[ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-01-09, 01:14

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Karoseria wypiaskowana i pomalowana epoksydem, problem jest z pozostałymi blachami bo żółta farba i jej podkład jest tak twardy że praktycznie niewrażliwa na piaskowanie, chemia do usuwania starych powłok też nie daje rady :szok:
chyba będzie potrzebny jakiś zakład który usuwa lakier z felg kąpiąc je w kwasie



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-01-09, 09:27

Widze ERTE że blacharz będzie miał sporo roboty u Ciebie :hurra: :hurra: :hurra: Wygląda jak nówka sztuka !


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-01-21, 23:17

Teoretycznie nic się nie zmieniło, a w praktyce w marznacym deszczu, po czarnym lodzie, dzisiaj nad ranem karoseria przejechała 100km i ma nowy dom na najbliższe 3 tygodnie.

Obrazek

Blacharz ogolnie nia ma dużo pracy, ale takich duperelek uzbierało się jakies 15 pkt,
głównie do zrobienia małe dziurki poniżej 0,5cm, zamknięcie podszybia, wzmocnienie kielichów, pasowanie całej karoserii (ale dopiero jak pozostałe blachy odbiore z oczyszczania).

Jak to bywa z żółtą kobyłą nic nie idzie tak jak by się chciało, ostatecznie reszta blach trafiła do pieca gdzie zostaną poddane pirolizie... co z tego wyjdzie się okaże chyba jeszcze w tym tygodniu.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-01-22, 00:12

ERTE robiłeś inspekcję ramy? Tyle kilometrów robi to ją sprawdź co jakiś czas :D Jak Ty to ładujesz?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ...... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-01-22, 12:24

rama ma dopiero 300km przebiegu wiec do przegladu jeszcze daleko

za każdym razem stanga na palety widlakiem
demontaz i montaż na rame mam już tak obcykany, że zajmuje chwile


edit:

blachy już odlakierowane w piecu, nastepnie delikatnie przepiaskowane w celu zmatowienia - metoda o wiele tansza od samego piaskowania, trzeba jedynie pamietać że elementy ze znalu czy aluminium nie można poddawać pirolizie bo się stopią
zaleta jest taka że spalają się wszelkie uszczelki, gumy, bitexy itp
zakład który to robił posiada też kadzie z chemią, która pozbawiła lakieru elementy niestalowe

Obrazek

a tu już w podkładzie:

Obrazek



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ...... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-02-06, 23:48

prace zwolniły ale coś się powoli dzieje

zawiasy i duperele ocynkowane, średnio jestem zadowolny z tej pracy, być może piaskarz zbyt grubym piaskiem to czyścił ;/
Obrazek

a w sobote pierwsze przymiarki
Obrazek

na 99,9% zostana mi laski popychaczy trick flow o długości 6,700 i grubości 0,80, chyba idealne dla foxa ale to musze jeszcze sprawdzić



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-02-07, 11:15

Po piaskowanu cynkowanie zawsze jest matowe... lepszy efekt daje malowanie proszkowe...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" Żólta Kobyła

Post autor: 6t07t » 2014-02-07, 11:21

Elementy do cynkowania lepiej wytrawić niż piaskować.
Zawiasy drzwi nie były cynkowane.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ..... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-02-07, 20:02

każda firma galwanizująca twierdziła że nie ma możliwości oczyszczenia z farby więc dałem do piachu, a ostatecznie i tak trafiłem do firmy która wytrawiała to wszystko w kwasie... co nie zmienia faktu że warstwa cynku nie jest równomiernie matowa dlatego jestem średnio zadowolony
poprawie jak blacharka będzie skończona

Wiem że nie były cynkowane, ale przynajmniej unikne odprysków, a w trakcie pasowania, malowania i składania będzie to kilka razy jednak rozkręcane

Piotr, a jak z podszybiem w środku? Na jaki kolor malować? Ten sam co nadwozie?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: yoozeq » 2014-02-07, 22:06

ERTE z cynkowaniem to jest tak że jest bardzo ciężko uzyskać taki sam odcień na niejednorodnej powierzchni. Ja cynkuję często bardzo gładkie jednorodne powierzchnie w moich produktach i zawsze wychodzi to inaczej ... :) Bardzo dużo zależy też od galwanizera.... niestety...

Swoje zawiasy od maski dałem w czarny proszek z podkładem cynkowym i ponieważ to jest grubsza warstwa niż ocynk fajnie "pozalewało" małe ubytki. Obić przy farbie proszkowej też nie masz co się bać bo jest bardzo odporna mechanicznie.

Co do podszybia to sam się zastanawiam jakie powinno być w środku :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: 6t07t » 2014-02-08, 00:20

Podszybie w środku na kolor nadwozia.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: Piotrek86skc » 2014-02-08, 16:32

Grubo widzę u ciebie a powiedz jak wygląda sytuacja z silnikiem? Dlaczego kupujesz owe głowice?



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-02-14, 17:13

Głowice?? :cwaniak: Koszt używanych aluminiowych uzbrojonych głowic w dzwigienki rolkowe sprezyny itd był podobny do regeneracji żeliwnych, plus to że mało kto wogóle chce się podjąć utwardzania gniazd zaworowych. Niższa masa, lepszy przepływ, większa moc, kompresja na tym samym poziome jak żeliwne "a-cody", klawiatura znosząca większe obciążenia (obroty) to dodatkowe atuty i dlatego żeliwne idą na półke.


Mam kolejny dylemat: jakie amorki wybrać?
http://www.cjponyparts.com/catalog/cate ... r/665/?p=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeździł ktoś na KYB Gas a Just??
Skoro moc pójdzie w góre to i zawieszenie musi nadążać, przód będzie obniżony przynajmniej o cal, zależy mi na komforcie niewiele gorszym od serii plus większa przyczepność w zakętach...



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-02-24, 23:57

Jak się nazywają (po ang) korki spustowe do wody?

Obrazek

w zestawie zaslepek otworów produkcyjnych ich nie ma, a jako drain plug wyskakuje korek spustowy oleju co najwyżej
http://www.cjponyparts.com/65-73-260-35 ... 73/p/EFOP/" onclick="window.open(this.href);return false;

tuleje od strony kanałów wodnych.... dają odpowiedź czemu były problemy z chłodzeniem
Obrazek

i coś dla purystów - data produkcji bloku 5L24 czyli listopad 65r (auto sprzedane w styczniu 66) co oznacza matching engine :cwaniak:

Obrazek



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [ERTE] Coupe'66 V8 289" ....... Kobyła

Post autor: ERTE » 2014-04-02, 19:50

z 3 tygodni zrobiło się ponad 9 :( ale kasta w końcu pojechała do lakiernika :hurra:

wczoraj były ostatnie korekty przed kolejnym etapem

Obrazek

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”