to nie ma sensu bawić się w takie półśrodki jak gaźnik, dolot, kolektor i wydech. Najzabawniejsze jest to, że jeśli okaże się, że Twojemu silnikowi przydałby się już remont to najtaniej byłoby go nie remontować, najsensowniej jest kupić gotowy silnik 5.0 (blok praktycznie identyczny z 289) z aluminiowymi głowicami i w miarę ostrym wałkiem, zbudowany przez wyspecjalizowaną firmę w USA. Taki motor przygotowany na ok. 350KM możesz kupić juz za ok. 3000usd, zakup cześci i budowa takiego silnika w Polsce wyjdzie na pewno drożej i uwierz mi, mało jest w kraju fachowców o wiedzy porównywalnej do przeciętnego mechanika z amerykańskiej firmy wyspecjalizowanej w budowie takich siników. Obróbka głowic w Polsce to już w ogóle jest ciężki temat, może dałoby się to zrobić i np. rozważam to dla naszego projektu Race Car bo być może będziemy chcieli jednak zostać z żeliwnymi głowicami "period correct", ale naprawdę w Twoim przypadku nie ma to sensu.
Co do głowic aluminiowych to ten jeden raz nie zgodzę sie ze zdaniem Ricka, na pewno przy odpowienim doborze pozostałych komponentów dobra głowica aluminiowa doda zdecydowanie więcej niż 20HP w stosunku do zwykłej głowicy żeliwnej (chyba, że porównujemy z głowicą po obróbce). Ale nie to jest najważniejsze tylko REDUKCJA MASY! Zmieniałem głowice żeliwne na alu, różnica jest kolosalna (dla głowic 351 to ok. 20kg mniej pod maską, u Ciebie moze ciut mniej) a to w przypadku samochodu na tor z zakrętami jest najlepsze co można zrobić. Pamiętajcie, że redukujemy masę z przudu a do tego w najwyższym punkcie i daleko od osi podłużnej pojazdu.
Z tego samogo powodu nie podoba mi się Twój kompresor klimy, zresztą wiesz;) Zdemontuj go, zapakuj ładnie w pudełko i postaw ma półkę, może się przyda na jakąś wystawę zabytkowych samochodów ale na drodze i na torze wolałbym go nie mieć.

Jeśli Twój silnik to zdrowiec to, wtedy co opisałeś ma sens, dodałbym do tego jeszcze trochę ostrzejszy wałek + dźwigienki typu roller rockers. Wałek kupuj od razu z kompletem popychaczy i sprężyn zaworowych, do wymiany nie jest potrzebne wyjmowanie całego silnika, wystarczy zdjąć chłodnicę.
A skoro o chłodnicy to po takim tuningu nie zapomnij zadbać o chłodzenie, moze się okazać, że seryjna chłodnica i wiatrak będą zbyt słabe.


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-01, 17:47

Dla mnie głowice będą niezadowalający za te pieniądze w tym momencie. GT40 są tańsze i byłby mój wybór dla tego oryginalnego typu silnika

jest dobra dyskusja o najmniejszej Edelbrock i AFR głowice na 289 silnik. Będą one dodać troche moc, ale nie warta bez podnieść kompresję i kupić większy wałek
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... 289-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;


ktoś napisal mi z oryginalnym silnikiem 454, chcieli głowice z aluminium. Moj machininst je ma, ale nie poleca ich, bo nie warto były na taki silnik

Piotr, można umieścić 5.0 jak muarah powiedział. wtedy można dodać zestaw Stroker. 289 nie zaakceptuje zestaw Stroker bo ściany cylindra są za krótkie



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: muarah » 2012-07-01, 19:18

Ja na moim 351C mam głowice aluminiowe TrickFLow i bardzo polecam, są bardzo dobre a wymiane sam ogarnąłem w jeden weekend. Nie zmierzyłem przyrostu mocy z samymi głowicami ale był naprawde potężny z dwóch powodów: wyższy stopień sprężania z tymi głowicami i lepszy przepływ - lepiej wyprofilowane kanały.
Ale od razu trzeba przewidzieć wymianę wałka rozrządu, bez tego nie ma to sensu raczej.


muarah

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-01, 20:12

No z Tobą Muarah to nie mam co się mierzyć, ale chętnie poza zlotami zabytków pobawiłbym się też trochę na torze.
Szczerze mówiąc to liczyłem na debatę z waszej strony.
Zamysł mój był taki żeby dodać trochę mocy do mojego kochanego coupe. Myślę, że każda poprawa w stosunku do tego co jest teraz będzie progresem
" onclick="window.open(this.href);return false;

Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc jak najbardziej chciałbym zrobić to od razu porządnie. Najwyżej malowanie trochę poczeka;P

Jeśli chodzi o nowy silnik to pewnie wyjdzie to taniej i trwalej. Na dole strony w linku poniżej ford 347 i 331. Blok 302, więc gabarytowo powinien się zmieścić no i 400hp.
http://www.jegs.com/ECatalog/full.asp?page=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Moje jedyne zastrzeżenie to takie, że samochód stałby się ani zabytkiem ani nowym samochodem. Taki trochę bękart;/ Puryści (sam się zaliczam ale nie ortodoks;P)mnie wygnają a do nowych nie przystanę przecież;D
Teoretycznie zapytam?? Nowy silnik dyskryminuję przed rejestracją samochodu jako zabytek??
Muszę przyznać, że chciałbym zachować w nim jak najwięcej orginalnych części... Może jestem uprzedzony, ale wymiana serca trochę duszy by mu zabrała i jakoś chętny jestem pokombinować z bebechami. Chociaż może to być bardziej ryzykowne.
Muszę to przemyśleć jeszcze i się oswoić z tematem;/ Może nowy silnik to dobry pomysł

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rick mówisz, że u mnie nie da rady zrobić takiej operacji jak powyżej?? Żeby wsadzić wał korbowy od 351 np?? Do tego jeszcze głowice.

Byłoby pięknie zobaczyć jak coupeta się zbiera jak rasowy race car. Cóż liczę, że w wyniku debaty powstanie koncepcja, w którą pójdę.

http://www.cardomain.com/ride/213657/19 ... ang/page-3" onclick="window.open(this.href);return false;
Podoba mi się co chłopak zrobił ze swoim coupe a co ma jeszcze w planach;D

Co do klimy to i tak nie używam a kompresor i tak zdycha;/ Będzie lżejszy, a wiatraczki zostawię dla fajnego look.

No pomysł jest najważniejszy. Jak już sobie coś wymyślę to nie spocznę dopóki tego nie osiągnę.
Podsumowując priorytetem jest przyrost mocy z zachowaniem klasycznego charakteru auta;D

Myślę, że łatwiej byłoby pewnie pomyśleć o innym projet carze bo nawet na rynku polskim ich nie brak:
http://nomadcars.otomoto.pl/tab?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
np to torino byłoby niezłe + nowy silnik
Czy nawet kupić nowszego mustanga czy jakąś stuningowaną hondę czy bmw.
Nie trzeba by się wtedy martwić za bardzo o lakier czy wnętrze tylko zrobić maszynkę do ścigania bez jakiegoś emocjonalnego stosunku. Ale jak powiedziałem czuję więź z tym autkiem i dlatego chciałbym dodać trochę mocy:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”